شانزدهمی عسگری در گروه B مسابقات وزنه‌برداری جهان
وزنه‌بردار دسته 62 کیلوگرم ایران با ثبت رکورد مجموع 274 کیلوگرم در گروه B در رده شانزدهم قرار گرفت.

مجید عسگری نخستین نماینده ایران در مسابقات وزنه‌برداری آمریکا بود و با توجه به اینکه رکورد ورودی 290 کیلوگرم برایش ثبت شده است، در گروه B دسته 62 کیلوگرم وزنه زد.

عسگری که در یک‌ضرب با ثبت رکورد 122 کیلوگرم در رده هفدهم قرار گرفت، در دو ضرب با 152 کیلوگرم سیزدهم شد و در مجموع دو حرکت با ثبت رکورد 274 کیلوگرم در جایگاه شانزدهم گروه B ایستاد.

مسابقات گروه A نیز ساعت 3 بامداد دوشنبه برگزار می‌شود و پس از آن مشخص خواهد شد که عسگری چه جایگاهی را در جهان به دست آورده است.

حرکت یک‌ضرب

عسگری در اولین حرکت پشت وزنه 122 کیلوگرم قرار گرفت که موفق به مهار آن شد. حسین توکلی سرمربی تیم ایران برای حرکت دوم 127 کیلوگرم را برای شاگردش درخواست کرد اما عسگری موفق عمل نکرد.

او برای سومین حرکت با یک کیلوگرم افزایش وزنه، باید 128 کیلوگرم را مهار می‌کرد تا در جدول جایگاه خوبی را به دست آورد اما از پس این وزنه نیز بر نیامد و با همان 122 کیلوگرم به کار خود در یک‌ضرب پایان داد.

حرکت دو ضرب

وزنه‌بردار دسته 62 کیلوگرم ایران پس از اینکه نتوانست در یک‌ضرب حتی رکورد 130 کیلوگرم خود در قهرمانی آسیا را تکرار کند، در دو ضرب باید عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذاشت تا جایگاه بهتری را به دست آورد.

او در نخستین حرکت خود در دو ضرب 152 کیلوگرم را نتوانست ثبت کند اما برای دومین مرتبه که پشت این وزنه قرار گرفت موفق عمل کرد و توانست آن را ثبت کند.

حسین توکلی برای آخرین حرکت دو ضرب عسگری، 10 کیلوگرم وزنه درخواستی برای شاگردش را افزایش داد و عسگری نیز برای رسیدن به جایگاه بهتر در گروه باید وزنه 162 کیلوگرم را بالای سر می‌برد که نتوانست از پس این وزنه برآید؛ در حالی که در قهرمانی آسیا 166 کیلوگرم را بالای سر برده بود.

او در نهایت با 122 کیلوگرم در یک‌ضرب و 152 کیلوگرم در دو ضرب، رکورد مجموع 274 کیلوگرم را برای خود ثبت کرد و در گروه B شانزدهم شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir