جدال بازیکنان ایرانی با 9 رئالی و 7 بارسایی در جام جهانی!
شاید جالب باشد که اطلاعاتی درباره بازیکنانی که تیم ملی ایران در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه به مصاف آنها برود داشته باشید.

ایران در جام جهانی به مصاف چه بازیکنانی می رود؟

بازیکنان حریفان ایران در جام جهانی 2018 از 16 لیگ مختلف گام به این رقابت‌ها خواهند گذاشت.

ملی‌پوشان کشورمان در این بازی‌ها باید به مصاف ستارگان لیگ‌های مراکش، اسپانیا، پرتغال، انگلیس، ایتالیا، آلمان، روسیه، هلند، ترکیه، فرانسه، بلژیک، آمریکا، اسکاتلند، یونان، مصر و امارات بروند و بازیکنانی از تیم‌های مطرح اروپایی مانند رئال مادرید، بارسلونا، والنسیا، سویا، اتلتیکو مادرید، بایرن‌مونیخ، دورتموند، یوونتوس، میلان، اینتر، لاتزیو، ناپولی، آژاکس، فاینورد، المپیاکوس، پورتو، اسپورتینگ، بنفیکا، فنرباغچه، گالاتاسرای، بشیکتاش، لیل، موناکو، لیون، آرسنال، لیورپول، چلسی، من‌سیتی و من‌یونایتد برابر تیم ملی ایران به میدان خواهند آمد اما اصلی‌ترین حریف ایران در جام جهانی را می‌توان رئال مادرید دانست که تنها تیمی محسوب می‌شود که در ترکیب هر سه حریف ایران در جام جهانی بازیکن دارد.

کریستیانو رونالدو از پرتغال، اشرف حکیمی از مراکش و راموس، ناچو، آسنسیو، کارواخال، ایسکو، واسکس و آلوارو از اسپانیا همگی از رئال مادرید مقابل ایران خواهند بود.

بعد از رئال، بارسلونا با ۷ ملی‌پوش در پرتغال و اسپانیا دومین حریف اصلی ایران در روسیه است. نلسون ممدو و آندره گومز از پرتغال و پیکه، آلبا، اینیستا، بوسکتس و جرارد ملی‌پوشان بارسا در جمع حریفان ایران خواهند بود.

پس از این دو تیم اسپورتینگ لیسبون با ۵ ملی‌پوش بیشترین بازیکن را بین حریفان ایران در جام جهانی دارد. با نگاهی به لیست اولیه و ۴۰ نفره حریفان ایران در جام جهانی، لالیگا با 38 بازیکن بیشترین بازیکن را به خود اختصاص داده است و لیگ برتر انگلیس با ۱۷ بازیکن، لیگ پرتغال با ۱۴ بازیکن، لیگ فرانسه با ۱۲ بازیکن و لیگ ایتالیا با ۱۰ بازیکن بیشترین بازیکنان حریفان ایران را در خود جای داده‌اند.

لالیگای اسپانیا، لیگ برتر انگلیس، کالچو ایتالیا و بوندس‌لیگای آلمان تنها لیگ‌هایی هستند که از هر سه تیم ملی اسپانیا، پرتغال و مراکش بازیکن دارند، لیگ‌هایی که از ایران هیچ ملی‌پوشی در آنها حضور ندارد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی