نتیجه دیدار فرانسه و پرتغال در یورو 2016
فرانسه و پرتغال آخرین رقابت مهم فوتبال در سال 2016 را برگزار کردند که این دیدار با برتری پرتغال در وقت های اضافه به پایان رسید تا فرانسه در خانه جام را از دست بدهد.

نتیجه دیدار فرانسه و پرتغال:

به گزارش سیمرغ، دو تیم فرانسه و پرتغال برای تعیین قهرمان پانزدهمین دوره جام ملت‌های اروپا برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر پرتغال در وقت های اضافه به پایان رسید تا پرتغالی ها برای اولین بار قهرمان جام ملت های اروپا شوند.

نیمه نخست:

دقیقه 9: سانتر ارسالی به داخل محوطه جریمه پرتغال با ضربه سر گریزمان(Antoine Griezmann) همراه شد که این توپ را دروازه بان پرتغال با واکنشی خوب به کرنر فرستاد.

دقیقه 21: شوت سیسوکو(Moussa Sissoko) از پشت محوطه جریمه پرتغال با اختلافی اندک از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 24: کریس رونالدو(Cristiano Ronaldo) که مصدوم شده بود نتوانست بازی را ادامه دهد و از بازی خارج شد. او در حالی با برانکارد از زمین خارج شد که اشک می ریخت.

در این نیمه دو تیم بازی را هجومی آغاز کردند اما این فرانسوی ها بودند که موقعیت های بیشتری داشتند که نتوانستند استفاده کنند تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. مهم ترین اتفاق این نیمه مصدومیت رونالدو بود که باعث شد او نتواند بازی را ادامه دهد و از زمین خارج شود.

نیمه دوم:

دقیقه 65: سانتر کومان(Kingsley Coman) از سمت چپ با ضربه سر گریزمان همراه شد که این توپ با اختلاف کم و خطرناک از بالای دروازه پرتغال به بیرون رفت.

دقیقه 74: ژیرو(Olivier Giroud) داخل محوطه جریمه پرتغال صاحب توپ شد و از زاویه بسته اقدام به شوت‌زنی کرد که این ضربه را دروازه بان پرتغال به خوبی دفع کرد و اجازه نداد دروازه اش باز شود.

دقیقه 79: سانتر نانی(Nani) در حال ورود به دروازه فرانسه بود که لوریس(Hugo Lloris) با واکنشی خوب توپ را دفع کرد و در برگشت ضربه برگردان مهاجم پرتغال را هم به خوبی جمع کرد.

دقیقه 83: شوت سیسوکو از فاصله دور، در حالی که به گوشه دروازه می رفت را دروازه بان پرتغال به خوبی واکنش نشان داد و توپ را دفع کرد.

دقیقه 90: ژینیاک(André-Pierre Gignac) داخل محوطه جریمه پرتغال صاحب توپ شد و پس از یک سر توپ زیبا مدافع مقابل خود را جا گذاشت و با یک ضربه بغل پا قصد داشت تا دروازه را باز کند اما ضربه او به تیرک برخورد کرد و در برگشت بازیکنان فرانسه نتوانستند از این توپ استفاده کنند.

بازیکنان فرانسه در این نیمه توپ و میدان را در اختیار داشتند و حملات خطرناک زیادی را بر روی دروازه پرتغال ترتیب دادند که نتوانستند از این موقعیت ها به خوبی استفاده کنند و یک بار هم تیر دروازه به کمک پرتغالی ها آمد تا این نیمه هم با تساوی بدون گل به پایان برسد و تیم ها به وقت های اضافه بروند.

وقت های اضافه:

دقیقه 103: پرتغالی ها که پس از مصدومیت رونالدو فقط چشم به ضدحملات داشتند، صاحب یک موقعیت خوب شدند اما ضربه سر بازیکن پرتغال را لوریس به خوب دفع کرد.

دقیقه 107: پرتغالی ها پشت محوطه جریمه فرانسه صاحب ضربه ایستگاهی شدند اما ضربه آن ها به تیر دروازه برخورد کرد و در برگشت توسط مدافعان فرانسه توپ دور شد.

دقیقه 108(گل): ادر(Éder) از پشت محوطه جریمه فرانسه اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه او به گوشه دروازه رفت و پرتغال در دقایق حساسی به گل رسید تا در آستانه قهرمانی در یورو 2016 قرار بگیرد.

بازیکنان پرتغال در وقت های اضافه بازی حساب شده ای را ارئه دادند و با چند حمله خوب توانستند به گل برسند و پیروز این دیدار شوند تا برای اولین بار قهرمان جام ملت های اروپا شوند. از نکات جالب در وقت های اضافه هدایت بازیکنان پرتغال توسط کریس رونالدو بود که پس از سوت پایان بازی اشک ریخت و به خوشحالی پرداخت.

این خبر لحظه به لحظه تکمیل شده است.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی