نحوه سید بندی یورو 2016
نحوه سید بندی رقابت‌های یورو 2016 مشخص شد.

پس از آنکه تیم‌های اوکراین و سوئد نیز شب گذشته (سه‌شنبه) به یورو 2016 راه پیدا کردند و چهره تمامی تیم‌های صعود کرده شناخته شد، سید بندی این رقابت‌ها نیز اعلام شد.

بدین ترتیب، فرانسه میزبان به همراه تیم‌های اسپانیا، آلمان، انگلیس، پرتغال و بلژیک، به عنوان سرگروه معرفی شدند. فرانسه به شکل اتوماتیک در جایگاه A1 قرار گرفته است و دیدارهایش را نیز در پاریس،‌ مارسی و لیل برگزار می‌کند. تیم‌هایی که در سیدهای بعدی قرار دارند نیز در گروه‌های B تا F در جایگاه یک قرار می‌گیرند.

تمامی تیم‌هایی که در گلدان‌های دو تا چهار قرار گرفته‌اند نیز به شکل رندوم قرعه کشی می‌شوند تا برنامه کامل رویارویی آنها شکل بگیرد. مراسم قرعه کشی نیز 12 دسامبر (21 آذر) در پاریس برگزار می‌شود.

بوسنی و هرزگوین که نتوانست به یورو 2016 راه پیدا کند، جایش در گلدان دوم را به اوکراین داد زیرا این تیم نمی‌تواند در رقابت‌های یورو با روسیه همگروه شود. وضعیت ایتالیا در این سید بندی زیاد خوب نیست. به خاطر نتیجه‌های ضعیفی که این تیم در جام جهانی گذشته گرفت و در مرحله گروهی حذف شد، به همراه تیم‌های سوییس،‌ کرواسی و اتریش در گلدان دوم قرار گرفته است.

مجارستان هم که با غلبه بر نروژ در پلی آف توانست به این رقابت‌ها راه پیدا کند، یکی دیگر از تیم‌هایی است که از حذف بوسنی سود برده است. این تیم توانست در آخرین جایگاه باقی‌مانده از سید سوم قرار بگیرد. تیم‌های جمهوری چک،‌ سوئد، لهستان، رومانی و اسلواکی، دیگر تیم‌هایی هستند که در این گلدان قرار دارند.

جمهوری ایرلند نیز تنها تیمی بود که در این سید بندی جایی نداشت اما در پلی آف توانست به یورو 2016 راه پیدا کند. آنها نیز به همراه ایسلند، ترکیه، ولز، آلبانی و ایرلند شمالی در سید چهار قرار گرفته‌اند.

سید بندی کامل به شرح زیر است:

سید یک: فرانسه، اسپانیا،‌ آلمان، انگلیس، پرتغال،‌ بلژیک

سید دو: ایتالیا، سوییس، کرواسی، اتریش، روسیه، اوکراین

سید سه: چک، سوئد،‌ لهستان، رومانی،‌ اسلواکی، مجارستان

سید چهار: ترکیه، ایرلند، ایسلند، ولز، آلبانی، ایرلند شمالی

دو تیم برتر گروه‌هاش 6گانه به همراه چهار تیمی که در رتبه سوم قرار گرفته و نتایج بهتری گرفته‌اند،‌ راهی مرحله حذفی خواهند شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir