آمریکا در المپیک ریو شرکت نمی کند
کمیته‌ المپیک آمریکا اعلام کرد در صورت وجود ویروس زیکا ورزشکاران می‌توانند به برزیل سفر نکنند.

خیلی سخت است مسابقات المپیک را بدون آمریکا تصور کنیم. این کشور در تمام ادوار مدال‌های فراوانی را کسب کرده است اما هشدار سازمان جهانی سلامت به خاطر وجود ویروس «زیکا» در برزیل این امکان را به وجود آمده است. اکنون آمریکا تصمیم گرفته است که در صورت وجود ویروس زیکا در تابستان به المپیک ریودژانیرو نرود.

البته کانال CBS در این‌باره با باراک اوباما(Barack Obama) صحبت کرد و رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد از کنگره کشور دو هزار میلیون یورو تقاضا کرده است تا برای جلوگیری از ورود این ویروس به آمریکا جلوگیری شود. او درخواست کرد دولت هر‌ چه‌ سریع‌تر این کار را انجام دهد.

کمیته‌ المپیک آمریکا به فدراسیون‌های ورزشی اعلام کرد اگر نمی‌خواهند به برزیل سفر نکنند. ویروس زیکا برای مادران باردار خطرناک است. برخی از ورزشکاران نسبت به این هشدار واکنش نشان دادند.

'آندره هادچ' قایقران انگلیسی در این باره گفت: برای کسی که می‌خواهد در آینده فرزندی داشته باشد، زیکا یک آسیب جدی است. دارنده مدال طلا 2008 و 2012 تاکید کرد که همسرش او را در این مسابقات همراهی نخواهد کرد اما 'جاستین گاتلین' دونده آمریکایی گفته است دوست ندارم در ریو شرکت کنم اما اشتیاق زیادی برای کسب مدال دارم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir