نتیجه دیدار فرانسه و ایرلند در یورو 2016
فرانسه و ایرلند امروز در ورزشگاه المپیک لیون به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با برتری فرانسه به پایان رسید.

نتیجه دیدار فرانسه و ایرلند:

به گزارش سیمرغ، از دور یک هشتم نهایی رقابت های یورو 2016، دو تیم فرانسه و ایرلند از ساعت 17:30 به وقت تهران به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی دو بر یک فرانسه به پایان رسید تا فرانسوی ها با این نتیجه به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند.

نیمه نخست:

دقیقه یک: ایرلندی ها اولین حمله را انجام دادند و در محوطه جریمه فرانسه خطای پوگبا(Paul Pogba) بر روی مهاجم ایرلند را داور خطا تشخیص داد و نقطه پنالتی را نشان داد.

دقیقه 2(گل): رابی بردی(Robbie Brady) پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و این ضربه را طوری زد که برخلاف جهت دروازه بان پس از برخورد به تیرک وارد دروازه شد و ایرلند خیلی سریع در این دیدار به گل رسید.

دقیقه 17: فرانسوی ها بعد از دریافت گل چندین حمله را ترتیب دادند اما مدافعان ایرلند در لحظه آخر توپ را دفع می کردند و اجازه نمی دادند توپ به مهاجمین فرانسه برسد.

دقیقه 20: ایرلندی ها حمله ای دیگر را ترتیب دادند اما شوت مهاجم ایرلند را لوریس(Hugo Lloris) دفع کرد و در برگشت بازیکنان ایرلند نتوانستند از این توپ استفاده کنند.

دقیقه 23: از فاصله ای دور و در زمین ایرلند داور به نفع فرانسه خطا اعلام کرد که پوگبا پشت این ضربه قرار گرفت. شوت زیبا و فنی او را دروازه بان ایرلند به خوبی جمع کرد تا فرانسه در رسیدن به گل همچنان ناکام بماند.

پس از گل زودهنگام ایرلند، فرانسوی ها تا دقیقه 30 حملات پر تعدادی را ترتیب دادند اما در رسیدن به دروازه ایرلند ناکام بودند. پس از دقیقه 30 تا پایان نیمه اول بازی متعادل شد و ایرلندی ها حملات نصف و نیمه ای را طراحی کردند که نتیجه ای نداشت تا نیمه اول با برتری یک بر صفر ایرلند به پایان برسد.

نیمه دوم:

دقیقه 47: سانتر دیمیتری پایت(Dimitri Payet) از سمت چپ را پوگبا اثر گذاشت تا توپ به کوشینلی(Laurent Koscielny) برسد که ضربه سر او با اختلاف کم و خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 51: کار تیمی ایرلندی ها باعث شد تا از سمت چپ حمله ای را ترتیب دهند اما توپ ارسالی به محوطه شش قدم را مهاجمان ایرلند نتوانستند استفاده کنند و لوریس توپ را از مقابل دروازه دفع کرد.

دقیقه 55: شوت متوئیدی(Blaise Matuidi) از پشت محوطه جریمه را دروازه بان ایرلند به خوبی دفع کرد و اجازه نداد دروازه اش باز شود.

دقیقه 57(گل): سانتر ارسالی از سمت راست با ضربه سر زیبای گریزمان(Antoine Griezmann) همراه شد که این ضربه به دور از دستان دروازه بان به گل تبدیل شد و فرانسه توانست بازی را مساوی کند.

دقیقه 60(گل): پاس خوب ژیرو(Olivier Giroud) با ضربه سر باعث شد تا گریزمان در موقعیت گلزنی قرار بگیرد. گریزمان با یک حرکت خوب و ضربه ای دقیق توپ را به گوشه دروازه فرستاد و گل دوم خودش و فرانسه را به ثمر رساند.

دقیقه 65: مدافع ایرلند در حالی که گریزمان با دروازه بان تک به تک بود او را با خطا متوقف کرد و داور مدافع ایرلند را از زمین اخراج کرد تا شرایط برای ایرلندی ها برای جبران نتیجه سخت شود.

دقیقه 76: شوت ژینیاک(André-Pierre Gignac) از گوشه محوطه جریمه ایرلند پس از برخورد به تیرک دروازه توسط مدافعان دور شد تا نتیجه همچنان دو بر یک باقی بماند.

فرانسوی ها در این نیمه توپ و میدان را در اختیار داشتند و با حملات پر تعداد توانستند با دو گل گریزمان پیروز میدان شوند و به جمه 8 تیم برتر صعود کنند.

این خبر لحظه به لحظه تکمیل شده است.

تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی