منچستریونایتد 4 - منچسترسیتی 2
منچستریونایتد موفق شد با برتری برابر منچسترسیتی تا حدود زیادی خیالش را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا راحت کند.

دو تیم منچستریونایتد و منچسترسیتی، یکی از بزرگترین دربی های فوتبال جهان را در ورزشگاه اولدترافورد برگزار کردند که در نهایت این دیدار با برتری قاطع منچستریونایتد به پایان رسید. دو تیم در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که اختلاف آن ها در جدول تنها یک امتیاز به سود منچستریونایتد بود و پس از دو فصل، دربی جذابی در انتظار منچستر بود. یونایتد در صورت پیروزی می توانست پس از 4 دیدار متوالی در برابر سیتی پیروز شود و اختلاف خود با این تیم را به 4 امتیاز برساند. آبی پوشان نیز می توانستد با برتری در برابر یونایتد، بار دیگر به کورس بازگردند و حداقل جایگاه سومی خود را دوباره تصاحب کنند.

سوت آغاز بازی را "مارک کلاتنبرگ" به صدا درآورد و اولین موقعیت و گل را نیز مهمان خلق کرد. "ناواس" در مصافی تک به تک در دقیقه 2 با "داوید دخیا"، موفق نشد دروازه یونایتد را باز کند. دو دقیقه بعد اما، روی غفلت مدافعان یونایتد، حملات سیتی خیلی زود نتیجه داد و"سرخیو آگوئرو"، موفق شد گلزنی کند و ورزشگاه غرق در سکوت شود. یونایتد به خود آمد و خیلی زود در پی جبران برآمد، تا جایی که 6 دقیقه پس از گل سیتی، این "اشلی یانگ" بود که بازی را به تساوی کشاند.

دقیقه 27 "مروان فلاینی" بار دیگر در این فصل ارزش های خود را نشان داد و میزبان را از حریف خود پیش انداخت. پس از گل منچستریونایتد اما، بازی بدون موقعیت برای دو تیم ادامه یافت و بیشتر توپ در میانه میدان گشت. در نهایت نیز بدون خلق موقعیت جدیدی، دیدار دو تیم در نیمه اول با برتری 2-1 منچستریونایتد به پایان رسید.

با آغاز نیمه دوم، اولین تدبیر "مانوئل پیگرینی" برای ادامه بازی، بیرون کشیدن "ونسان کمپانی"، مدافع اخطاری سیتی و جایگزین کردن او با "مانگالا" بود. "رونی" می توانست در دو نوبت دروازه سیتی را ‏باز کند اما واکنش های خوب "هارت"، دروازه این تیم را نجات داد.‏

حملات شیاطین سرخ ادامه پیدا کرد و سرانجام در دقیقه 67، "خوان ماتا" گل سوم تیمش را به ثمر رساند. ‏پاس در عمق "رونی" به "ماتا"، ستاره اسپانیایی را با "هارت" تک به تک کرد و او هم با یک بغل پای مطمئن، ‏دروازه را باز کرد؛ البته در تصاویر آهسته به نظر می رسید "ماتا" در هنگام ارسال پاس "رونی"، در آفساید ‏قرار داشت.‏ در ادامه اما یونایتد که دست بردار نبود، باز هم در پی باز کردن دروازه سیتی بود تا بتواند این تیم را در اولدترافورد تحقیر کند و بالاخره توسط "کریس اسمالینگ" و روی ارسال "اشلی یانگ" موفق شد گل چهارم را نیز وارد دروازه سیتی کند.

سیتی در ادامه یکی از گل ها را جبران کرد. پاس عمقی "فرانک لمپارد"، در گوشه ‏محوطه جریمه به "زابالتا" رسید و او هم با پاس رو به عقب، "آگوئرو" را صاحب موقعیت کرد. ضربه ستاره ‏آرژانتینی بعد از برخورد به دست "دخیا"، در نهایت وارد دروازه شد.‏

در دقایق پایانی دو تیم موقعیت های دیگری هم برای گلزنی داشتند اما توپی از خط دروازه ها عبور نکرد ‏و منچستریونایتد با این پیروزی 65 امتیازی شد و اختلاف با رقیب همشهری را به 4 امتیاز افزایش داد. ‏

در تنها دیدار این هفته لیورپول باید در خانه برابر نیوکاسل به میدان برود. در جدول رده بندی چلسی با یک بازی کمتر و 73 امتیاز در صدر قرار دارد و آرسنال و منچستریونایتد در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir