قهرمان وزنه‌برداری جهان به دلیل دوپینگ دو سال محروم شد
قهرمان دسته 77 کیلوگرم جهان از سوی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به مدت دو سال محروم شد و عنوان قهرمانی به وزنه‌بردار چینی رسید.

پس از مثبت شدن نمونه A دوپینگ سه وزنه‌بردار آلبانیایی که در جریان مسابقات قهرمانی جهان 2014 از آنها گرفته شد، نمونه B این وزنه‌برداران نیز مثبت اعلام شد و از سوی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با محرومیت روبرو شدند.

"دنیل گودلی" که در دسته 77 کیلوگرم قهرمان جهان شده بود به مدت دو سال از فعالیت‌های ورزشی محروم شد و عنوان قهرمانی به "ژانگ گیوشان" از چین رسید.

"هیسون پولاکو" نیز در دسته 85 کیلوگرم در رده دهم قرار گرفته بود اما به دلیل مثبت شدن دوباره تست دوپینگش با محرومیت هشت ساله روبرو شده است. تست دوپینگ "پولاکو" در سال 2012 نیز مثبت بود. او که به تازگی محرومیت دو ساله خود را به پایان رسانده بود، اکنون باید هشت سال دیگر نیز از فعالیت‌های ورزشی دور باشد. "روملا بگاجی" در مسابقات قهرمانی جهان در دسته 63 کیلوگرم زنان در رده هفتم قرار گرفت که این وزنه‌بردار نیز باید محرومیت دو ساله‌ای را پشت سر بگذارد.

"دنیل گودلی" پس از اعلام محرومیت دو ساله‌اش در صفحه شخصی خود اعلام کرد، شخصی به نام "لیئو نیاداس سامپانیس" کسی که تابستان گذشته با آنها تمرین می کرده از روی عمد ماده استانوزول را به وزنه‌برداران داده تا آلبانی امتیاز لازم را نیاورد و تیم یونان بتواند سهمیه 2016 را بگیرد.

پس از قهرمانی "گودلی" در مسابقات جهانی قزاقستان، کشور آلبانی برای نخستین بار توانست صاحب مدال طلا جهان شود اما با مثبت شدن تست دوپینگ "گودلی" این مدال را از دست داد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir