نتیجه دیدار آلمان و ایتالیا در یورو 2016
آلمان و ایتالیا در دیداری کلاسیک در مرحله یک چهارم نهایی یورو 2016 به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری آلمان در ضربات پنالتی به پایان رسید.

نتیجه دیدار آلمان و ایتالیا:

به گزارش سیمرغ، آلمان و ایتالیا در سومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی یورو 2016 برابر هم در شهر بوردو به میدان رفتند که این دیدار در طول 120 دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا ضربات پنالتی تیم برنده را مشخص کند.

در ضربات پنالتی که شب گل نکردن آن بود ژرمن ها با نتیجه 6 بر 5 پیروز شدند و در مجموع 7 بر 6 پیروز این دیدار شده و به نیمه نهایی یورو 2016 صعود کردند.

نیمه نخست:

بازی دو تیم آرام و متعادل دنبال شد هر چند آلمانی ها برتری نسبی نسبت به حریف خود داشتند ولی رفته رفته بازی متعادل شد و دو تیم نتوانستند موقعیت خاصی روی دروازه همدیگر ایجاد کنند.

دقیقه 15: فلورنزی(Alessandro Florenzi) یک موقعیت گل داشت که فرصت خود را از دست داد. یک دقیقه بعد سامی خدیرا(Sami Khedira) مصدوم شد و نتوانست به بازی ادامه دهد تا باستین شواین اشتایگر(Bastian Schweinsteiger) به جای او به زمین مسابقه برود.

دقیقه 28: شواین اشتایگر دروازه ایتالیا را باز کرد ولی داور قبل از آن به دلیل خطای این بازیکن روی مدافع ایتالیا بازی را متوقف کرده بود.

دقیقه 41: در اواخر نیمه نخست بازی، گومز(Mario Gómez) نزدیک بود دروازه ایتالیا را باز کند که توپ روی پای او ننشست و بوفون(Gianluigi Buffon) آن را مهار کرد. یک دقیقه بعد ایتالیا موقعیت داشت که ضربه جاکرینی(Emanuele Giaccherini) و استورارو(Stefano Sturaro) راهی به دروازه نویر(Manuel Neuer) پیدا نکرد. تا نیمه نخست این بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد.

نیمه دوم:

دقیقه 53: پاس گومز در محوطه جریمه ایتالیا به مولر(Thomas Müller) رسید که شوت فنی و کات دار او با دفاع خوب بازیکن ایتالیا به کرنر رفت.

دقیقه 64(گل): پاس گومز از سمت چپ به داخل محوطه جریمه ایتالیا، به هکتور(Jonas Hector) رسید که او با یک پاس رو به بیرون اوزیل(Mesut Özil) را صاحب توپ کرد و اوزیل با یک ضربه دقیقه و محکم دروازه ایتالیا را باز کرد.

دقیقه 67: گومز داخل محوطه جریمه با دروازه بان ایتالیا تک به تک شد اما ضربه پشت پا و نمایشی او را بوفون به کرنر فرستاد تا نتیجه همچنان یک بر صفر باقی بماند.

دقیقه 76: سانتر ارسالی از سمت راست در داخل محوطه جریمه آلمان به دست های بواتنگ(Jérôme Boateng) برخورد کرد که داور نقطه پنالتی را نشان داد و هند اعلام کرد.

دقیقه 77(گل): بونوچی(Leonardo Bonucci) پشت این ضربه پنالتی قرار گرفت و توپ را به سمت راست زد. نویر واکنش خوبی به سمت توپ داشت اما این توپ به گوشه دروازه رفت و گل شد تا نتیجه یک بر یک مساوی شود.

دو تیم در این نیمه بازی هجومی و زیبایی را به نمایش گذاشتند که سهم هر یک از تیم ها یک گل بود تا با این نتیجه بازی به وقت های اضافه کشیده شود.

وقت های اضافه:

دو تیم در وقت های اضافه اول، بیشتر پرس می کردند و فضاها را بسته بودند. اما در وقت های اضافه دوم آلمانی ها بازی برتری ارائه دادند و چندین حمله را هم برروی دروازه ایتالیا ترتیب دادند که در ضربات آخر دقت نداشتند تا وقت های اضافه هم با نتیجه یک بر یک به پایان برسد و ضربات پنالتی تیم برنده را مشخص کند.

ضربات پنالتی:

دو تیم پنالتی اول خود را گل کردند. پنالتی دوم دو تیم از دست رفت تا همه چیز همچنان مساوی باشد. ایتالیا پنالتی سومش را گل کرد و اوزیل پنالتی سوم آلمان را از دست داد.

پنالتی چهارم ایتالیا به بیرون رفت و آلمان به گل تبدیل کرد تا باز هم نتیجه مساوی شود. هر دو تیم پنالتی پنجم را از دست دادند تا شب گل نکردن پنالتی ها کامل شود.

پنالتی ششم و هفتم هر دو تیم گل شد تا شرایط برای هر دو تیم حساس تر دنبال شود. پنالتی هشتم هم هر دو تیم گل کردند اما در پنالتی نهم نویر ستاره بود و توپ را گرفت. در ادامه هکتور پنالتی اش را به گل تبدیل کرد و آلمان را به نیمه نهایی یورو 2016 رساند.

این خبر لحظه به لحظه تکمیل شده است.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی