ورود وزارت خارجه به مناقشه فوتبالی ایران و عربستان
نشست مشترک وزارت ورزش و جوانان، وزارت امورخارجه و اعضای فدراسیون فوتبال با تاکید بر حق میزبانی ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد.

نشست مشترک وزیر ورزش و جوانان و اعضای فدراسیون فوتبال و نمایندگان وزارت امورخارجه در مورد اختلافات فوتبالی اخیر میان ایران و عربستان برگزار شد و در نهایت تصمیم بر آن شد تا ایران بر موضع خود مبنی بر میزبانی رقابت‌های خود در کشورش تاکید کند.

در این جلسه محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال، رضا حسنی‌خو مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان، نصرالله سجادی معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال، مدیران عامل باشگاه‌های تراکتورسازی و نفت و دو نفر از نمایندگان اداره دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امورخارجه حضور پیدا کردند. در این جلسه قرار بود امیر عبداللهیان معاون عربی - آفریقایی وزارت امورخارجه نیز حضور پیدا کند که به دلایلی نتوانست خود را به این جلسه برساند.

در این جلسه مقرر شد تا ایران بر حق خود در میزبانی رقابت‌های تیم‌های باشگاهی‌اش تاکید کند و در زمینه حضور در کشور ثالث مخالفت خود را ابراز نماید. در صورتی که AFC مقرر کند ایران باید در کشوری سوم به میدان برود، در آن صورت جلسه‌ای دیگر در این زمینه برگزار خواهد شد تا تصمیم‌گیری در این مورد به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شود. در صورت رخ دادن چنین اتفاقی فاز بعدی جلسات مشترک بر این اساس شکل خواهد گرفت.

دو نماینده وزارت امورخارجه نیز تاکید داشتند ایران باید بر مواضع خود نسبت به میزبانی تیم‌های باشگاهی‌اش در ایران تاکید کند و از حق خود در این زمینه کوتاه نیاید.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir