شکست تمام مدعیان لیگ برتر انگلیس
هر سه مدعی قهرمانی لیگ برتر در این فصل برابر حریفان خود شکست خوردند تا بهترین نتایج برای لسترسیتی به دست آید.

هفته بیست و هشتم لیگ برتر با برگزاری 5 دیدار به پایان رسید که در یکی از دیدارهای مهم آرسنال(Arsenal) در خانه به دیدار سوانزی(Swansea City) رفت تا به چند هفته بحران خود پایان دهد. توپچی های لندن که در بازی های قبلی خود عملکرد ضعیفی از خود نشان داده بودند و باعث اعتراض هواداران خود شدند، امیدوار بودند سوانزی را در این دیدار خانگی شکست دهند.

جوئل کمپل(Joel Campbell) موفق شد در دقیقه 15 آرسنال را پیش بیندازد. او پاس الکسیس سانچس(Alexis Sánchez) را در این دقیقه به گل تیمش تبدیل کرد. در ادامه سوانزی با یک بازگشت عالی توانست با گلزنی وین روتلژ(Wayne Routledge) در دقیقه 32 بازی را به تساوی بکشاند. در ادامه سانتر سیگوردسن(Gylfi Sigurðsson) از ضربه آزاد و اشتباه چک(Petr Čech) در خروج از دروازه باعث شد اشلی ویلیامز(Ashley Williams) گل دوم سوانزی را در دقیقه 74 به ثمر برساند.

آرسنال با تساوی لسترسیتی(Leicester City) در بازی دیروز این شانس را داشت تا اختلاف خود را با صدر جدول کمتر کند ولی بازهم بی دقتی کار دست شاگردان ونگر(Arsène Wenger) داد. در ادامه تلاش های آرسنال با دفاع منطقی سوانزی همراه شد تا بازی با برتری 2 بر یک سوانزی به پایان برسد.

در دیگر دیدار تیم خوب تاتنهام(Tottenham Hotspur) که می توانست با برتری برابر وستهام(West Ham) به صدر جدول صعود کند، شکست خورد. تک گل وستهام را میکائیل آنتونیو(Michail Antonio) در دقیقه 7 به ثمر رساند تا شاگردان پوچتینو(Mauricio Pochettino) با 54 امتیاز در جایگاه دوم باقی بمانند و حالا لسترسیتی با 3 امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار داشته باشد و بهترین فرصت تاتنهام برای قهرمانی فعلا از دست برود.

منچسترسیتی(Manchester City) سومین قربانی بازی های چهارشنبه شب بود. این تیم نیز که می توانست با برتری در این دیدار بار دیگر به خطری جدی برای دیگر تیم های مدعی در راه قهرمانی تبدیل شود در آنفیلد شکست تلخی برابر لیورپول(Liverpool) متحمل شد و با 3 گل شکست خورد. این دو تیم در حالی برابر هم به میدان رفتند که منچسترسیتی با برتری در ضربات پنالتی این هفته به قهرمانی در جام اتحادیه رسیده بود ولی شاگردان کلوپ(Jürgen Klopp) انتقام این شکست را گرفتند و با 3 گل به برتری رسیدند.

قرمزهای 'مرسی ساید' به بهترین شکل ممکن، انتقام فینال لیگ کاپ را گرفتند. شاگردان کلوپ که دیدار رفت را 4-1 برده بودند، در مجموع هفت گل به شاگردان مانوئل پیگرینی(Manuel Pellegrini) در لیگ به ثمر رساندند. گل های این بازی را آدام لالانا(Adam Lallana)، جیمز میلنر(James Milner) و روبرتو فیرمینو(Roberto Firmino) به ثمر رساندند. لیورپول با پیروزی در این بازی با کسب 41 امتیاز به جایگاه هفتم جدول صعود کرد. منچسترسیتی نیز با 47 امتیاز در جایگاه چهارم باقی ماند.

منچستریونایتد(Manchester United) نیز در خانه به دیدار واتفورد(Watford) رفت و با یک گل به برتری رسید. تنها گل این دیدار را خوان ماتا(Juan Mata) در دقیقه 83 به ثمر رساند تا 3 امتیاز دیگر برای یونایتد به دست آید و این تیم فاصله خود را با سیتی در رده چهار کم کند. بعد از این گل شیاطین سرخ سعی داشتند با حفظ توپ و کنترل بازی از سه امتیاز مهم محافظت کنند که در این امر نیز موفق بودند و در شب شکست تاتنهام، سیتی و آرسنال سه امتیاز ارزشمند را کسب کردند تا فاصله را با صدر جدول کاهش دهند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir