AFC و FIFA که پسرخاله های پرسپولیس نیستند
سرپرست تیم پرسپولیس گفت: «دوست داریم با تراکتوری بازی کنیم که همه بازیکنانش را داشته باشد.»

شش امتیاز بالاتر از تراکتور هستیم و این اتفاق تاثیری به حال ما ندارد

محمود خوردبین از اتفاقی که برای باشگاه تراکتورسازی افتاده ناراحت است و دوست دارد که حریف امروز سرخ‌ها با قدرت و حضور همه بازیکنانش به میدان بیاید.وی معتقد است که اگر تراکتور، سپاهان، استقلال و دیگر تیم‌ها و رقبای پرسپولیس پرقدرت باشند به سود لیگ ایران و تیم‌ملی است.

اظهارات خوردبین را در ادامه می خوانید:

* حتما خبر دارید که چه اتفاقی برای باشگاه تراکتورسازی افتاد.

- از همان دو، سه روز پیش که این خبر را شنیدم خیلی ناراحت شدم و امیدوار بودم که اتفاق بدی برای تراکتور نیفتد. به هر حال هنوز هم امیدوارم که این قضیه یک‌جوری حل و فصل شود و باشگاه تراکتور پیش از این ضرر نکند.

 

* اما خبر محرومیت بازیکنان تراکتورسازی شوک بزرگی بود.

- راستش خودم هم خیلی تعجب کردم. ضعیف شدن تراکتور به نفع کسی نیست. این درست که تراکتور حریف و رقیب ماست ولی ضعیف شدن این تیم و ضربه خوردنش تا این حد به نفع فوتبال ما نیست.

* این‌جوری خیال پرسپولیس راحت‌تر می‌شود که...

- ما از این قضیه خوشحال نیستیم و دوست نداریم که باشگاه‌های کشورمان ضربه بخورند.

* تراکتور در غیاب چند بازیکن شاخص و تاثیرگذار با پرسپولیس بازی می‌کند.

- باور کنید که ما از این قضیه راضی نیستیم. این به نفع لیگ ما و فوتبال ما نیست. ما دوست داریم با تیمی بازی کنیم که پرقدرت باشد. تیمی که حرفش را در زمین بزند. ما برای بازی با تراکتورسازی آماده هستیم و دوست داریم که این تیم با تمام قدرت در این بازی و دیگر بازی‌های لیگ حاضر شود... باور کنید از اتفاقی که برای تراکتور افتاده خیلی ناراحت هستم.

* این اتفاق دقیقا زمانی برای تراکتور افتاد که پرسپولیس بدون احتساب امتیاز بازی امروز شش امتیاز از این تیم بیشتر دارد.

- خدا پدرتان را بیامرزد... اگر این اتفاق زمان دیگری می‌افتاد شاید خیلی چیزها برای ما عوض می‌شد. شاید اگر ما پایین‌تر از تراکتور بودیم وضعیت برای‌مان خیلی فرق می‌کرد. ولی وقتی که ما شش امتیاز بیشتر از تراکتور داریم، این اتفاق تغییر زیادی در روند ما به وجود نمی‌آورد و برای پرسپولیس خیلی چشمگیر نیست.

* شما در حالی می‌گویید به این مسایل و این امتیازها احتیاج ندارید که طی این روزها، بعضی‌ها در صفحه اینستاگرام تیم‌های عربی، مسیج‌هایی علیه تیم پرسپولیس گذاشتند و به دنبال این بودند تا به نحوی پرسپولیس محروم شود.

- یک چیزهایی در این مورد شنیدم... در مورد این قضیه اگر حرف نزنیم خیلی بهتر است. فرقی نمی‌کند که طرف هوادار پرسپولیس باشد، استقلال، تراکتور یا سپاهان... من بعید می‌دانم هیچ ایرانی متعهد و متعصبی این کار را انجام دهد. شاید ما در کشورمان و در لیگ خودمان با هم رقیب باشیم، کری بخوانیم و این داستان‌ها به وجود بیاید ولی در مورد رقبای خارجی و عرب‌ها داستان فرق می‌کند. وقتی پرسپولیس در آسیا به میدان می‌رود نماینده ایران است و این اتفاقی است که برای استقلال، تراکتور و سپاهان هم می‌افتد... باورم نمی‌شود که یک ایرانی چنین کاری را انجام دهد.

* حتی شنیدیم مسئولان یکی از باشگاه‌ها گفته که پرسپولیس هم‌چنین مشکلی دارد.

- حتما ما مشکل داریم و چون پسرخاله AFC و FIFA هستیم چیزی به ما نمی‌گویند! این‌ها رفقای ما نیستند که بخواهند هوای‌مان را داشته باشند و به ما چیزی نگویند! مطمئن باشید که AFC و FIFA رفقای ما نیستند و کسی نمی‌تواند با من بمیرم و تو بمیری کاری خلاف قانون انجام دهد. پرسپولیس در این مورد مشکلی ندارد و آقای طاهری و مسئولان باشگاه حواس‌شان به همه‌جا هست. جدا از این‌ها مسئولان باشگاه یک مدرکی هم منتشر کردند و نشان دادند که پرسپولیس هیچ مشکلی ندارد. به هر حال من فکر می‌کنم که بعضی‌ها دوست دارند به پرسپولیس ضربه بزنند و احتمالا فکر می‌کنند که این بهترین راه است.

* داستان‌هایی که در مورد داوری درست کردند هم بالاخره مشخص شد و حرف‌های شما ثابت شد.

- همان‌طور که توی مصاحبه هم به شما گفتم برنامه 90 و بقیه برنامه‌های کارشناسی نشان دادند و مشخص شد که اشتباهات داوری حتی به ضرر پرسپولیس هم بوده است. به هر حال بهتر است که در مورد اشتباهات سهوی داوری صحبت نکنیم و این را درک کنیم که داورها هم مثل ما انسان‌ هستند و گاهی اشتباه می‌کنند. اما نکته مهم این بود که به بعضی‌ها ثابت شود چیزی به نفع پرسپولیس اتفاق نیفتاده است.

* صحبت خاص دیگری دارید؟

- درگذشت آقای حسن جوهرچی را تسلیت می‌گویم و امیدوارم که دیگر از این اتفاق‌های تلخ نیفتد تا مردم یک نفسی بکشند. بعد هم مطمئن باشید که پرسپولیس باقدرت به کارش ادامه می‌دهد و تحت هر شرایطی به دنبال قهرمانی است. نکته پایانی اینکه ما دوست نداریم برای هیچ تیمی، حتی استقلال و تراکتور که رقبای ما هستند اتفاق بدی بیفتد.

 

منبع: روزنامه گل