شوک شفر به استقلال: رحمتی و خسرو حیدری را نمیخواهم
گفته می شود وینفرد شفر اعلام کرده است که دیگری نیازی به مهدی رحمتی و خسرو حیدری ندارد!

مهدی رحمتی و خسرو حیدری در لیست سیاه شفر

اولین بازی استقلال با وینفرد شفر در لیگ برتر چندان چنگی به دل نزد. تساوی بدون گل مقابل فولاد آن هم مقابل دیدگان طرفداران در ورزشگاه آزادی نشان داد آبی‌های پایتخت با مربی آلمانی خود هنوز كارهای زیادی برای تبدیل شدن به یك تیم دارند!

تیمی كه در 90 دقیقه یك بار هم موقعیت گلزنی برابر حریف خوزستانی كه برای كسب یك امتیاز به تهران آمده بود، خلق نكرد در پایان باز هم با ناامیدی طرفدارانش را روانه منزل كرد تا در آستانه بازی حساس جام‌حذفی و پیرو آن شهرآورد حساس پایتخت مقابل پرسپولیس نگرانی‌ها را بیشتر كند. پیرمرد آلمانی اما خود اولین نفری بود كه در كنفرانس مطبوعاتی به نمایش تیمش انتقاد داشت و گفت: «این استقلال من نبود و قبول دارم هنوز كارهای زیادی پیش‌رو داریم كه باید آنها را انجام بدهیم تا تیم را به روزهای اوجش برگردانیم».

شفر در حالی استارت خود در استقلال را با تساوی بدون گل زد كه با نگاهی به تركیب 11 نفره برابر فولاد می‌شد به افكار و برنامه‌های مربی آلمانی در ادامه راه با آبی‌های پایتخت پی برد. او كه جزو مربیان باسابقه فوتبال آلمان است و به قول معروف در تمام تیم‌های تحت رهبری خود با سرد و گرم فوتبال آشنا شده، این بار بعد از تنها یك هفته تمرین با بازیكنان ترجیح داد به جای بهره بردن از بازیكنان پا به سن گذاشته از جوانانی بهره ببرد كه شاید با اعتماد بیشتر بتوانند خواسته‌های فنی و تاكتیكی او را اجرا كنند. بازیكنانی كه قابلیت تغییر نوع فوتبال را داشته باشند و از همه مهم‌تر انگیزه و طراوت را به تیم تزریق كنند از همین‌رو وینفرد شفر در كمال تعجب پیرمردهای استقلال را بیرون گذاشت. جز برای دقایقی كه جپاروف را به میدان فرستاد مابقی را نیمكت‌نشین كرد.

اما در فاصله 24 ساعت از بازی با فولاد از اردوی استقلال خبر می‌رسد سونامی پیرمرد آلمانی در اردوی آبی‌پوشان تنها به نیمكت‌نشینی ختم نمی‌شود و كار به جاهای باریك‌تری كشیده خواهد شد تا شوك وارد شده به تیم بعد از آمدن شفر با كنار گذاشتن سه تا چهار مهره اسمی كامل شود.

سرمربی آلمانی كه تقریباً شناخت نسبی از مهره‌های فعلی تیم پیدا كرده از صبح دیروز در نشست‌هایی كه با مدیران باشگاه داشت پای خود را در یك كفش كرد كه باید نام سه تا چهار بازیكن از فهرست خارج شود چون ادامه حضور آنها نمی‌تواند دوای درد استقلال باشد. بازیكنانی كه سران باشگاه با شنیدن نام آنها كمی شوكه شدند چون تصور نمی‌كردند شفر به این زودی قید آنها را بزند اما سرمربی آلمانی پا را در یك كفش كرد و مدعی شد اگر بنا به تغییر در روند كار استقلال است بهترین راه كنار گذاشتن نفرات مازاد از همین حالا خواهد بود.

اما اینكه وینفرد شفر كدام بازیكنان را در فهرست سیاه خود قرار داده هم جالب توجه است چون در صدر این فهرست نام سیدمهدی رحمتی قرار دارد. بازیكنی كه در زمان منصوریان هم مشكلات زیادی داشت و حالا طرفداران هم تمایلی با ادامه همكاری او با استقلال نشان نمی‌دهند. گفته می‌شود شفر تمایل دارد او را كنار بگذارد تا یك گلر زیر 23 سال خارجی جای او را در جمع آبی‌ها به عنوان ذخیره سیدحسین حسینی بگیرد.

خسرو حیدری دیگر كاپیتان آبی‌‌هاست كه شفر تمایلی به ادامه همكاری با او ندارد ضمن اینكه وریا غفوری، مدافع راست ملی‌پوش استقلال، هم نتوانسته انتظارات را برآورده كند تا روی لبه پرتگاه قرار بگیرد گرچه گفته می‌شود مربی آلمانی ممكن است به وریا فرصت بدهد تا خود را اثبات كند. دیگر بازیكن كه ممكن است در بطن تغییرات مدنظر شفر قربانی شود لئوناردو پادوانی برزیلی نام دارد كه بنا به ادعای نزدیكان به استقلال از دید مربی آلمانی، هم پا به سن گذاشته قلمداد می‌شود هم اینكه رابطه نزدیكی به كاپیتان اول آبی‌ها دارد.

از باشگاه استقلال خبر می‌رسد با توجه به در پیش بودن بازی حساس با پرسپولیس تلاش‌ها برای منصرف كردن پیرمرد آلمانی از این تصمیم به اوج خود رسیده اما وینفرد شفر با بیان اینكه ترجیح می‌دهد بدون این بازیكنان در مصاف با پرسپولیس به میدان برود تا اینكه بخواهد با نفراتی كه اعتقادی به آنها ندارد وارد جنگ با حریف دیرینه شود، از همین‌رو هیچ بعید نیست ظرف امروز و فردا تا قبل از تعیین تكلیف كادر فنی استقلال، تیم مطرح تهرانی با خبری شوكه‌كننده مبنی بر كنار گذاشتن سه تا چهار ستاره سرشناس روبه‌رو شود كه قطعاً واكنش‌های متفاوتی در پی خواهد داشت.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی