کفاشیان: تیم امید باید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد
علی کفاشیان با بیان اینکه پتانسیل تیم ملی امید را برای رسیدن به المپیک بسیار بالا می‌داند، گفت: تیم باید با اعتماد به نفس بیشتر در بازی‌های بعدی بهتر کار کند.

علی کفاشیان در حاشیه مراسم انتخاب برترین‌های جامعه داوری فوتبال درباره این مراسم گفت: اسپانسر جامعه داوری ما که تولید کننده محصولات غذایی است ابتکار خوبی به خرج داده و تصمیم گرفته از داوران برتر هر هفته، هر ماه و نیم فصل تقدیر کند. برنامه خوبی برگزار شد ما هم باید از اسپانسرها حمایت کنیم که در آینده بیشتر پای کار بیایند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره شکست تیم ملی امید برابر قطر در رقابت‌های انتخابی المپیک هم گفت: تیم ما تیم خوبی است. شاید همین باخت به قطر باعث شود که بازیکنان کار را محکم‌تر بگیرند و تمام تلاش‌شان را در بازی‌های بعدی انجام دهند. تیم باید کمی اعتماد به نفس بیشتر داشته باشد.

او افزود: شاید تیم ما قطر را دست کم گرفته بود. قطر هم بازیکنان خیلی خوبی داشت ولی ما مثلا لژیونرهایمان را نداشتیم. من پتانسیل تیم امید را بالا می‌دانم و فکر می‌کنم این تیم می‌تواند جزو سه تیم برتر باشد.

کفاشیان همچنین در واکنش به انتقادهای مایلی کهن و اظهار نظر او مبنی بر اینکه تیم قطر صغر سن داشته گفت: نباید چنین حرف‌هایی را عنوان کنیم. وقتی بازی در میدان رقم خورده و AFC تمام مقررات را در آن پیاده و مسائل را تایید کرده، دیگر نباید به حریف تهمت بزنیم. قطر در ضد حمله‌ها فرصت‌های زیادی داشت و حتی ما از همان نقطه ضعفی که فردوسی‌پور در گزارشش بارها عنوان کرد گل خوردیم.

وی ادامه داد: کی‌روش(Carlos Queiroz) هم در ورزشگاه حضور داشت و بازی را می‌دید. قطعا از این تیم تعدادی به تیم ملی بزرگسالان دعوت می‌شوند و این‌ها آینده فوتبال ما را خواهند ساخت. در اینکه تیم باید در بازی‌های بعدی بهتر کار کند هیچ شکی نیست.

در ادامه خبرنگاری از کفاشیان پرسید که چرا کارلوس کی‌روش در هنگام به ثمر رسیدن گل ایران برابر سوریه خوشحالی نکرده است؟ وی در پاسخ در حالی که می‌خندید گفت: نمی‌دانم. باید خوشحالی می‌کرد؟

همچنین خبرنگاری به کفاشیان گفت که آیا درست است که کادر فنی تیم امید به توصیه‌های کی‌روش برای نیمه دوم بازی با قطر عمل نکرده است؟ رئیس فدراسیون بازهم با خنده پاسخ داد: این را هم نمی‌دانم و خبر از این مسائل ندارم.

او در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد اسپانسر سازمان لیگ کنار رفته است، گفت: خیر اسپانسر طبق قرارداد تا انتهای فصل با سازمان لیگ کار می‌کند و اسپانسر اعلام کرده آنقدر من را اذیت کرده‌اند که دیگر نمی‌خواهم سال آینده با سازمان لیگ همکاری کنم. اگر حمایت می‌کردند، من هم حمایت‌هایم را دو برابر می‌کردم. ما وقتی که اسپانسر جذب می‌کنیم نباید به آن اسپانسر حمله کنیم. همه باید با هم همکاری کنند تا آن اسپانسر درآمد داشته باشد تا از درآمدش به ما هم بدهد. این اشتباه است که ما از اسپانسرها حمایت نکنیم. اگر از اسپانسر حمایت کنیم و با تبلیغات خوب محصولاتش را نشان دهیم، در دفعات بعدی بیشتر جلو می‌آید. اگر از آن‌ها حمایت نکنیم به فوتبال‌مان صدمه وارد می‌شود. اگر از اسپانسر حمایت نشود جامعه فوتبال ما عقب می‌ماند.

کفاشیان در واکنش به اینکه چرا اعضای مجمع با واگذاری دو ساختمان باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به این دو باشگاه موافقت نکردند، گفت: ما یک بار رای‌گیری کردیم که اعضای 31 رای مثبت دادند اما یکی از اعضا گفت که 65 نفر حضور دارند و باید 33 رای مثبت داده شود. به همین دلیل دوباره رای‌گیری مخفی کردیم که رای هیچ یک از اعضا مشخص نباشد و در نتیجه به واگذاری ساختمان این دو باشگاه رای ندادند.

کفاشیان در واکنش به اینکه شما به خیلی از خواسته‌هایتان در این مجمع دست یافتید، گفت: در هر صورت مجمع برگزار شد و درباره واقعیت‌ها تصمیم‌گیری شد. مجمع نشان داد که با آرای خود به ما اعتماد دارد و این اعتماد کردن یعنی عملکرد ما را تایید کرده‌اند. از آن‌ها تشکر می‌کنم و من هم یکی از اعضای مجمع بودم.

او درباره واگذاری دو ورزشگاه شهید کاظمی و امام رضا (ع) به دو تیم استقلال و پرسپولیس با تعجب اظهار کرد: شهرداری این ورزشگاه‌ها را اهدا کرده است؟ دست‌شان درد نکند.

کفاشیان همچنین درباره اینکه گفته می‌شود هزینه خرید ساختمان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قبلا پرداخت شده و باید در اختیار خودشان قرار بگیرد، گفت: این پول قبلا توسط افراد و سازمان‌های مختلفی پرداخت شده اما سندش به نام فدراسیون فوتبال خورده است. ما هم پیشنهاد هبه آن را به دو باشگاه دادیم اما اعضای مجمع با آن موافقت نکردند. این ساختمان‌ها به صورت رهن در اختیار این دو باشگاه هستند تا امورات خود را بگذرانند.

او درباره بازگشت کی‌روش هم گفت: او در حال انجام کارهای خود است و بعد از رفتن به پرتغال به ایران بازمی‌گردد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir