ژاوی، اسطوره باشگاه بارسلونا، معتقد است اگر تیم ملی کاتالونیا بتواند در رقابت های رسمی فیفا حضور پیدا کند، در بین 10 یا 15 تیم برتر دنیا قرار می گرفت.

 

ژاوی: تیم ملی کاتالونیا جزو 10 تیم اول دنیاست

به گزارش "ورزش سه"، قرار است در سپتامبر سال آینده بار دیگر همه پرسی استقلال کاتالونیا برگزار شود و در صورتی که مردم کاتالونیا به جدایی از اسپانیا رای بدهند، فارغ از اینکه این تصمیم توسط دولت مرکزی اسپانیا پذیرفته شود یا نه، این ایالت می تواند به عنوان عضو جدید فیفا پذیرفته شود.ژاوی معتقد است با بازیکنان طراز اولی که این ایالت در اختیار دارد، می تواند به یکی از قدرت های فوتبال دنیا در رقابت های ملی تبدیل شود.

او به خبرنگاران گفت:" تیم ملی کاتالونیا می تواند در بین 10 یا 15 تیم ملی برتر دنیا قرار بگیرد. این تیم ملی دقیقا بازتابی از کیفیتی است که در حال حاضر در ورزش کاتالونیا وجود دارد. تردیدی نیست که ما در رشته های مختلف، یک قدرت محسوب می شویم."

ژاوی که 12 بار برای تیم ملی کاتالونیا به میدان رفته، تایید کرد که ممکن است در آینده هدایت این تیم را برعهده بگیرد.

" هرگز نمی دانید در آینده چه رخ خواهد داد. هرگز نمی توانید هیچ دری را ببندید. برای پیش بینی خیلی زود است اما این یکی از احتمالات است که به بارسلونا بیایم و در کاتالونیا مربیگری کنم. اینجا خانه من است و خیلی اینجا احساس راحتی می کنم.

همیشه وقتی به خانه برمی گردم، احساس رضایت می کنم و بازی برای تیم ملی کاتالونیا، احساس غرور را برایم به همراه دارد. ما همانطور بازی می کنیم که از معلم های مان مانند یوهان کرویف و پپ گواردیولا یاد گرفتیم."

 

منبع: ورزش سه