برد برزیل و توقف آرژانتین در انتخابی جام جهانی 2018
تیم ملی برزیل موفق شد با 5 گل حریف خود را در انتخابی جام جهانی 2018 شکست دهد و آرژانتین برابر پرو به تساوی دست یافت.

در ادامه رقابت های انتخابی جام جهانی 2018 در قاره آمریکای جنوبی  تیم های ملی برزیل و بولیوی در ناتال یکی از شهرهای برزیل رو در روی هم قرار گرفتند. در دقیقه 11 بازی نیمار(Neymar) با هوشیاری خود توانست دروازه بولیوی را باز کند و سیصدمین گل فوتبال خود را به ثمر برساند. 

در دقیقه 26 فیلیپ کوتینیو(Philippe Coutinho) ستاره جدید تیم ملی برزیل که در لیورپول(Liverpool) بازی می کند موفق شد گل دوم بازی را به ثمر برساند و اختلاف را به دو برساند.

حملات برزیل به خوبی جواب داده بود و در دقیقه 33 پاس عمقی نیمار را فیلیپه لوئیس(Filipe Luís) مدافع پیش تاخته اتلتیکو مادرید(Atlético Madrid) با شوت پای چپ تبدیل به گلی دیگر برای میزبان کرد.

برزیل در همان نیمه نخست کار را تمام کرد و گل چهارم را نیز به ثمر رساند. این بار نیمار در نقش سازنده ظاهر شد و گابریل خسوس(Gabriel Jesus) را صاحب توپ کرد تا این بازیکن دروازه بولیوی را برای بار چهارم باز کند و این دیدار در نیمه نخست با برتری 4 گله برزیل به پایان برسد. 

در نیمه دوم روبرتو فیرمینو(Roberto Firmino) که تازه به میدان آمده بود توانست گل پنجم را نیز وارد دروازه بولیوی کند تا این بازی در نهایت با نتیجه 5-0 به سود شاگردان تیته(Tite) خاتمه یابد و برزیل با این پیروزی 18 امتیازی شده و پشت سر اروگوئه 19 امتیازی قرار گیرد.

در دیگر دیدار اروگوئه صدرنشین که از هشت بازی قبلی خود صاحب 5 پیروزی شده بود، به مصاف ونزوئلا رفت و با 3 گل توانست حریف خود را شکست دهد. در این دیدار کاوانی(Edinson Cavani) دو بار و لودیرو(Nicolás Lodeiro) برای اروگوئه صدرنشین گلزنی کردند.

تیم ملی آرژانتین در شبی که لیونل مسی(Lionel Messi) را به دلیل مصدومیت در ترکیب خود نداشت برابر پرو به میدان رفت که این دیدار با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید و دو تیم امتیازات را تقسیم کردند.  دو گل آلبی سلسته را در این دیدار 'رامیرو موریو' و  گونسالو هیگواین(Gonzalo Higuaín) وارد دروازه پرو کردند تا تنها یک امتیاز نصیب آرژانتین شود.

همچنین در یکی دیگر از دیدارها شیلی قهرمان قاره آمریکای جنوبی با 3 گل در زمین اکوادور طعم شکست را چشید.

تابلوی نتایج

پرو 2 - آرژانتین 2

برزیل 5 - بولیوی صفر

پاراگوئه صفر - کلمبیا یک

اروگوئه 3 - ونزوئلا صفر

اکوادور 3 - شیلی صفر


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir