حمله فرانسه به لسترسیتی یورو 2016
تیم ملی فوتبال فرانسه اگر می‌خواهد به نیمه نهایی یورو 2016 راه پیدا کند باید از سد تیم باانگیزه ایسلند بگذرد.

در آخرین بازی از مرحله یک چهارم نهایی رقابت های یورو 2016، فرانسه میزبان به مصاف ایسلند یکی دیگر از شگفتی‌سازهای جام خواهد رفت. ایسلند که برای نخستین بار در رقابت‌های یورو شرکت کرده است، بعد از ولز،‌ دیگر تیم شگفتی‌ساز یورو 2016 بوده است.

این تیم در مرحله گروهی که تیم‌های مجارستان، پرتغال و اتریش در آن قرار داشتند، پنج امتیاز به دست آورد تا تنها با تفاضل گل کمتر نسبت به مجارستان، به دور بعد راه پیدا کند. کار بزرگ این تیم اما صعود از مرحله گروهی نبود بلکه حذف کردن انگلیس در یک هشتم نهایی بود. مردان سرزمین یخی در یک هشتم نهایی، با وجود اینکه یک گل از تیم پرستاره و مدعی انگلیس پیش بودند اما در نهایت موفق شدند با نتیجه دو بر یک بازی را به سود خود به پایان برسانند تا عجیب‌ترین نتیجه یورو رقم بخورد. این تیم اکنون به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرده است و حتی در صورت باخت برابر فرانسه هم چیزی از ارزش های این تیم کم نخواهد شد.

اما فرانسه که با تساوی برابر سوئیس در بازی پایانی خود به عنوان تیم نخست به دور حذفی راه پیدا کرد، در یک چهارم نهایی به مصاف ایرلند رفت. فرانسه با وجود اینکه با یک گل از این تیم عقب بود اما در نهایت توانست مثل دیدارهای قبل خود به بازی برگردد و با دو گلی که آنتوان گریزمان(Antoine Griezmann) به ثمر رساند، به پیروزی رسید و به یک چهارم نهایی راه پیدا کرد. در این مرحله نیز بهترین قرعه نصیب این تیم شده و به جای روبرو شدن با انگلیس، باید به مصاف ایسلند برود.

فرانسه به عنوان میزبان یورو 2016، شانس بیشتری برای پیروزی در دیدار با ایسلند دارد اما این تیم اگر می خواهد پیروز بازی باشد، باید این بار شروع بهتری داشته باشد چرا که ممکن است در هر بازی شانس با این تیم یار نباشد و در دقایق پایانی به بازی برنگردد.

فرانسه تاکنون در یورو 6 گل به ثمر رسانده و جالب اینکه هر 6 گل این تیم در نیمه دوم به ثمر رسیده است. این نشان می دهد این تیم در نیمه نخست خوب ظاهر نمی شود و چه بسا بازیکنان این تیم استرس زیادی داشته باشند. شاگردان دیدیه دشان(Didier Deschamps) اگر می خواهند برابر ایسلند پرانگیزه به پیروزی برسند، باید در این دیدار شروع بهتری داشته باشند چرا که تیم حریف نشان داده در خط دفاعی بسیار خوب است. ایسلند به خوبی می تواند از گل های زده خود دفاع کند تا جایی که لقب لسترسیتی(Leicester City) یورو 2016 را به این تیم دادند.

هایمر هالگریمسون(Heimir Hallgrímsson) سرمربی ایسلند در مورد این دیدار گفت: تیمم پایانی مانند لسترسیتی خواهد داشت. لسترسیتی از نقاط قوت خود به خوبی استفاده می کرد و ما هم می خواهیم چنین رویه ای را در دستور کار خود قرار دهیم. همان روحی که در لسترسیتی بود، در ایسلند هم وجود دارد. می خواهیم با بازی گروهی برابر فرانسه به پیروزی برسیم.

ایسلند کشور بسیار کوچکی است و تنها 330 هزار نفر جمعیت دارد. این کشور مشهور به کوه‌های آتشفشانی است و می‌خواهد با الهام گرفتن از دانمارک 1992 و یونان 2004، شگفتی‌ساز بزرگ لقب بگیرد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد. این تیم در دیدار برابر انگلیس توانست در 20 دقیقه، بازی باخته را با برد عوض کند و تا پایان هم از گل زده خود به خوبی دفاع کرد.

آنتوان گریزمان ستاره تیم ملی فوتبال فرانسه که امید نخست تیمش برای گلزنی در دیدار برابر ایسلند است، درباره این بازی گفت: عملکرد ما در دقایق آغازین بازی‌ها بسیار بد است. این بار باید برابر ایسلند شروع خوبی داشته باشیم چرا که نمی توان هر بار در دقایق پایانی نجات پیدا کنیم.

اما پاتریس اورا(Patrice Evra) ستاره باتجربه خروس‌ها هم در مورد این دیدار گفت: ایسلند تیم بسیار خوبی است. بازی گروهی آنها ممکن است هر تیمی را دچار دردسر کند. آنها تصادفی به این مرحله راه پیدا نکردند.

فرانسه در این دیدار، عادل رامی(Adil Rami) و انگولو کانته(N'Golo Kanté) را به خاطر محرومیت در اختیار ندارد. به احتمال خیلی زیاد دشان در این دیدار، ساموئل اومتیتی(Samuel Umtiti) را که اخیرا به بارسلونا(Barcelona) پیوسته است در ترکیب اصلی قرار خواهد داد و از یوهان کابای(Yohan Cabaye) هم در خط میانی بهره خواهد گرفت.

نقطه قوت ایسلند، خط دروازه این تیم است جایی که هانیس هالدورسون(Hannes Þór Halldórsson) حضور دارد. این بازیکن در دیدار برابر انگلیس از بهترین های میدان بود. این تیم در خط حمله هم آرون جونارسون(Aron Gunnarsson) را دارد و به احتمال زیاد از سیستم 2-4-4 استفاده خواهد کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir