موقعیت دقیقه 8 طارمی گل می شد استقلال از هم می‌پاشید
پیشکسوت استقلال گفت: «مهاجم پرسپولیس موقعیت دقایق ابتدایی اش گل شده بود آن نوقت استقلال از هم می پاشید.»

اگر موقعیت دقیقه 8 طارمی گل می شد

برتری استقلال در دربی هشتاد و چهارم برابر حریف سنتی‌اش بهانه‌ای شد تا شاهرخ بیانی بازیکن قدیمی و پیشکسوت آبی‌ها به نکات جالبی اشاره داشته باشد.

اظهارات بیانی را در ادامه می خوانید:

 

* بازی را دیدید؟

- بله دیدم و قبل از هر چیز این برد را به همه استقلالی‌ها تبریک می‌گویم.

 

* استقلال یک گل زودهنگام خورد؛ یک چیزی شبیه بازی پرسپولیس و تراکتورسازی با این تفاوت که علی منصوریان تیمش را زود جمع کرد.

- این کار منصوریان نبود. بازیکنان داخل زمین بازی را جمع کردند چرا که مربی تا قبل از شروع بازی می‌تواند هر سفارشی را بکند و بعد از آن که تیم وارد زمین شده و بازی شروع می‌شود دیگر از اختیار مربی خارج و بازیکنان وضعیت را روشن می‌کنند.

 

* شما سابقه بازی در چند دربی را دارید؟ کمی درباره حال و هوای این بازی صحبت می‌کنید؟

- درباره دربی باید بگویم که بازیکنان هر دو تیم دوست ندارند ببازند و بابت همین در بیشتر مواقع دوست دارند مساوی شوند. البته این یک روی سکه است و فراموش نکنید که این بازی مثل تمام بازی‌های بزرگ و حساس دنیا بازی لحظه‌هاست و در کنار نتیجه تساوی که اشاره کردم بازی هم بوده که هر تیمی از فرصت‌هایش بهتر استفاده کند برنده بازی هم می‌شود.

 

* فکر می‌کردید استقلال پس از گل زودهنگامی که خورد برگردد؟

- پرسپولیسی‌ها اگر آن موقعیتی که طارمی در دقیقه 7 یا 8 خراب کرد را گل می‌کردند کار استقلال تمام بود و دیگر نمی‌شد جمعش کرد. از یک سو هم بازیکنان منصوریان عقب نکشیده و برای جبران رفتند که به سه گل رسیدند. سه گلی که پرسپولیسی‌ها باور نمی‌کردند دریافت کنند و بازی را از دست دادند. آنها در باد گل زودهنگام خود خوابیده و با تصور تکرار بازی با تراکتورسازی به آب و آتش نزدند تا استقلالی‌ها قدر لحظات را به آنها یادآوری کنند.

 

* اشاره به بازی تراکتورسازی و نقش تخریبی آن برای پرسپولیس کردید. بازی با السد چه کمکی به استقلال کرد؟

- باید به کادرفنی و بازیکنان استقلال تبریک بگویم. یک مشت جوان که با خودباوری پا به پای بازیکنان باتجربه پرسپولیس دویدند و کم نگذاشتند. بازیکنانی که در بازی با السد اعتماد به نفس خوبی پیدا کرده و دیدید که در دربی چه کار کردند.

 

* حرف آخر؟

- این استقلال و بازیکنان در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و خوشحالم که هوادارانی را که از چند ساعت قبل حتی شب بازی به ورزشگاه می‌آیند را شاد به خانه فرستادند.

 

منبع: روزنامه گل