انتقادات صریح و درست رسول خادم
رسول خادم در اظهاراتی صریح, انتقاداتی را درباره موضوع مقابله کشتی‌گیرهای ایرانی با نماینده‌های رژیم اشغالگر قدس بیان کرد.

انتقادات صریح و درست رسول خادم

رسول خادم به عنوان یک قهرمان المپیکی و به عنوان رئیس فدراسیون کشتی برای اولین بار صریح ترین حرف های ممکن درباره تقابل با حریفان کشتی گیر از اسرائیل را بیان کرده است و خواهان تعیین تکلیف در این زمینه شده است. این حرفها باید در وزارت ورزش و مراجع حتی بالاتر از دولت، در شورای امنیت ملی و مهمتر از آن در نهادهای ارزشی که دراین باره باید تصمیم بگیرند طرح شود که اتفاقا آن گروههای تصمیم ساز از نظر خاستگاه فکری و سیاسی خیلی به رسول خادم نزدیک هستند.

به عنوان یک قهرمان مسوول رسول خادم نکاتی را گفته و خواسته هایی داشته که شاید سال های سال قبل مرادعلی شیرانی به عنوان یک قهرمان ورزشی و البته چهره ای که فعالیت سیاسی هم داشته خواهان آنها بوده است و هنوز بعد از سال ها به عنوان یک چالش در ورزش ایران محسوب می شود.

اینکه از این به بعد دیگر نمی توانیم ورزشکارمان را به مسابقات بفرستیم و منتظر بخت و اقبال باشیم که تقابلی با کشتی گیر رژیم اشغالگر قدس نداشته باشد. رسول خادم حرف هایی زده که خواسته همه ورزشی هاست. او می گوید اگر قرار است پای آرمان هایمان بایستیم بایستی قبول کنیم که تعلیق می شویم و صریحا بگوییم ما با اسرائیل مسابقه نمی دهیم تا برای آن تصمیم سازی شود. اینکه بگوییم ورزشکار ما مریض شد، پا یا دستش شکسته یا خدای نکرده هر اتفاق دیگری افتاده نه تنها دیگر برای خود ما باورپذیر نیست که برای مجامع جهانی هم باورپذیر نیست.

به نظر می رسد رسول خادم بعد از اتفاقی که برای علیرضا کریمی رخ داده و کوپن هایی که خرج شده تا ورزشکار و مربی حرفی که اعتقاد کشور بوده را برعهده بگیرند و پای محرومیتش بایستند، طوری صحبت کرده که بگوید از این به بعد دیگر نمی تواند این ماجرا را برای بار بعد تکرار کند و حالا از همه خواسته دراین‌باره نظر بدهند.

این موضوع البته به وزارت ورزش هم برمی گردد. وزارت ورزش هم تقریبا همان شرایطی را دارد که فدراسیون کشتی داشته و همه وزارت های ورزش قبل از این هم همین حالت را داشتند. حل این موضوع نیاز به یک عزم بالادستی دارد. همانطور که آقای پزشکیان نایب رئیس مجلس چندی قبل در گفت‌وگویی گفته بود این موضوع نیاز به یک عزم جدی دارد و باید در نهادهای قانونگذاری کشور به عنوان یک مساله اساسی طرح شود و درباره آن تصمیم گیری شود. مرجع تصمیم سازی مثل شورای نگهبان و نهادهایی مثل مجمع تشخیص مصلحت نظام در این موضوع باید ورود کنند و تصمیم بگیرند که ارزش کشتی گرفتن برای ما چقدر است و تبعات کشتی نگرفتن برایمان چقدر است؟ چون حالا دیگر اسرائیلی‌ها یاد گرفتند که اگر در همه وزن ها کشتی‌گیر بفرستند، می توانند این فشار را بر ما بیشتر کنند، کشتی ورزش ملی ما است و برایمان به شدت استراتژیک است که در آن حضور داشته باشیم و آنها شاید با تکیه بر همین موضوع حتی بتوانند ما را از میدان به در کنند. جالب است که با همین دستاویز توانستند در کشتی مدال بگیرند و این مهمترین اتفاق ورزش آنها به عنوان یک رژیم غاصب است و همچنان هم به عنوان پاشنه آشیل با جدیت بیشتری می خواهند آن را دنبال کنند.

این خواسته رسول خادم بسیار منطقی است و حرفی است که باید سال ها قبل گفته می شد و حالا رسول خادم در این زمینه پیشگام شده و چه خوب است که همه ورزشی ها در کنار او باشند و مسوولین همانطور که وعده  دادند یک بار برای همیشه این مساله را از پایه بررسی کنند و درباره اش یک نظر قطعی بدهند که اگر مسابقه نمی دهیم پای آرمان‌مان بایستیم و از آن دفاع کنیم.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir