شکست تراکتورسازی مقابل الاهلی عربستان
تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز، سال 93 را با شکست مقابل الاهلی عربستان به پایان برد.

در چارچوب هفته سوم لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا و از گروه D، تراکتورسازی، در آخرین بازی نمایندگان کشورمان در این دور از لیگ قهرمانان آسیا، در ورزشگاه «ملک عبدالله» شهر جده به مصاف الاهلی عربستان رفت و در نهایت دو بر صفر نتیجه را به حریف واگذار کرد.

"تونی اولیویرا"، سرمربی پرتغالی سرخپوشان ایران، تیمش را با ترکیب ابتدایی حامد لک، مهدی قریشی، خالد شفیعی، شاهین ثاقبی، فردین عابدینی، مهدی کیانی، آندرانیک تیموریان، فرشاد احمدزاده، فرید کریمی و ادینیو به زمین فرستاد.

شاگردان "تونی" در حالی به مصاف الاهلی رفتند که شرایط خاصی را برای سفر به جده داشتند و با سه پرواز خود را به این شهر رساندند.

نیمه نخست

ادینیو در دقیقه 9 این بازی روی اشتباه مدافع تیم الاهلی صاحب موقعیت شد اما ضربه او درست به جایی رفت که سنگربان حریف انتظارش را می‌کشید.

در دقیقه 12 نیز تیموریان با ارسال یک پاس در عمق هم‌تیمی‌هایش را صاحپ توپ کرد که ضربه احمدزاده در نهایت با برخورد به مدافع حریف در اختیار دروازه‌بان الاهلی قرار گرفت.

تراکتورسازان که برتری نسبی نسبت به حریف خود داشتند، روی کار زیبای احمدزاده موقعیت دیگری به دست آوردند که این بار هم ضربه ادینیو با برخورد به مدافع حریف راهی کرنر شد. پس از آن روی ضربه کرنر نیز تراکتورسازی فرصت خوبی را برای زدن گل اول داشت که پاس عرضی احمدزاده بدون دخالت بازیکنی به اوت رفت.

در دقیقه 36 بازی نیز بازیکنان الاهلی دروازه لک را تهدید کردند که ضربه "عامر" را سنگربان تراکتوراسازی مهار کرد.

دو دقیقه بعد این بار تراکتورسازان ایران بودند که می‌توانستند توسط ادینیو دروازه حریف را باز کنند، اما «معیوب» دروازه‌بان عربستانی توپ را با یک شیرجه بلند به کرنر فرستاد.

توپ و میدان در نیمه نخست بیشتر در اختیار تراکتورسازی بود اما آن‌ها نتوانستند از این برتری نسبی استفاده کنند و بازی با تساوی بدون گل در این نیمه به پایان رسید.

نیمه دوم

در آغاز نیمه دوم این بازی و در دقیقه 46 دروازه تراکتورسازی روی یک توپ ارسالی از نقطه کرنر تهدید شد که ضربه بازیکن الاهلی پس از برخورد به قریشی به کرنر رفت.

نخستین گل این بازی را الاهلی عربستان در دقیقه 70 توسط "الجاسم" به ثمر رساندند. "الجاسم" روی یک پاس رو به عقب درون محوطه صاحب توپ شد که ضربه نه چندان محکم او با اشتباه حامد لک وارد دروازه تراکتورسازی ایران شد.

گل دوم تیم میزبان را نیز "تیسیر الجاسم"، کاپیتان این تیم در دقیقه 79 روی یک ضربه کا‌ت‌دار و فنی از پشت محوطه جریمه وارد دروازه حامد لک کرد تا امیدهای نماینده ایران برای به تساوی کشیدن بازی ناامید شود.

در ادامه، بازیکنان الاهلی موقعیت‌های دیگری را نیز روی دروازه لک ایجاد کردند که تلاش آن‌ها برای زدن گل‌های بیشتر ناکام ماند و بازی با همان نتیجه دو بر صفر به سود الاهلی تمام شد. همچنین "خالد شفیعی" از داور کره‌ای این دیدار کارت زرد گرفت.

تراکتورسازی با شکستی که در این بازی متحمل شد سه امتیازی باقی ماند و پس از نسف قارشی 4 امتیازی در رده سوم جدول گروه جای گرفت. الاهلی عربستان نیز با سه امتیاز این بازی هفت امتیازی شد و در صدر جدول باقی ماند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir