در پايان برنامه 82 درصد مخاطبان برنامه 90 اعلام كردند كه تيم ملی فوتبال ايران با كيروش به جام جهانی می‌رود.
 
 
ایسنا: برنامه 90 با توجه به امضای قرارداد كارلوس كیروش، بیشتر پیرامون موضوع امضای قرارداد این مربی پرتغالی به روی آنتن رفت.

برنامه‌ی نود دوشنبه شب كمی زودتر از هفته‌های گذشته پخش شد. عادل فردوسی پور امكان موفقیت تیم ملی و صعود به جام جهانی 2014 برزیل را برای مخاطبانش به نظرسنجی گذاشت تا دیدگاه مردم درباره‌ی حضور كارلوس كیروش روی نیمكت تیم ملی مشخص شود.


مجری برنامه نود در ابتدای برنامه ‌اش، آماری از 200 برنامه گذشته پخش كرد و فراوانی شركت كنندگان در مسابقه‌ی پیامك در سالهای متوالی را با هم مقایسه كرد كه نمودار فراوانی میله‌ای شركت كنندگان در مسابقه‌ی پیامك برنامه نود سیر صعودی داشت.


در ادامه برنامه 90 قسمت‌های جالب توجه و حاشیه‌ای این برنامه در سال گذشته به صورت اسلایدوار به تصویر در آمد و نقل قول‌های جالب پخش شده در برنامه‌های مختلف در چند قسمت پخش شد.

میهمان ویژه برنامه 90 طبق انتظار كارلوس كیروش بود. سرمربی تیم ملی كه هم همراه مترجم و عباس ترابیان در برنامه حاضر شده بود، همانند نشست خبری ابتدا درباره‌ی نامش توضیح داد و تلفظ صحیح نامش را برای بینندگان ادا كرد.


پس از صحبت‌های اولیه كیروش، تصاویری درباره‌ی پروسه‌ی انتخاب سرمربی تیم ملی پس از خروج قطبی پخش شد و داستان رفت و آمد كرش و ماجرای امضای قرارداد او به تفصیل به نمایش در آمد.


ترابیان درباره‌ی روند انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: این یك پروسه سه ماهه بود كه طی شد. در این مدت با چند گزینه دیگر هم مذاكره كردیم. سرانجام با آقای كیروش به توافق رسیدیم اما ایشان هنوز صددرصد تصمیم نگرفته بودند كه حاصل آن ایمیلی بود كه به نمایش در آمد، اما برای ما این موضوع اهمیت داشت و پیگیر شدیم و ایشان هم برخورد بسیار خوبی داشتند. خوشبختانه علاقه جدیدی به وجود آمد و نهایتا به اینجا انجامید كه امروز قرارداد امضا شد.


كیروش درباره‌ی انتظار مردم ایران درباره‌ی پرورش نسل جدید فوتبال گفت: من در تصاویری كه نشان داده شد دیدم كه برخی از بازیكنان گریه می كردند و این گریه نشانه غرور و افتخار است و من را خوشحال كرد. وقتی این اشك‌ها را می بینیم باید بدانیم كه این اشك ها باید به عرق تبدیل شود. زمان آن رسیده است كه مردم و مسئولان دست به دست هم بدهند تا به رویای حضور در جام جهانی برزیل برسیم. البته هیچ چیز ساده به دست نمی آید. من به كار خودم اطمینان دارم. دوبار در پرتغال این كار را انجام دادم و زمانی كه در آفریقای جنوبی و در منچستریونایتد بودم هم تلاش كردم و موفق بودم. مطمئنم با استفاده از تجربه و دانش و مهم تر از همه حمایت باشگاه‌ها می توانم این نسل را بسازم و این كار در ایران شدنی است. اما این را هم باید بدانیم كه جادو و معجزه‌ای در كار نیست و باید كار كنیم و همه شرایط را برای آماده‌سازی فراهم كند. هیچ كس نمی تواند تضمین پیروزی بدهد.


سرمربی تیم ملی فوتبال در پاسخ به این كه چرا با یك نامه رمانتیك ماجرای ورود به ایران را لغو كرده است، گفت: تنها مساله زمان بود. در آن زمان نمی توانستم به پیشنهاد جواب مثبت بدهم و لدا نامه نوشتم و گفتم كه نمی توانم بیایم تا دست فدراسیون باز باشد تا در صورتی كه می خواهد روی گزینه دیگری كار كند. البته بازگو كردن خیلی ازمسائل هم در رسانه‌ها به صلاح نیست. خوشبختانه من اینجا هستم و قرارداد امضا شده و نگرش من این است كه مسابقات مقدماتی و انتخابی زود انجام شود و كارمان را آغاز كنیم.


در این قسمت از برنامه فردوسی پور نتیجه نظرسنجی برنامه‌ی 90را برای كیروش به نمایش گذاشت كه 77 درصد مردم معتقد بودند تیم ملی می تواند با او به جام جهانی برود.


كیروش درباره‌ی دیدار دوستانه‌ی تیم‌های ایران و روسیه هم گفت: این بازی روی من تاثیر گذاشت اما من را سورپرایز نكرد نتیجه‌ی متعجب كننده‌ای رقم نخورد چرا كه من بازی‌های تیم ملی را دیده بودم و می دانستم از چه توانایی بالایی برخوردارند.


سرمربی پرتغالی تیم ملی ضمن تاكید بر زندگی در ایران گفت: تمام وقت در ایران زندگی خواهم كرد.

ترابیان درباره‌ی مكان امضای قرار كیروش گفت: به هر حال تمام رشه‌های ورزشی زیر نظر سازمان تربیت بدنی است و با توجه به این كه فوتبال هم زیرنظر سازمان است این تصمیم گرفته و تمام مسائل رعایت شد.


كیروش همچنین به معرفی دستیارانش پرداخت و كارنامه آنان در زمان بازیگری و مربیگری را شرح داد.


ترابیان هم درباره‌ی مسئولیت سرپرستی تیمهای ملی گفت: با توجه به این كه من شناخت بیشتری دارم و آنها را به ایران آورده قرار شده فعلا من سرپرستی را بر عهده داشتم.


كیروش درباره‌ی فصل ناموفقی كه با رئال مادرید هم داشت گفت: من در زمان بدی به رئال آمدم، رئیس باشگاه به دلیل بدهی بازیكنان اصلی‌اش را فروخت و من با 14 و 15 بازیكن فصل را شروع كردم.


كیروش درباره‌ی فرگوسن هم گفت: رابطه‌ی من با سر الكس فرگوسن همیشه خوب و دوستانه بوده است. بعد از این كه دو هفته با هم كار كردیم روابطمان به گونه‌ای شد كه انگار چندین سال با هم دوست بوده‌ایم. ایشان اختیار كامل را به من داده بودند كه تصمیم بگیرم. در طول این شش سال دو درس یاد گرفتم یكی این كه هیچ وقت نترسیم و دوم این كه به همدیگر اعتماد داشته باشیم.


سرمربی پیشین تیم رئال مادرید درباره‌ی انتخاب سرمربی تیم ملی امید گفت: فعلا نمی خواهم تصمیم بگیرم. فعلا فقط می توانم بررسی كنم و احساس می كنم نباید بر اساس شنیده ها تصمیم گرفت. باید برنامه‌ای را ایجاد كنیم كه بتوانیم تعامل زیادی با باشگاه‌ها داشته باشیم. هدف اصلی ما صعود ما به جام جهانی برزیل است. باید تصمیمات كوتاه مدت هم در این فاصله داشته باشیم تا بتوانیم با تیم امید به المپیك برویم كه این مساله نیاز به برنامه ریزی دارد. این برنامه فعلی ما است و درباره‌ی آینده نیست.


كیروش درباره‌ی شناخت از بازیكنان تیم ملی هم گفت: من یك پرونده 90 صفحه‌ای دارم كه وضعیت بازیكنان در آن ثبت شده است. من با ایده‌های جدید به ایران آمده‌ام.


سیموئز یكی از دستیاران كیروش در مصاحبه‌اش با ابراز خوشحالی از همكاری مجدد با سرمربی تیم ملی گفت: من آدم فوتبالی هستم و تمام سعی‌ام را می كنم كه بازیكنان جوان در رده‌های سنی مختلف مانند تیم امید پیشرفت كنند.


كیروش همچنین درباره‌ی سایر پیشنهادهای دریافتی از سوی دیگر تیم ها گفت: هرگز خودم به طور مستقیم وارد مذاكره نشدم و با توجه به این كه با ایران مذاكره می كردم خودم در جریان صحبت‌ها قرار نگرفتم.


سرمربی تیم ملی با اشاره به كیفیت بالای بازیكنان ایران عنوان كرد: چه كسی می تواند نام علی دایی را فراموش كند. بازیكنان نقش بسیار مهمی دارند و بدون بازیكن نمی توان كار كرد. استعداد در ایران وجود دارد و من با مطالعه ایران را انتخاب كردم.


كیروش درباره‌ی پرونده انضباطی CAS هم اظهار كرد: من را بی دلیل متهم كرده بودند كه در جمع آوری نمونه‌ها اختلال ایجاد كرده‌ام كه این مشكل با دخالت CAS حل شد.


سرمربی تیم ملی در پایان مبلغ 7 میلیون دلار برای سه سال و نیم گفت: این مساله شایعه‌ای بیش نیست و صحت ندارد.


پخش قسمتهایی از مصاحبه‌های سال گذشته مربیان و مهمانان برنامه‌ی نود كه این برنامه را به بی عدالتی متهم كرده بودند به روی آنتن رفت.


فردوسی پور دردفاع از برنامه‌اش، نتایج نظرسنجی هفته‌ی گذشته برنامه 90 را به تفكیك پیش شماره نمایش داد تا حداقل با اتهام شهرستان ستیزی كه علیه او مطرح شده بود پاسخ دهد.


محمود شیعی مدیرعامل باشگاه پیكان قزوین درباره‌ی اخراج حمید علیدوستی گفت: به هر حال شرایط این گونه پیش رفت و همكاری قطع شد. البته من دوست ندارم از واژه اخراج استفاده كنم. ایشان یك مربی با سابقه و قابل احترام هستند.

شیعی همچنین از انتخاب سرمربی جدید حداكثر تا 48 ساعت آینده خبر داد.


در برنامه 90 موضوع داوری بازی‌های لیگ برتر مورد كارشناسی قرار گرفت و نادر جعفری كارشناس داوری پنالتی به اظهارنظر پرداخت.


جعفری مدیرعامل باشگاه تراكتورسازی تبریز روی خط آمد و در باره اتفاق‌های بازی با فولاد گفت: به نظر من خیلی موضوع جدی نبود و تیمی كه نتیجه را از دست می دهد زیر فشار قرار می گیرد.


سرپرست باشگاه فولاد خوزستان هم در گفت و گوی تلفنی با برنامه نود اصرار داشت كه گل تیم تراكتورسازی در شرایط آفساید به ثمر رسیده، هرچند تصاویر تلویزیونی به دلیل فیلم برداری نامناسب مانع از قضاوت صحیح شده بود.


گزی سرپرست جدید باشگاه شاهین بوشهر هم هیهمان تلفنی برنامه نود بود و درباره‌ی سمتش گفت: پس از استعفای آقای كنگانی با توجه به فرصت كم باق مانده تا پایان فصل و این كه انتخاب مدیرعامل كاری دشوار است بنده را انتخاب كردند و من هم پذیرفتم.


كنگانی مدیرعامل مستعفی باشگاه شاهین بوشهر هم درباره‌ی دلایل استعفا و وضعیت عمادرضا توضیحاتی را به صورت تلفنی ارائه داد.


پس از بخش بازی‌های لیگ یك، محمد حسن انصاری‌فر، مدیرعامل باشگاه راه‌آهن با بیان این كه مشكلات مالی تنها به این باشگاه اختصاص ندارد، درباره‌ی راه‌حل‌های موجود برای فرار از مشكل مالی پرداخت.


در پایان برنامه 82 درصد مخاطبان برنامه 90 اعلام كردند كه تیم ملی فوتبال ایران با كیروش به جام جهانی می‌رود. تعداد شركت كنندگان در مسابقه‌ی نظرسنجی برنامه دوشنبه شب 90 كه دو ساعت و سی و هفت دقیقه به طول انجامید از مرز 2 میلیون نفر گذشت.
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir