آیت الله مکارم شیرازی: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها لزومی ندارد
آیت الله ناصر مکارم شیرازی با بیان اینکه نباید هر کاری که غربی ها انجام می‌دهند ما نیز انجام دهیم گفت: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها لزومی ندارد.

این مرجع تقلید عصر سه شنبه در دیدار با رییس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال افزود: دعوت بانوان به ورزشگاه‌ها لزومی ندارد و ما می‌دانیم که مشکلاتی در این رابطه ایجاد می‌شود و مفاسدی تولید می‌شود زیرا کنترل این فضا مشکل است.

وی با اشاره به مشکلات خروج بانوان نیز در ورزشگاه‌ها افزود: نباید در خصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها اصرار کرد. به هر حال خوب است که ما مرعوب فرهنگ غربی‌ها نشویم و استقلال دینی و اخلاقی و مذهبی اسلامی خود را حفظ کنیم.

این مرجع تقلید تاکید کرد: باید مستقل باشیم و هرچه آنها می‌خواهند و انجام می دهند را برای خود معیار نکنیم. آیت الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود گفت: ورزش برای همه به خصوص برای جوانان از جهات مختلف لازم است؛ هم باعث سلامتی تن و روح و هم سرگرمی سالمی است که او را از کارهای ناسالم باز دارد.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) به ورزش‌های اسلامی اهمیت می‌دادند. ورزشکارانی که در گذشته بودند الگوهای خاص انسانی بودند که نامشان به عنوان یک الگوی اخلاق باقی مانده است و اگر در محل‌ها افراد شروری متعرض نوامیس می شدند مردم به این ورزشکاران رجوع می کردند که از اشرار در امان بمانند.

این مرجه تقلید تصریح کرد: اگر همان معانی در مقیاس بزرگتری در جریان بیاید انسان‌های نمونه برای جامعه و جوانان الگو می‌شوند و همین افراد الگویی برای تربیت نسل جوان می‌شوند. در حقیقت ورزشکاران به معلمان اخلاق مبدل می شوند.

مکارم شیرازی بیان کرد: از آن جایی که ورزش به شکل فعلی از غرب آمده است فرهنگ غربی را هم با خود آورده است و مشکلات خود را نیز به بار می آورد که متاسفانه آثار آن نیز بسیار خطرناک است.

وی گفت: این مساله از آنجا ناشی می شود که این مسایل رنگ فرهنگ غربی به خود گرفته است. باید مسایلی که از غرب می آید را اسلامی کنیم و استفاده کنیم. مثل اینکه می توانیم تلویزیون را نیز اسلامی و دینی کنیم و استفاده کنیم.

وی افزود: مشکلات در این عرصه بسیار زیاد است و گهگاهی از برخی از ورزشکاران مسایلی درج می شود و مسایلی رخ می‌دهد که نگران کننده است. برنامه هایی که در خصوص ورزشکاران وجود دارد باید در خصوص تماشاگران نیز وجود داشته باشد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: باید کاری کنیم که هم تماشاچیان و هم ورزشکاران اصلاح شوند که قطعا باید برای اصلاح آنها کار فرهنگی درست انجام داد و مردم را تربیت اخلاقی کرد. باید مردم را به درستی با مفاهیم دین آشنا کنیم و مربیان اخلاقی هم باید در کنار تیم‌های ورزشی باشند و جوانان را تربیت کنند.

مکارم شیرازی بیان کرد: برای تماشاگران نیز باید کارهای فرهنگی انجام داد و با کارهای فرهنگی این معضلات و ضایعات را در کشور کم کنیم. کار شما کار بسیار با ارزش و با برکتی است.

وی در پایان تصریح کرد: مسایل مالی ورزشکاران به خصوص فوتبالیست‌ها در بین مردم شایع است زیرا برای مردم مهم است که این هزینه های گزاف را به این فوتبالیست‌ها چه کسی و از چه منبعی می‌دهد زیرا اثر مطلوبی در جامعه ندارد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir