پیروزی کره جنوبی و ازبکستان در انتخابی جام جهانی 2018
کره جنوبی توانست در اولین دیدار خود در انتخابی جام جهانی 2018، با نتیجه 3 بر 2 چین را شکست دهد.

در آغاز رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا و از گروه A این رقابت‌ها کره جنوبی در خانه به دیدار چین رفت و در نهایت در یک دیدار نزدیک با نتیجه 3 بر 2 به برتری رسید تا 3 امتیاز حساس بازی را در خانه نگه دارد.

در دقیقه 20 نیمه نخست ژنگ ژی(Zheng Zhi) به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا کره‌ای‌ها از حریفشان پیش بیفتند. در نیمه نخست حملات دو تیم به نتیجه نرسید تا این نیمه را کره جنوبی با برتری یک بر صفر به سود خود به پایان برساند.

در نیمه دوم کره جنوبی دو بار دیگر توانست دروازه چین را باز کند. لی چونگ یونگ(Lee Chung-yong) در دقیقه 63 و کو جائه چئول(Koo Ja-Cheol) در دقیقه 66 خیال کره را بابت برد راحت کرد ولی چینی‌ها که همه چیز را از دست رفته می‌دیدند، سراپا حمله شدند و در دقیقه 74 با گلزنی یو های(Yu Hai) یکی از گل‌های خورده را پاسخ دادند. 2 دقیقه بعد هائو جونمین(Hao Junmin) گل دوم چین را نیز به ثمر رساند تا حساسیت به بازی برگردد.

در نهایت این دیدار با برتری 3 بر 2 کره جنوبی به پایان رسید تا کره‌ای‌ها در گام نخست در خانه 3 امتیاز را کسب کرده باشند. دیدار تیم‌های ازبکستان و سوریه با برتری یک بر صفر تیم ازبکستان به پایان رسید.

در این دیدار تیم سوریه مقاومت خوبی را از خود نشان داد، ولی در دقیقه 73 الکساندر گینریخ(Alexander Geynrikh) تیم ازبکستان را به گل رساند و تلاش بازیکنان تیم سوریه برای تغییر نتیجه بی‌حاصل باقی ماند. تا در نهایت این دیدار با برتری تیم ازبکستان به پایان برسد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir