پیروزی تیم ملی کشتی فرنگی مقابل آلمان
پیروزی تیم ملی کشتی فرنگی مقابل آلمان/تیم ملی کشتی فرنگی ایران در نخستین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۱۷ مقابل آلمان به برتری رسید.

لحظه به لحظه با جام جهانی کشتی فرنگی آبادان

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، تیم ملی کشتی فرنگی ایران در نخستین مصاف خود در جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۷ که در سالن کوثر شهر آبادان در جریان است، موفق شد مقابل آلمان با نتیجه 7 بر یک به برتری برسد.


تیم ملی کشتی فرنگی ایران در دومین مصاف خود و مهم ترین دیدار این رقابتها که حکم فینال زودرس را دارد از ساعت ۱۸ امروز(پنج شنبه) مقابل تیم قدرتمند روسیه صف آرایی خواهد کرد. برنده این دیدار شانس اصلی کسب عنوان نخست گروه A و راه یابی به دیدار فینال است. روسیه در نخستین دیدار خود صبح امروز(پنج شنبه) ۸ بر صفر قزاقستان را برد.
ایران در سومین و آخرین دیدار مرحله گروهی خود صبح فردا(جمعه) به مصاف قزاقستان می رود.



شاخص ترین فرنگی کار آلمان اولیور هاسلر نایب قهرمان سال 2014 جهان در وزن ۹۸ کیلوگرم بود که مقابل سید مصطفی صالحی زاده قهرمان سابق جوانان جهان از ایران ۵ بر صفر شکست خورد.


سعید عبدولی نفر سوم المپیک ریو نیز پس از ماه ها دوری از تشک کشتی موفق شد ۷ بر ۲ حریف خود را از پیش رو بردارد.


حسین نوری نفر نخست انتخابی تیم ملی در وزن ۸۵ کیلوگرم که نتوانست مسافر المپیک ریو شود نیز پس از ماه ها به روی تشک رفت و حریف خود را بانتیجه ۲ بر یک شکست داد.
اما امیرقاسمی منجزی قهرمان سنگین وزن آسیا مقابل ادوارد پاپ نفر پنجم المپیک شکست خورد. قاسمی با دست مصدوم و باند پیچی شده در این کشتی به روی تشک رفت. این کشتی گیر آلمانی در المپیک هم بشیر باباجانزاده را حذف کرده بود.



نتایج دیدارهای انفرادی مصاف ایران و آلمان به ترتیب زیر است:




ایران 7 – آلمان یک


59 کیلوگرم: محسن حاجی پور۲– کریستوفر کرامر صفر


66 کیلوگرم: مهدی زیدوند ۲ – اریک ویس صفر


71 کیلوگرم: محمدعلی گرایی ۷– ماکسیمیلیان شواب صفزه


75 کیلوگرم: سعید عبدولی ۷ – فلوریان نیومایر۲


80 کیلوگرم: یوسف قادریان ۱۱ – پاسکال ایزل ۲


85 کیلوگرم: حسین نوری ۲ – رامسین عزیزسیریک


98 کیلوگرم: سید مصطفی صالحی زاده ۵ – اولیور هاسلر صفر


130 کیلوگرم: امیرقاسمی منجزی 5 – ادوارد پاپ

.....................................................................................................................................................................................................................................

10:35 صبح

پیروزی روسیه و آذربایجان در جام جهانی فرنگی

تیم های آذربایجان و روسیه در دیدارهای نوبت صبح رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی مقابل ترکیه و قزاقستان به پیروزی دست یافتند.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، سی و پنجمین دوره رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی از صبح امروز با حضور 8 تیم برتر جهان در سالن کوثر شهر آبادان آغاز شده است که تیم های روسیه و آذربایجان در مسابقات نوبت صبح مقابل حریفان به برتری رسیدند.

 

از حوادث مهم مسابقات نوبت صبح می توان به شکست روشن بایراموف، کشتی گیر مطرح آذربایجان در وزن 59 کیلوگرم دارنده مدال های نقره المپیک، طلا، نقره و برنز جهان، با ضربه فنی مقابل حریف گمنام ترک اشاره کرد.

 

در حالی که در ترکیب اولیه و نهایی تیم ترکیه نام رضا کایالپ، قهرمان جهان و دارنده مدال های نقره و برنز المپیک در سنگین وزن وجود داشت، اما این کشتی گیر در مسابقات حضور پیدا نکرد.

 

در وزن 80 کیلوگرم دیدار تیم های آذربایجان و ترکیه رفیق حسین اف، قهرمان اروپا و دارنده نقره بازی های اروپایی مغلوب اصلان آتم، دارنده مدال های نقره و برنز جهان از ترکیه شد.

 

در وزن 85 کیلوگرم دیدار تیم های آذربایجان و ترکیه اسلام عباس اف، دارنده مدال های طلا و نقره جوانان جهان مقابل متهان باشار، برنده برنز بازی های اروپایی و برنز جوانان جهان به پیروزی رسید.

 

در وزن 98 کیلوگرم نیز جنگ ایلدیم، دارنده مدال های برنز المپیک و برنز جهان از ترکیه نیز مغلوب اورخان نورایف، قهرمان جوانان جهان از آذربایجان شد.

 

* نتایج دیدارهای صبح رقابت ها به تفکیک وزن به شرح زیر است:

 

روسیه 8 – قزاقستان صفر

59 کیلوگرم: استفان ماریانیان، برنده – ژانسیریک سارسنبایف (3 بر صفر)
66 کیلوگرم: آلکسی کیانکین، برنده – دانیار کالینوف (2 بر یک)
71 کیلوگرم: یوری دنیس اف، برنده – ریمیو ژادرایف (4 بر 2)
75 کیلوگرم: چنگیز لابازانوف، برنده – ماخات یرژیپوف (5 بر یک)
80 کیلوگرم: ادلان آکیف، برنده – دولت ژاکسیلیکوف (5 بر یک)
85 کیلوگرم: یوگنی سالیف، برنده – عظمت کاستابایف (یک بر یک)
98 کیلوگرم: ماکسیم صفریان، برنده – علیم خان سیزدیکوف (8 بر یک)
130 کیلوگرم: بوریس واینشتین، برنده – دامیر کاظم بایف (5 بر یک)

 

جمهوری آذربایجان 5 – ترکیه 3

59 کیلوگرم: روشن بایراموف – حامد رستم، برنده (پیروزی با ضربه فنی)
66 کیلوگرم: کامران ممدوف – آتکان یوکسل، برنده (5 بر 2)
71 کیلوگرم: حسن علی اف، برنده – ایلکر سونمز (یک بر یک)
75 کیلوگرم: الوین مورسالیف، برنده – امره کوش (3 بر یک)
80 کیلوگرم: رفیق حسین اف – اصلان آتم، برنده (4 بر 2)
85 کیلوگرم: اسلام عباس اف، برنده – متهان باشار (7 بر صفر)
98 کیلوگرم: اورخان نورایف، برنده – جنگ ایلدیم (3 بر یک)
130 کیلوگرم: صباح شریعتی، برنده – علی نالی ارسلان (2 بر صفر)

....................................................................................................................................................................................................................................

9:30 صبح

 آغاز جام جهانی کشتی فرنگی در آبادان

سی و پنجمین دوره جام جهانی کشتی فرنگی در سال 2017 صبح امروز(پنجشنبه) در سالن کوثر شهر آبادان با حضور علاقه مندان و کشتی دوستان آغاز شد.

 این رقابت ها طی روزهای پنجشنبه و جمعه (26 و 27) اسفند با حضور هشت تیم برتر کشتی فرنگی جهان پیگیری می شود.


ایران در گروه یک با روسیه، قزاقستان و آلمان همگروه است و در گروه دوم این رقابت ها نیز ترکیه، جمهوری آذربایجان، بلاروس و اوکراین قرار دارند.


تیم ملی کشتی فرنگی ایران در نخستین دیدار امروز(پنجشنبه) از ساعت 10 و 30 دقیقه به مصاف آلمان می رود و بعداز ظهر نیز ساعت 18 در دیداری حساس و نفس گیر باید با تیم قدرتمند روسیه روبرو شود.


ملی پوشان فرنگی ایران صبح جمعه در سومین دیدار و از ساعت 10 و 30 دقیقه مقابل قزاقستان صف آرایی می کنند.


دولت تورلیخانوف از قزاقستان و عضو هیات رئیسه اتحادیه جهانی به عنوان ناظر در این پیکارها حضور دارد.


همچنین اردوان صاحب و محمد مصلایی پور از داوران المپیکی ایران و بهروز رضاپور و بهنام شیرمحمدی از داوران درجه یک بین المللی 4 داور ایرانی حاضر در جام جهانی کشتی فرنگی هستند.


تیم ملی کشتی فرنگی تاکنون پنج مرتبه در سال های 2010 ایروان ارمنستان، 2011 مینسک بلاروس، 2012 سارانسک روسیه و 2014 تهران و 2016 شیراز عنوان قهرمانی کسب کرده که قهرمانی ایران در سال های 2010 تا 2012 سه مرتبه پیاپی و سال 2015 در شیراز با هدایت و رهبری محمد بنا بوده است.


ملی پوشان ایران دو مرتبه در سال های 2013 تهران و 2004 تفلیس نائب قهرمان شدند و در سال های 2015 تهران، 2008 سمباتهی مجارستان و 2005 تهران به عنوان سوم دست یافته است و در سال 1997 تهران هم چهارم شد و در 1990 کوتنبورگ سوئد و 2007 آنتالیای ترکیه در جایگاه پنجم قرار گرفت.


ایران پیش از این شش مرتبه در سال های 1997، 2005، 2013، 2014 و 2015 در تهران و 2016 در شیراز میزبان جام جهانی کشتی فرنگی بوده و آبادان، هفتمین میزبانی کشورمان از جام جهانی است.