نام آمادو دیالو در اسناد مربوط به این ماجرا آمده است.
 
 
گل: فیفا تایید کرده که مردی که در مرکز اتهامات درباره میزبانی قطر در جام جهانی 2022 حضور دارد شش سال برای آنها کار می‌کرده است.

گفته می‌شود آمادو دیالو شرایط رشوه دادن به عیسی حیاتو و ژاک آنوما، اعضای کمیته اجرایی فیفا برای تضمین میزبانی قطر را فراهم کرده است. این رشوه 1.5 میلیون یورو برآورد شده است. البته این دو نفر اتهامات را رد کرده‌اند.

نام دیالو در تحقیقات پارلمانی انگلیس درباره پیشنهاد ردشده آنها برای میزبانی جام جهانی 2018 در گزارش ساندی تایمز ذکر شده. انگلیس تنها دو رأی آورد که یکی از آنها متعلق به جف تامسون، نماینده خود آنها بود.

اتهامات پس از آن شدت گرفت که میشل زن روفینن، دبیرکل سابق فیفا گفت که دیالو در مرکز ماجرای رشوه‌ها برای میزبانی قطر در جام جهانی 2022 حضور داشته است.

فیفا بیانیه‌ای صادر کرده و در آن آورده: «تایید می‌کنیم که آمادو دیالو در زمینه نظارت بر پروژه گل فیفا از اداره گل تا آوریل 2007 از ما حقوق می‌گرفته است.»

به نوشته تلگراف، اداره گل بخشی در فیفا است که پول را بین کشورهای در حال توسعه توزیع می‌کند و محمد بن‌همام ریاست آن را به عهده داشت. بن‌همام به دنبال ریاست فیفا است.

بن‌همام گفته که او و دیالو همکاران نزدیکی بودند: «او دوست صمیمی من است و اگر نقشی که او داشته را بدانید به این اتهامات خواهید خندید. او دوست من است و ربطی به قطر یا هیچ جای دیگری ندارد.

من با او مرتبا ددیار می‌کنم و او با من مرتبا سفر می‌کند. او البته نقشی در تصمیمات من ندارد.»

این ادعا می‌تواند برای بن‌همام دردسرساز باشد، کسی که انتظار می‌رود در انتخابات فیفا به سپ بلاتر ببازد.

البته این ضربه‌ای به اعتبار فیفا هم هست. اعتبار آنها پس از ماجرای میزبانی جام جهانی آسیب دیده.

فیفا پیش از این آموس آدامو، عضو نیجریه‌ای و رینالد تمارجی، رییس کنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه را سه و یک سال محروم کرده بود. دلیل محرومیت آنها گزارشی بود که همین روزنامه ساندی تایمز منتشر کرده بود.

 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:goal.com