4 دلیلی بارسلونا برای خرید کوتینیو بجای نیمار
بارسایی‌ها مصرانه خواهان جذب کوتینیو هستند، چرا که می‌دانند او بهترین گزینه برای جانشینی نیمار است.

دلایل جذب کوتینیو توسط بارسلونا

بعد از جدایی نیمار از بارسلونا و پیوستن به پاری‌سن‌ژرمن، آبی‌‌اناری‌ها سخت در تلاش هستند تا قبل از موعد قانونی نقل و انتقالات تابستانی فلیپه كوتینیو را از لیورپول خریداری كنند اما با وجود مخالفت قرمزهای مرسی‌ساید، چرا بارسا به جذب این بازیكن برزیلی اصرار دارد؟

سابقه درخشان

كوتینیو از همان ژانویه 2013 كه از اینتر به لیورپول آمد خودش را به یك مهره ارزشمند در تیم تبدیل كرد. او اما در فصلی كه گذشت نمایش فوق‌‌العاده‌ای داشت. بازیكن تكنیكی تیم ملی برزیل 13 گل به‌ثمر رساند، 7 پاس گل داد، 70 دریبل موفق داشت، 65 موقعیت گلزنی خلق كرد، 38 شوت به چهارچوب زد و 37 سانتر موفق برای هم‌تیمی‌هایش ارسال كرد تا به تنهایی ستاره بی‌چون و چرای لیورپول باشد.

فاكتور جوانی

برای بارسلونا خیلی مهم است كه بازیكنی كه جذب می‌كند تا چه حد برای این تیم كارایی داشته باشد؛ این كارایی هم می‌تواند توانایی باشد و هم سن و سال. آبی‌اناری‌ها اعتقاد دارند هنوز روزهای درخشان كوتینیو نرسیده و با 25 سال سنی كه دارد می‌تواند برای سالیان سال در بارسلونا كنار لیونل مسی و لوئیس سوارس بدرخشد.

شبیه به نیمار

بارسلونا در حال حاضر بدون نیمار بازی می‌كند و باید جای خالی این بازیكن را پر كند. گزینه‌ای كه آنها می‌خواهند باید مثل نیمار بازی كند. پس چه كسی بهتر از كوتینیو؟ فلیپه مثل نیمار برزیلی است، تكنیكی بازی می‌كند، قدرت دریبل‌زنی بالایی دارد (میانگین 2/8  دربیل موفق در 90 دقیقه) و به بازی در مركز زمین هم علاقه نشان داده است.

هماهنگی با سوارس

برای كاتالان‌ها سرعت هماهنگی بازیكن جدید با مسی و سوارس خیلی مهم است. در این مورد باز هم می‌توان روی كوتینیو حساب ویژه‌ای باز كرد. كوتینیو و سوارس قبلاً در لیورپول با هم همبازی بودند و نزدیك بود قهرمانی لیگ برتر را در فصل 14-2013 به‌دست بیاورند. همان موقع بود كه كوتینیو به سوارس كمك كرد تا با 31 گل آقای گل شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی