اتحادیه فوتبال عربستان: AFC نابودی فوتبال ما را نشانه رفته است
اتحادیه فوتبال عربستان بیانیه‌ای را درباره نحوه میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا منتشر و در آن به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرده است.

الهلال در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در حالی برابر پرسپولیس شکست خورد که این تیم مدعی است داور مسابقه در چند صحنه به صراحت به سود قرمزپوشان سوت زده است.

در بیانیه اتحادیه فوتبال عربستان آمده است: آنچه سال گذشته در لیگ قهرمانان آسیا علیه الهلال رخ داد بار دیگر در این فصل در حال تکرار شدن است. این اتفاقات بسیار عجیب است و معلوم نیست ای اف سی چرا نابودی فوتبال عربستان را نشانه رفته است.

در قسمت دیگر این بیانیه اتحادیه فوتبال عربستان به نحوه میزبانی تیم‌های ایرانی از تیم‌های عربستانی انتقاد شده است: «هر وقت تیمی از عربستان برای بازی به ایران می‌رود با رفتار تبعیض‌آمیز روبه‌رو می‌شود. از همان ابتدا چند ساعت معطلی در فرودگاه که برخلاف روش جوانمردانه است صورت می‌گیرد. علاوه بر آن مسائل اقامتی و سپس داوری دیگر مشکلاتی است که تیم‌های عربستانی در ایران دارند. این در حالی است که تیم‌های ایرانی که به عربستان می‌روند تا بازی‌های خودشان را برگزار کنند با رفتار سراسر حرفه‌ای روبه‌رو می‌شوند و تمام مسائل اقامتی و امنیتی رعایت می‌شود.»

اتحادیه فوتبال عربستان با انتشار این بیانیه رسما از نحوه میزبانی تیم‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا شکایت کرده و خواستار اقدامی برای رفع مشکلات شده است.

دیدار برگشت پرسپولیس و الهلال چهارشنبه این هفته در ریاض برگزار خواهد شد. در بازی رفت پرسپولیس با گل به خودی بازیکن برزیلی الهلال، این تیم را شکست داد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir