راحله آسمانی زیر پرچم IOC
راحله آسمانی ورزشکار ایرانی که زیر پرچم فدراسیون جهانی تکواندو مسابقه داد توانست در مسابقات انتخابی المپیک در قاره اروپا در استانبول سهمیه شرکت در بازی‌های ریو 2016 را کسب کند.

ماه گذشته فدراسیون جهانی تکواندو (WTF) اعلام کرد ورزشکارانی که پناهنده هستند می‌توانند زیر پرچم این فدراسیون در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنند و شانس حضور در المپیک را داشته باشند. راحله آسمانی هم از سوی IOC واجد شرایط شناخته شد تا بتواند زیر پرچم فدراسیون جهانی در مسابقات گزینشی المپیک حضور پیدا کند.

آسمانی پیش از این عضو تیم ‌ملی ایران بوده است، اما در حال‌ حاضر در کشور بلژیک پناهنده شده است. او در وزن 75 – کیلوگرم زنان مسابقه می‌دهد. در هر وزن دو نفر می‌توانستند از مسابقات گزینشی اروپایی سهمیه المپیک کسب کنند که آسمانی توانست در نیمه نهایی حریف نروژی خود 'ماری مگنوس' را یک بر صفر از پیش‌رو بردارد و در فینال هفت بر چهار حریف فنلاندی خود 'سووی میکونن' را شکست داد تا ضمن قهرمانی، سهمیه المپیک بگیرد.

آسمانی پیش از این مدال نقره باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی را کسب کرده بود و او در حال‌ حاضر می‌تواند زیر پرچم IOC در المپیک شرکت کند. IOC اعلام کرده است که تمام تلاش خود را برای کمک به ورزشکاران پناهنده انجام خواهد داد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir