دونگا سرمربی تیم امید برزیل شد
هدایت تیم فو‌تبا‌ل امید برزیل در بازی‌های ریو 2016 به دونگا سپرده شد.

"کارلوس دونگا" در جا‌م‌جها‌نی 1994 کاپیتان تیم ملی برزیل بود و در این رقابت‌ها توانست جام جهانی را از آن خود کند. "دونگای" 51 ساله در بازی‌های المپیک پکن 2008 توانست با تیمش مدال برنز را کسب کند. برزیل با کمک "دونگا" همچنین توانست در سال 2007 در کوپا‌آمه‌ریکا و در سال 2009 در جام کنفدراسیون‌ها مقام بیاورد و در سال‌ 2010 به یک چهارم نهایی جا‌م جها‌نی راه یابد.

بعد از عملکرد بسیار بد تیم برزیل در جا‌م جها‌نی 2014 و باخت هفت بر یک این تیم مقابل آلمان، "دونگا" مربی تیم برزیلی شد و جای "اسکولاری" را گرفت.

در حال‌ حاضر تیم ملی برزیل روی بازی‌های کوپا آمه‌ریکا که ماه آینده در شیلی برگزار می‌شود، تمرکز کرده است. با این که برزیل تاکنون پنج بار قهرمان جا‌م جها‌نی شده است ولی هرگز مدال طلای المپیک را از آن خود نکرده است. این تیم در سال 1984، 1988 و 2012 مدال نقره و در سال 1996 مدال برنز رقابت‌های فوتبال المپیک را کسب کرده است.

در المپیک سال 2012 تیم برزیل در فینال با مکزیک دو بر یک بازی را واگذار کرد. در آن زمان "مانو منزس"، سرمربی تیم بود و بازیکنانی همچون "تیاگو سیلوا"، "نیمار"، "هالک" و "اسکار" در تیم المپیک برزیل حضور داشتند. "نیمار" اعلام کرده است، قصد دارد یکی از سه بازیکن بالای 23 سال باشد که در بازی‌های المپیک حضور می‌یابد.

یکی از چالش‌هایی که برای "دونگا" در این بازی‌ها وجود دارد، تاریخ بازی‌هاست که بین سوم تا نوزدهم اوت انجام می‌شود. بدین شکل بازی‌های المپیک با لیگ‌های اروپا همزمان خواهد شد و "دونگا" بسیاری از ستاره‌های خود را از دست خواهد داد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir