مشکل استقلال در خط حمله؛ علی قربانی بازهم فیکس است؟
باشگاه استقلال این روزها بجز علی قربانی مهاجم دیگری ندارد و گویا این بازیکن امروز نیز در بازی مقابل پدیده فیکس خواهد بود.

علی قربانی بازهم فیکس است؟

مساله حاد استقلال در بازی مهم ظهر امروز مقابل پدیده در اختیار نداشتن مهاجمان گلزن است. آبی‌ها امیدوار بودند که پس از بازی با سایپا بتوانند داریوش شجاعیان را به شرایط ایده‌آل برسانند اما این بازیکن تا روز گذشته در تمرین‌های گروهی شرکت نکرد و بعید است با این وضعیت شانسی برای بازی در ترکیب اصلی استقلال داشته باشد. محسن کریمی هم که باید 3 هفته دوری از میادین را به دلیل کشیدگی همسترینگ تحمل کند؛ بازیکنی که پس از هت‌تریک مقابل صنعت نفت آبادان امیدهای بسیاری در دل استقلالی‌ها ایجاد کرده بود تا شاید مشکل بزرگ گلزنی حل شود اما مصدومیت دوباره به سراغ جوان لاغر اندام استقلال آمد تا او را دوباره مدتی از میادین دورکند.

با توجه به مصدومیت این دو و در حالی که استقلال سجاد شهباززاده را هم آزاد کرد و کمی قبل‌تر نیز با جدایی حسن بیت سعید موافقت شده بود باید با علی قربانی، تنها مهاجمی که در اختیار دارد به مصاف پدیده بود. قربانی در تمام دورانی که پیراهن استقلال را پوشیده هیچ گاه نتوانسته خود را به‌عنوان یک گلزن قهار مطرح کند. این بازیکن با اینکه با گلی که فصل پیش وارد دروازه پرسپولیس کرد توانست خود را تا حدودی در استقلال جا بیندازد اما عملکردش بعد از آن به حدی ملال آور و ضعیف بود که هیچ گاه موفق نشد عنصری تاثیرگذار و غیرقابل چشم‌پوشی لقب بگیرد.

قربانی در شرایطی امید اول استقلال در خط حمله محسوب می‌شود که در فصل جاری فقط یک گل به ثمر رسانده و آماری ضعیف و ملال آور را از خود بر جا گذاشته است و در بازی قبل نیز به شدت مورد نکوهش هواداران قرار گرفت.  تنها امید استقلال در این بازی ظاهرا فرشید اسماعیلی است.

بازیکنی که گاه به دلیل فقدان مهره‌های کافی به خط حمله منتقل شده و حالا نیز دوباره صحبت از جا‌به‌جایی او است و انگار شفر می‌خواهد خلا نداشتن مهاجم گلزن را با انتقال فرشید به خط حمله پر کند. حال شاید این سوال در ذهن ایجاد شود که پس تکلیف مهدی قائدی چه می‌شود؟ چرا درباره این بازیکن سخنی به میان نیامد؟ مگر قائدی هم در دسته مهاجمان استقلال قرار ندارد؟

پاسخ‌ها روشن است. این بازیکن اخیرا با حاشیه‌هایی همراه شده و وینفرد شفر هم علاقه چندانی به سبک بازی‌اش ندارد و شاید اگر فشار تماشاگران نبود پیرمرد آلمانی این بازیکن را هم در فهرست خروجی‌ها قرار می‌داد. قائدی اگر شانسی داشته باشد به‌ عنوان بازیکن تعویضی به میدان خواهد رفت وگرنه باید این بازی را هم از روی نیمکت به نظاره بنشیند.

مع‌الوصف استقلال در بازی با پدیده وضعیت مبهمی در خط حمله دارد و اینگونه نیست که برخی جریان‌ها القا می‌کنند استقلال پس از رکوردشکنی حسین حسینی فارغ البال به حمله کردن می‌اندیشد. اگر بازیکنان کافی در خط حمله آبی‌ها بودند این استدلال می‌توانست درست باشد اما استقلال اساسا در بازی با پدیده دست و بالش بسته است و شاید برایش یک امتیاز هم کافی باشد. البته باید توجه داشت که جابر انصاری هم در خط حمله استقلال توانایی بازی دارد اما این بازیکن هم مدتی است که بازی نمی‌کند و از فرم بدنی مطلوب دور است. با این حال شانس او هم برای قرار گرفتن کنار قربانی کم نیست.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: ایران ورزشی