5 بازیکن ایرانی در فهرست 50 بازیکن برتر فوتبال آسیا + اسامی
بهترین بازیکنان آسیا انتخاب شدند که در بین آنها نام 5 بازیکن ایرانی دیده می شود.

بهترین بازیکنان آسیا

 در ادامه انتشار فهرست 50 بازیكن برتر فوتبال آسیا در سال 2017 از سوی «Four Four Two» 2 بازیكن ایرانی در جمع 10 بازیكن برتر آسیا جای گرفتند.

این در حالی است كه در این فهرست در سال گذشته هیچ بازیكن ایرانی حتی در جمع 20 بازیكن برتر قاره هم جایی نداشتند. «Four Four Two» كه پیش از این كریم انصاری‌فرد را در رده 46، مهدی طارمی را در رده 29 و علیرضا جهانبخش را در رده 11 برترین بازیكن قاره جای داده بود،‌ فهرست 10 بازیكن برتر آسیا را هم منتشر كرد كه بر این اساس رضا قوچان‌نژاد در رده 7 و سردار آزمون در رده 4 برترین بازیكنان قاره جای گرفته‌اند. این در حالی است كه آزمون سال قبل در رتبه 22 این فهرست قرار داشت و رضا قوچان‌نژاد اصلاً جایی در بین 50 بازیكن برتر سال 2016 نداشت.

به این ترتیب گوچی عنوان بیشترین صعود در بین بازیكنان ایرانی را از آن خود كرد و سردار آزمون عنوان بهترین بازیكن ایرانی را به خود اختصاص داد. جالب اینكه در صدر این رنكینگ، عمر عبدالرحمان اماراتی قرار گرفت و بهترین بازیكن آسیا معرفی شد و سون هیونگ مین كره‌ای، پدیده آسیایی فوتبال جزیره و اروپا در رده دوم جای گرفت.

سایت «Four Four Two» در خصوص انتخاب و حضور گوچی و سردار در بین 10 بازیكن برتر آسیا نوشت:

7- رضا قوچان‌نژاد

باشگاه هیرنوین با یك قلب سرخ روی لوگوی خود واقعاً به مهاجم ایرانی‌اش عشق می‌ورزد كه با گلزنی‌هایش این تیم را در رقابت‌ برای قهرمانی قرار داد و تعداد زیادی گل برای این تیم به ثمر رساند. رضا با گل‌های خود تا اواسط فصل هیرنوین را در بین مدعیان قهرمانی نگه داشت و سپس تعداد گل‌های خود در این فصل را به 19 گل رساند و توانست در یكی از لیگ‌های برتر اروپا رتبه سوم برترین گلزن را به خود اختصاص دهد. او همچنین در تیم ملی ایران هم عملكرد برجسته‌ای داشته تا در بین 10 بازیكن برتر آسیا از نگاه ما قرار گیرد.

4- سردار آزمون

آزمون از داغ‌ترین استعدادهای جوان فوتبال جهان محسوب می‌شود كه یوفا در مقاله‌اش آن را با مسی و زلاتان مقایسه كرده است. این بازیكن 22 ساله مورد توجه تیم‌های لیورپول، آرسنال، ویارئال، مارسی و دورتموند بوده و پیش‌بینی می‌شود این تابستان مقصد خود را معرفی كند. او با زدن 2 گل در مقدماتی لیگ قهرمانان برای اولین بار روستوف را به این رقابت‌ها رساند و در مرحله گروهی این رقابت‌ها دروازه بایرن را هم باز كرد. اگر او در روستوف باقی بماند، قطعاً در جام جهانی 2018 در فهرست تمام استعدادیاب‌ها قرار خواهد گرفت. او با زدن 8 گل برای تیم بدون شكست ایران نقش مهمی در صعود ایران به جام جهانی داشته است.

10 بازیكن برتر آسیا از نگاه «Four Four Two»

1- عمر عبدالرحمان (امارات)

2- سون هیونگ مین (كره‌جنوبی)

3- شینجی اوكازاكی (ژاپن)

4- سردار آزمون (ایران)

5- آرون موی (استرالیا)

6- خنكی هاراگوچی (ژاپن)

7- رضا قوچان‌نژاد (ایران)

8- احمد خلیل (امارات)

9- وو لی (چین)

10- كی سونگ یئونگ (كره‌جنوبی)

ایران پشت سر استرالیا، ژاپن و كره‌جنوبی

در بین 50 بازیكن برتر آسیا، استرالیا با 10 بازیكن، ژاپن با 9 بازیكن و كره‌جنوبی با 6 بازیكن بیشترین سهمیه را به خود اختصاص داده‌اند و ایران با 5 بازیكن در رده بعدی قرار دارد.

در سال 2016 فقط سه بازیكن از ایران در این فهرست حضور داشتند كه سردار آزمون در رتبه 22، آندو در رتبه 30 و جهانبخش در رتبه 34 جای گرفته بودند اما در سال 2017 شرایط بازیكنان ایرانی بسیار بهبود پیدا كرده و ضمن حضور 5 بازیكن در این فهرست، 2 بازیكن در جمع 10 بازیكن برتر قاره جای گرفته‌اند.

4- سردار آزمون

7- رضا قوچان‌نژاد

11- علیرضا جهانبخش

29- مهدی طارمی

46- كریم انصاری‌فرد

طارمی، تنها نماینده لیگ ایران

نكته جالب در خصوص حضور مهدی طارمی در بین 50 بازیكن برتر آسیا در بین 5 نماینده ایران در این فهرست، در این است كه طارمی تنها نماینده لیگ ایران در این فهرست محسوب می‌شود و تنها بازیكنی است كه از لیگ ایران در این فهرست قرار گرفته است. از بین دیگران سردار آزمون از روستوف و لیگ روسیه، رضا قوچان‌نژاد از هیرنوین و علیرضا جهانبخش از AZ و هر دو از لیگ هلند و كریم انصاری‌فرد از پانیونیوس و المپیاكوس و از لیگ یونان وارد این فهرست شده‌اند.

سردار بهترین مهاجم، جهانبخش بهترین هافبك

از بین 5 ایرانی حاضر در جمع 50 بازیكن برتر آسیا، علیرضا جهانبخش تنها هافبك حاضر در فهرست است. از این بین كریم انصاری‌فرد، مهدی طارمی، رضا قوچان‌نژاد و سردار آزمون همگی مهاجم هستند. به این ترتیب از نگاه «Four Four Two» علیرضا جهانبخش بهترین هافبك فوتبال ایران معرفی شده و بالطبع سردار آزمون هم كه در رتبه 4 فهرست قرار گرفته، بهترین مهاجم ایران از نگاه این فهرست بوده است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی