سورپرایز ویژه شفر برای دربی مقابل پرسپولیس
شفر سرمربی موفق تیم استقلال برای بازی دربی برنامه ای ویژه دارد تا تیم پرسپولیس را غافلگیر کند!

سورپرایز پیرمرد آلمانی برای شهرآورد ۸۶

بعد از برد شیرین برابر فولاد و خط و نشانی که استقلال از کنار کارون برای رقیب سنتی کشید حالا وینفرد شفر خود را برای حضور در مهمترین بازی سال آماده می‌کند، جدالی که برای پیرمرد آلمانی از چند جهت حائز اهمیت است به خصوص در باب ماندن روی نیمکت رهبری استقلال در فصل آتی با برتری در شهرآورد.

وینفرد شفر کار خود را در استقلال در دور رفت با جدال مقابل پرسپولیس استارت زد که آن بازی با شکست 1-0 شاگردان او توأم شد تا تلخی آن باخت هنوز هم زیر زبان مربی آلمانی مانده باشد. سرمربی استقلال بعد از آن جدال توانست پله‌پله وضعیت بحرانی اردوی تیم را مدیریت کرده و تیمی بسازد که تا حدود زیادی رضایت هواداران و اهالی فوتبال را برآورده کند که اوج نتایج او در لیگ قهرمانان آسیا در گروه مرگ با شکست دادن الهلال و متوقف کردن الریان دیده شد.


بعد از بازی دیدنی در اهواز و برد شیرین و قاطعانه 4 بر یک برابر فولاد خوزستان وینفرد شفر حالا برای برد شهرآورد نقشه‌های زیادی در سر دارد به خصوص در ساختار تهاجمی که خریدهای جدید هم به داد پیرمرد آلمانی رسیده و باعث شده تا او به داشتن خط آتش مرگبار امیدوارتر از همیشه شود. مامه تیام مهاجم سنگالی خیلی زود دل‌ربایی‌ها از طرفداران و اهالی فوتبال را آغاز کرد تا نمایش‌های او در دو بازی مهم قبلی مقابل الهلال و فولاد همه استقلالی‌ها را به داشتن بازیکنی متفاوت در شهرآورد بیشتر از قبل امیدوار کند اما حضور این بازیکن در خط حمله تنها خواسته شفر نیست چون او سورپرایز بزرگ‌تری در ذهن برای رویارویی با رقیب سنتی و صدرنشین دارد تا ضربه مهلکی به پیکره مدعی اول قهرمانی وارد و انتقام بگیرد.

وینفرد شفر و دستیارانش که نشان داده‌اند در آنالیز رقبا توانایی بسیار بالایی دارند در روزهای منتهی به شهرآورد روی یک نقشه تاکتیکی متفاوت برای مصاف با پرسپولیس کار کرده‌اند، نقشه‌ای که می‌تواند افکار تاکتیکی پروفسور روی نیمکت پرسپولیس را تحت الشعاع خود قرار دهد و نمایش استقلال را به نسبت تمام بازی‌های قبلی متفاوت کند.

آنچه از اردوی استقلال به گوش می‌رسد اینکه شفر قصد دارد روز پنج‌شنبه از دو مهاجم بلندزن در ترکیب اصلی بهره ببرد تا خط حمله استقلال با آسمانخراش‌های بلندقامت به خط دفاع رقیب یورش ببرد. زوج «تیام – قربانی» با مشخصات فنی نسبتاً مشابه، پنج‌شنبه گزینه‌های اول شفر برای ایستادن در پیکان تهاجمی هستند، دو مهاجمی که هم در جنگ‌های فیزیکی بزن بهادر هستند هم در استفاده از توپ‌های بلند تبحر خاصی دارند به خصوص تیام که می‌تواند جنگندگی و درگیری‌های قربانی با مدافعان پرسپولیس را با گلزنی تکمیل کند.

یکی از مربیان استقلال با تأیید اینکه شفر برای شهرآورد 86 سورپرایزهای زیادی در ترکیب خواهد داشت صراحتاً استفاده همزمان از دو مهاجم بزن بهادر در پیشانی خط حمله را تأیید کرد. تاکتیکی که پیرمرد آلمانی اعتقاد دارد روز پنج‌شنبه سرگیجه تاکتیکی زیادی در اردوی رقیب سنتی رقم خواهد زد و باعث می‌شود تا سایر شاگردان او به خصوص وینگرهایی که با چیدمانی نو به میدان می‌روند بتوانند بهتر از موقعیت‌های خود در زمین بهره ببرند. شاید به همین خاطر هم بود که سرمربی استقلال در دقایق پایانی بازی با فولاد همین‌طور نیمه دوم جدال با الریان در دوحه از این دو مهاجم کنار هم بهره برد تا هماهنگی نسبی را بین آنها ایجاد کند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی