كارلوس كی روش مطمئنا از ایران خواهد رفت
با توجه به شرایط موجود كارلوس كی روش پس از پایان جام جهانی تیم ملی ایران را ترک خواهد کرد!

پایان همکاری كارلوس كی روش و ایران نزدیک است

فوتبال ایران، بعد از جام جهانی‌ روسیه، فصل جدیدی از كار خود را آغاز می‌كند.

این فصل احتمالاً بدون حضور كارلوس كی روش آغاز می‌شود. عمر همكاری مربی پرتغالی با تیم ملی ایران به پایان می‌رسد و پس از آن فدراسیون باید ‌فرد جدیدی را روی نیمكت بگذارد. از همین حالا شایعات زیادی درباره حضور برانكو به جای كی‌روش شنیده می‌شود و این شایعه‌ای است كه از كادر فنی استقلال، جدی‌تر به گوش می‌رسد!

شفر چندی قبل به نزدیكانش گفته بود اعتقاد دارد برانكو می‌خواهد بعد از جام جهانی، محبوب‌ترین مربی خارجی فوتبال ایران باشد تا رسیدنش به نیمكت تیم ملی، ساده‌تر اتفاق بیفتد. شفر احتمالاً روز اولی كه به ایران آمد، با خودش فكر می‌كرد اگر بتواند در استقلال موفق باشد، با توجه به سابقه‌ای كه در تیم‌های ملی دارد، می‌تواند به نیمكت ایران هم برسد. حالا اما او معتقد است برانكو در فوتبال ایران ‌طوری رفتار كرده كه بعد از كی‌روش محبوب‌ترین خارجی باشد و نیمكت تیم ملی را تصاحب كند.

كی‌روش برای فدراسیون فوتبال گران از آب درمی‌‌آید و با توجه به اینكه تیم ملی هم به ثبات رسیده، تاج احتمالاً فكر می‌كند ماندن كی‌روش اینقدرها مهم نیست. از سویی كارلوس خودش تصور می‌كند در فوتبال ایران به سقف كاری‌‌اش رسیده. هر چند تصور می‌شود ماندن در تیم ملی و حضور موفق در جام جهانی‌ و گرفتن یك جام، می‌تواند پایان شیرینی برای كار در ایران باشد اما بعید به نظر می‌رسد همكاری تیم ملی و مربی پرتغالی ادامه پیدا كند.

این روزها شایعات زیادی شنیده می‌شود. فدراسیون فوتبال هر چند زمان زیادی تا اتمام قراردادش با كی‌روش ندارد ولی اقدامی در زمینه تمدید آن نكرده است. برای كی‌روش هم این ذهنیت پیش آمده كه شرایط برای ماندن مهیا نیست و بهتر است بعد از جام جهانی‌ به فكر بازنشستگی یا حضور در تیم ملی كشور دیگری باشد. او علاقه‌ای به كار باشگاهی ندارد چراكه با این سن و سال و با توجه به وضعیت جسمانی‌‌اش، نمی‌تواند به صورت فعال كار كند. حضور در تیم ملی اما این فرصت را به او می‌دهد تا استراحت بیشتری داشته باشد.

با رفتن كی‌روش، قطعاً فدراسیون تلاش خواهد كرد گزینه‌ای مقبول بیاورد. در حال حاضر برانكو محبوبیت نسبی در ایران دارد و در گذشته هم روی نیمكت تیم ملی نشسته است. قیمت این مربی نسبت به كی‌روش پایین‌تر است و خواسته‌هایش، كمتر. برانكو بی‌شك مثل كی‌روش دنبال ایده‌آل‌ترین‌ها برای تیم ملی نمی‌رود و اهل صلح است. به همین دلیل از همین حالا شایعه شده ایران در جام ملت‌های آینده با برانكو به امارات می‌رود و دیگر اثری از كی‌روش روی نیمكت ایران نخواهد بود.

با این حال همه چیز در حد شایعه و گمانه‌زنی است. بی‌شك اگر كی‌روش در جام جهانی‌ با ایران تاریخ‌ساز شود، فشار افكار عمومی روی فدراسیون بیشتر می‌شود تا قراردادش را تمدید كنند. كی‌روش هم پیشنهادات خوبی خواهد داشت. باید دید در روسیه چه اتفاقاتی می‌افتد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی