ربیع خواه جدیدترین شاهکار برانکو در پرسپولیس
شاید روزی نظر سرمربی کروات پرسپولیس در مورد مدافع چپ کنونی سرخ ها عوض شود که دیگر خیلی دیر شده است!

تکرار قصه حاتمی در این فصل؛

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، پرسپولیس مدت هاست که شاداب بازی نمی‌کند و در اصفهان به شدت بابت این ماجرا تنبیه شد. مسلما یکی از دلایل بد بودن سرخ‌ها، عدم کارایی محسن ربیع‌خواه در سمت چپ خط دفاعی است؛ اصل مسلمی که همه آن را قبول دارند، غیر از خود سرمربی کروات!

 برانکو ایوانکوویچ الان دارد قربان‌صدقه ربیع‌خواه می‌رود و طوری حرف می‌زند که انگار روبرتو کارلوس وطنی را پیدا کرده! جالب است که او پارسال هم مواضع مشابهی در مورد بابک حاتمی داشت.

 حاتمی هم مثل ربیع‌خواه دفاع چپ تخصصی نبود و پست اصلی‌اش دفاع راست به حساب می‌آمد، اما برانکو از او در سمت چپ استفاده می‌کرد و خیلی هم راضی بود.

 شاید بد نباشد بدانید مربی کروات قرمزها همان زمان در یک محفل خصوصی مدعی شده بود حاتمی حتی قابلیت بازی در اروپا را هم دارد، اما وقتی پرسپولیس به اندازه کافی امتیاز از دست داد و برای قهرمانی دیر شد، برانکو هم فهمید انگار کمی اشتباه می‌کرده!

 این عین همان اتفاقی است که امسال هم دارد رخ می‌دهد. شاید روزی نظر برانکو در مورد ربیع‌خواه عوض شود که دیگر خیلی دیر شده است!

  

به همین بهانه برخی دیگر از نظرات خارق‌العاده پروفسور را مرور می‌کنیم:

 * «چرا به جای کمندانی، اینقدر راجع‌به مسلمان می‌پرسید؟»؛

موضوع مربوط به زمانی است که مسلمان نیمکت‌نشین بود و خبرنگاران در مورد او از برانکو سوال می‌کردند. برانکو اما عقیده داشت حداقل چهار هافبک بهتر از مسلمان در تیمش دارد که یکی از آنها کمندانی است. حالا یک سال گذشته؛ مسلمان، کمندانی، برانکو...!

  * «گلزن خوب خارجی یک میلیون دلار قیمت دارد.»؛

هر وقت پرسپولیس فرصت‌های زیادی از دست می‌دهد و قافیه به تنگ می‌آید، برانکو همین جمله کلیشه‌ای را تکرار می‌کند. او اما هیچ‌وقت توضیح نمی‌دهد اگر اینطوری است، چرا تیمش اینقدر بازیکن خارجی زیر متوسط از جمله در خط حمله می‌خرد؟ یعنی با جمع کردن پول امثال پریموف، یانسکی، گولچ و بنگستون نمی‌شد آن مهاجم مورد نظر آقای پروفسور را خرید؟

 

* «کاری به هیچ چیز ندارم، سوشا شماره یک من است.»؛

این جمله فصل گذشته هزار بار از سوی برانکو تکرار شد. وقتی امتیازات کلیدی از دست رفتند، تیم به صرافت جذب یک گلر دیگر افتاد و باز هم انتخاب برانکو و باشگاه مطمئن نبود. گلر دوی امسال پرسپولیس یعنی رادوشوویچ قرارداد 100 هزار دلاری بسته و تازه گفته چهار برابر تیم سابقش دارد پول می‌گیرد! یعنی نمی‌شد پارسال هم پرسپولیس با یک گلر 100 هزار دلاری مثل رادو به سمت قهرمانی یورش ببرد؟

 

 

منبع: بانک ورزش