عاقبت سیاسی کردن ورزش؛ محرومیت سنگین در انتظار کشتی ایران!
ممکن است فدراسیون کشتی کشورمان با محرومیتی سنگین روبرو شود!

محرومیت کشتی ایران جدی شد

 کمیته بین‌المللی المپیک روی فدراسیون کشتی ایران بدجوری زوم کرده است. بعد از حوادثی که در مسابقات امیدهای جهان به وقوع پیوست و هیچ‌یک از حرکات آن نیز قابل کتمان نبود، شاید فدراسیون کشتی ایران دچار محرومیت سنگین تاریخی شود.

این تصمیم اگر روی سایت خروجی IOC فرستاده شود، برای ورزش ما یک فاجعه خواهد بود. هرچه تلاش و ارتباط و دیپلماسی مردان سیاست خارجه ما و مسئولان ورزش ما می‌دانند، باید طی این یک هفته به کار گیرند.

اگر این اتفاق رخ دهد، تنبیه و مجازات برای دیگر رشته‌ها نیز باب خواهد شد که تبعات آن به سود ورزش ما نخواهد بود. برای این نوع عکس‌العمل‌ها باید فکری بلندمدت، منطقی و اصولی کرد تا قهرمانان ما نیز دچار حوادث ناخواسته نشوند.

درباره رژیم اشغالگر و تهاجم و اشغال سرزمین فلسطین، تاریخ به مدت نیم قرن است که می‌نویسد اما فدراسیون‌های جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک به نفس و اتفاق سیاسی موضوع کاری ندارند. آنها در دادگاه عالی ورزش در مورد حاضر نشدن ورزشکاران ما مقابل ورزشکاران رژیم اشغالگر تصمیم خواهند گرفت و هیچ نیرویی نیز نمی‌تواند مانع آن شود.

پس باید طرحی نو دراندازیم و روشی را بیابیم که ما را دچار محرومیت و آسیب نگرداند. ورزشکاران رژیم اشغالگر موقعیتی در جهان ندارند اما می‌توانند با حضور خود، ورزشکاران ما را به سوی تنبیهات و مجازات سخت ببرند. کشتی یکی از مدال‌آورترین رشته‌های ماست و باید مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش این مشکل را برای همیشه حل نمایند تا ورزش ما از زیر فشار سیاسی بین‌المللی بیرون بیاید. شاید ایجاد یک اتاق فکر سیاسی و ورزشی که شامل مردان کارکشته سیاست و ورزش باشد، بتواند این معضل را حل کند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی