آنالیز دفاع غیرقابل نفوذ پرسپولیس
سیستم دفاعی تیم پرسپولیس به گونه ای است که در بازی با فولاد فقط 6 توپ به سمت دروازه این تیم آمد!

فقط ۶ تاچ داخل محوطه پرسپولیس

مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر، شروع کم نقصی در فصل جدید داشت. آنقدر کم نقص که دروازه‌بان‌شان، کم اثرترین بازیکن داخل زمین باشد.

قهرمانی با ۱۴ گل خورده، فصل پیش رکوردی فوق العاده به نام پرسپولیس ثبت کرد. رکوردی که به همراه استقلال خوزستان لیگ پانزدهم، بهترین خط دفاع ادوار لیگ برتر محسوب می‌شود. پرسپولیسی‌ها در فصل جدید، شجاع خلیل‌زاده را هم به خط دفاع‌شان اضافه کرده‌اند و شروعی بهتر از فصل قبل داشته‌اند.

در بازی پنجشنبه پرسپولیس و فولاد، تیم پورموسوی هیچ ضربه داخل چارچوبی نداشت. بازیکنان او با وجود ۲۰ دقیقه بازی با یک بازیکن بیشتر، فقط ۴ ضربه به سمت دروازه پرسپولیس زدند که ۳ تای آن‌ها خارج چارچوب بود و یکی هم توسط مدافعان بلاک شد. نکته جالب‌تر، این بود که آن‌ها در طول بازی، فقط ۶ بار توپ را داخل محوطه جریمه پرسپولیس لمس کردند.

معدود سانترها و پاس‌های داخل محوطه بازیکنان فولاد، توسط بازیکنان پرسپولیس برگشت داده می‌شد و آن‌ها فقط چند بار از نزدیکی‌های خط محوطه جریمه، توانستند به توپ ضربه بزنند. نزدیک‌ترین ضربه بازیکنان فولاد به توپ نسبت به دروازه پرسپولیس، یک درگیری هوایی بود که در نهایت نتیجه‌ای هم نداشت.

۶ تاچ در طول ۹۰ دقیقه، یعنی بازیکنان فولاد به صورت میانگین هر ۱۵ دقیقه یک بار توانسته‌اند داخل محوطه جریمه پرسپولیس توپ را لمس کنند و روی هیچکدام از این لمس‌ها هم خطری روی دروازه بیرانوند نساختند. دروازه‌بان پرسپولیس در همان هفته اول، بدون هیچ شیرجه‌ای توانست اولین کلین شیت فصل را به نام خودش ثبت کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: 90tv.ir