جنجالی شدن سوءاستفاده جنسی 6بازیکن فوتبال از یک کارگر زن!
سوءاستفاده جنسی بازیکنان تیم فوتبال سانتافه کلمبیا از یک کارگر زن, برای آنها گران تمام شد.

بازپرسی از 6 بازيكن سانتافه به جرم سوءاستفاده جنسی

بازیکنان تیم سانتافه کلمبیا به دلیل سوءاستفاده جنسی به دادگاه احضار شده‌اند.

دادگاه ملی كلمبیا اعلام كرد بازپرسی‌ها از تعدادی از بازیكنان باشگاه ایندپندنته سانتافه شهر بوگوتا را آغاز كرده است. دلیل این بازپرسی، شكایتنامه‌ای است كه نسبت به 6 بازیكن این باشگاه به خاطر سوءاستفاده جنسی به دادگاه ارسال شده است. طبق شكایت انجام شده این بازیكنان بعد از جشن قهرمانی‌شان در سوپرلیگ سال 2017 كه در روز 31 ژانویه و مقابل باشگاه مدلین به دست آمد، مرتكب این اقدام خلاف شده‌اند.

طبق بیانیه منتشره، دادگاه به جمع‌آوری مداركی در این رابطه پرداخته و گویا این اتفاق بین روزهای 31 ژانویه و 1 فوریه سال 2017 رخ داده و تعدادی از بازیكنان این تیم از یك خانم كارگر سوءاستفاده جنسی كرده‌اند.

روزنامه كلمبیایی ال‌اسپكتادور هم با نشر این شكایت‌نامه در شماره روز جمعه‌‌اش به بازتاب این خبر پرداخت و ایوان مخیا، خبرنگار ورزشی كلمبیایی در برنامه رادیویی نبض فوتبال كه از رادیو كاراكول پخش می‌شد اعلام كرد باشگاه سانتافه حدود 522 هزار یورو برای تضمین مسكوت ماندن این خبر پرداخت كرده بوده و بحث یك رسوایی جنسی با كارگران درمیان است.

بعد از آنكه این كارگر خانم شكایتش را به دادگاه ارائه كرد، برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای بررسی‌های تكنیكی و علمی انجام شد و شاهدان عینی روایت‌هایشان را مطرح كردند و همه اینها به دادگاه كمك زیادی كرد تا 6 فوتبالیستی كه در این اقدام كثیف دست داشتند شناسایی شوند.

3 تا از این 6 بازیكن در بازار نقل و انتقالات تابستانی، باشگاه سانتافه را ترك كرده بودند. یكی از مقامات دادگاه در این باره گفته: «بازپرسی از این بازیكنان به این منظور انجام می‌شود كه مشخص شود آیا این رسوایی جنسی انجام شده است یا خیر و اینكه هریك از این بازیكنان تاچه اندازه در این اقدام نقش داشته‌اند.»

سران باشگاه ایندپندنته سانتافه هم با انتشار بیانیه‌ای به صورت رسمی بی‌اطلاعی‌‌اش از آنچه رخ داده را ابراز نموده و هرگونه اقدام خلاف قانون از سوی هریك از افراد مرتبط با این باشگاه را تقبیح و محكوم نمود. بخشی از این بیانیه كه به امضای سسار پاسترانا، رئیس باشگاه رسیده می‌خوانیم: «ما از بازپرسی‌هایی كه توسط دادگاه انجام می‌شود حمایت می‌كنیم و كاملاً به تصمیم آنها احترام می‌گذاریم.»


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی