برش هایی از دوران پرافتخار یک اعجوبه
دیروز خبر رسمی تمدید قرارداد کریستیانو رونالدو با رئال مادرید منتشر شد و به همین بهانه ، برش هایی از دوران پرافتخار او در لباس کهکشانی ها را به نظاره خواهیم نشست.

تمدید قرارداد کریستیانو رونالدو با رئال مادرید

دیروز خبر رسمی تمدید قرارداد کریستیانو رونالدو با رئال مادرید منتشر شد و به همین بهانه ، برش هایی از دوران پرافتخار او در لباس کهکشانی ها را به نظاره خواهیم نشست.

 22 سکانس از روزهای باشکوه CR7 در مادرید، تنها بخشی از هنرنمایی ها او به شمار می آید.

1- از همان ابتدا نیز مشخص بود که کریس رونالدو برای تاریخ سازی به رئال مادرید آمده است. حضور 80 هزار نفر در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو برای استقبال از CR7، نشان داد که سکانس های متعددی از کهکشانی های 2، به کارگردانی رونالدو و با درخشش گرانترین بازیکن فوتبال جهان در آن مقطع رقم خواهد خورد.

1.png

2- اولین بازی ستاره سابق یونایتدها با شماره 9 و در دیداری دوستانه برابر شارموک رقم خورد و رونالدو دریافت که هدف اول مدافعان حریف محسوب می شود.

2.png

3- در جریان دیدار برابر دیپورتیوو لاکرونیا، آمار فوق تصور گلزنی رونالدو با لباس کهکشانی را به طور رسمی کلید خورد و کریستیانو موفق شد از روی نقطه پنالتی دروازه حریف را گشوده تا فصلی جدید را در دوران باشکوه خود آغاز کند.

3.png

4- رونالدو در فصل اول حضور خود در رئال مادرید موفق شد در 35 بازی، 33 گل به ثمر برساند که آماری رویایی محسوب می شود. اما این درخشش هم منتج به قهرمانی رئال مادرید در هیچ کدام از مسابقات نشد و از دست دادن لالیگا با 2 امتیاز اختلاف، به منزله پایان دوران پیگرینی شیلیایی روی نیمکت لوس بلانکوس بود. آنها به دنبال یک ناجی برای درهم شکستن سلطه بارسلونا بودند و ترکیب پرتغالی مورینیو – رونالدو، سلطنت را در مادرید آغاز کرد.

4.png

5- اگرچه در گذشته و در لیگ جزیره، مورینیو و رونالدو بارها یکدیگر را مورد شماتت قرار داده بودند، اما فصل اول حضور در برنابئو به آرامی گذشت و CR7 و آقای خاص حداقل در ظاهر رابطه گرمی با یکدیگر داشتند. این رابطه گرم، نیم فصل دوم خوبی را برای رئال مادرید در آن مقطع رقم زد.

5.png

6- درخشش بی بدیل کریس رونالدو در ال کلاسیکوها، با پرواز بلند فراموش نشدنی او در مستایا و فتح کوپادل ری بعد از 18 سال برای کهکشانی ها آغاز شد. راند دوم از 4 گانه آوریل 2011 به سود رئال مادرید رقم خورد و رونالدو اولین جام خود را در دومین فصل حضور در مادرید لمس کرد.

6.png

7- در نوامبر 2011، رونالدو خیلی از دورتر از تصور به عدد 100 در گلزنی با لباس رئال مادرید رسید و موفق شد با گشودن دروازه لیون تنها در بازی 105 با لباس رئال، نام خود را به تاریخ باشکوه کهکشانی ها الصاق کند.

7.png

8 – در ماه می 2012، رونالدو برای اولین بار در رئال مادرید لالیگا را فتح کرد که این اتفاق نیز تا به امروز دست نخورده باقی مانده است. لالیگای رکوردها، با زدن 121 گل و فتح نیوکمپ با شادی به یادماندنی CR7، در مقطعی رقم خورد که آنها همچنان در گذر از نیمه نهایی لیگ قهرمانان ناکام بودند و این بار بایرن، سد راه مورینیو و شاگردانش شد.

8.png

9- بعد از سالها صدارت لیونل مسی، دیگر نوبت کریس رونالدو بود تا در سال 2013، از دومین توپ طلای دوران حرفه ای خود را در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو و در مقابل دیدگان هزارن مشتاق مادریدی، رونمایی کند. اشک های به یادماندنی او در خلال اهدای این جایزه، از بعد دیگری از روحیه CR7 رونمایی کرد.

9.png

10 – با به ثمر رساندن 17 گل، او نقشی بسیار مهم در فتح لیگ قهرمانان بعد از 12 سال داشت و شادی منحصر به فرد او بعد از به ثمر رساندن گل چهارم در فینال برابر اتلتیکومادرید، دهمین لیگ قهرمانان را به ویترین پرافتخار کهکشانی ها هدیه کرد. دبل رویایی او در برابر بایرن در مونیخ، همه درخت ها را در آلیانز آره نا به آتش کشید!

10.png

11- رکوردها یکی پس از دیگری در مقابل جادوی رونالدو به زانو در می آمدند. او برای زدن گل شماره 200 با لباس رئال تنها به 178 بازی نیاز داشت و سلتاویگو، دیگر حریف نگون بختی بود که پذیرای گلزنی او لقب گرفت. 23 هت تریک تنها در 200 بازی، تعریفی متفاوت از گلزنی را در دنیای فوتبال را ارائه می داد.

11.png

12- حالا و با فتح سومین توپ طلا، کریستیانو تنها یک گام با لیونل مسی فاصله داشت و او این بار ترجیح داد در سالن برگزاری مراسم، با فریادی بلند شادی خود را به رخ حضار و احتمالا تیری آنری مغموم بکشد.

12.png

13 – با زدن گل شماره 314، رونالدو بالاتر از دی استفانو، دومین گلزن برتر تاریخ باشگاه لقب گرفت و بدون شک در آن مقطع، رائول نیز می دانست او به سرعت به شماره 323 هم خواهد رسید و برترین گلزن همه ادوار شناخته خواهد شد.

13.png

14- فصل 2015 با کارلتو، بدون کسب موفقیت خاصی به پایان رسید اما رونالدو در ابعاد شخصی باز هم موفق به کسب کفش طلای بهترین گلزن شد تا رکوردار فتح این جایزه به شکل متوالی لقب بگیرد.

14.png

15 – با گلزنی برای مالمو در سوئد، کریس رونالدو رای پانصدمین بار در دوران حرفه ای خود، دروازه رقبا را گشود.

15.png

16 – در ماه اوکتبر سال 2015، رونالدو با گلزنی در برابر لوانته، بهترین گلزن تاریخ باشگاه رئال مادرید لقب گرفت. تنها با گذشتن حدود 6 سال از اولین بازی او برای کهکشانی ها، ستاره سابق یونایتدها به بهترین بازیکن تاریخ این باشگاه تبدیل شد و در همین مدت کوتاه، بهترین گلزن لقب گرفت.

16.png

17 – رونالدو رکوردها را یکی از پس دیگری جا به جا می کرد و موفق شد مدتی بعد با به ثمر رساندن 11 گل در مرحله گروهی لیگ قهرمانان سال گذشته، رکورددار گلزنی در این مرحله نیز لقب بگیرد. نام او با واژه رکورد، قرابت شدیدی پیدا کرده بود.

17.png

18 – مدتی بعد، فلورنتینو پرز و باشگاه رئال مادرید طی مراسمی، از او به عنوان بهترین گلزن تاریخ باشگاه قدردانی کردند.

18.png

19 – با به ثمر رساندن 48 گل، کریس رونالدو در اوکتبر 2015، چهارمین کفش طلای دوران بازیگری خود را دریافت کرد و طی مراسمی، آن را با هواداران خود در استادیوم اختصاصی لوس بلانکوس به اشتراک گذاشت.

19.png

20- با به ثمر رساندن 4 گل در برابر سلتاویگو، رونالدو موفق شد دویست و پنجاهمین گل خود در لالیگا را به ثمر برساند که از آمار هر بازی 1 گل نیز پیشی گرفته بود.

20.png

21- سومین چمپیونز لیگ دوران حرفه ای کریس رونالدو، با نواختن پنالتی به درون دروازه اوبلاک و شکست دوباره رقیب همشهری همراه بود تا زیدان نیز در کنار رونالدو، طعم شیرین قهرمانی در این تورنمنت را بچشد. هت تریک رویایی او در برابر ولفسبورگ در مرحله یک چهارم نهایی، نقطه عطف بازی های مادرید در آن فصل از لیگ قهرمانان بود.

21.png

22- حالا و با رسمی شدن خیر تمدید قرارداد رونالدو، کهکشانی ها می توانند منتظر شکسته شدن رکوردهای دیگری از سوی این فوق ستاره پرتغالی و درنوردیده شدن مرزهای فوتبال باشند. تمدید قرارداد با رونالدو، بدین معنا بود که سران رئال مادرید نیز همانند ما ایمان دارند که این روزهای نه چندان خوب، در فلسفه رونالدو جایی طولانی نخواهد داشت و تا سال 2021، فوتبال این شانس را دارد که از هنرنمایی هایی CR7 در بیرق سفید لوس بلانکوس لذت ببرد!

22.png

 

 

 

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

 

منبع: سایت گل