حرف های جذاب گزارشگر فوتبال در خندوانه
گزارشگر با سابقه فوتبال در تلویزیون اعلام کرد در فصل آینده سرمربی یکی از تیم‌های لیگ برتری خواهد شد.

برنامه خندوانه ششم اردیبهشت یک مهمان ویژه داشت. در شب تداخل خندوانه با برنامه 90، مسئولان این برنامه شاد شبکه نسیم تصمیم گرفتند تا گفتگو با علیرضا علیفر را روی آنتن ببرند تا باعث انتقاد بسیاری از فوتبالی‌ها هم شود.

هم‌زمانی این دو برنامه باعث شد تا بسیاری از فوتبالی‌ها میان تماشای بررسی‌های حواشی عجیب و غریب لیگ در هفته‌ای که گذشت و همچین گفتگوی جذاب علیفر با خندوانه یکی را انتخاب کنند و دیگری را تماشا نکنند.

به هر حال کسانی که تصمیم گرفتند قید 90 را بزنند و خندوانه تماشا کنند، به‌نظر نمی‌رسد چندان هم ناراضی باشند. حضور علیفر در کنار رامبد جوان و جناب‌خان تبدیل به یکی از به یادماندنی‌ترین قسمت‌های این برنامه شد.

گزارشگر با سابقه فوتبال در تلویزیون در این برنامه اعلام کرد در فصل آینده سرمربی یکی از تیم‌های لیگ برتری خواهد شد؛ چرا که او سال‌هاست مدرک A مربیگری را دارد.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این برنامه هم زمانی بود که شخصیت کارتونی جناب‌خان از سرهنگ علیفر درخواست کرد تا موضوع دفاع خطی را برای او روشن کند که علیفر هم با بلندنظری هر آن‌چه که سال‌هاست از دفاع خطی در گزارش‌هایش شرح می‌دهد را با ماژیک بر روی تخته نمایش داد.

گزیده صحبت‌های علیفر در برنامه خندوانه را در زیر می‌خوانید:

- من تمام دابسمش‌هایی که از من ساختند را دیدم. خیلی دوستشان دارم. چند تا هم واقعا هنرمندانه ساخته شدند.

- خودم هیجان‌زده نمی‌شوم. اما هیجان را برای بیننده ایجاد می‌کنم. بعد از 21 سال تجربه توانایی این کار را دارم.

- من سرهنگ بازنشسته نیروی انتظامی هستم و در تمام خدمتم در راهنمایی و رانندگی حضور داشتم.

- قبل از 20 سالگی بازیکن جوانان تاج بودم. یک سال هم بازیکن جوانان برق بودم. در دانشکده افسری هم به همراه هم‌دوره‌ام فیروز کریمی، عضو تیم پاس بودم.

- در پاس قرار بود نامم جزو 22 نفر رد بشود اما به علت آسیب‌دیدگی شدید از ناحیه زانو 2 بار جراحی کردم و دیگر فوتبالیست نشدم و رفتم به دنبال کار مربیگری.

- کلاس‌های متعدد مربیگری از درجه 3 تا 1 را دوره دیدم. همچنین چند دوره بین المللی را در ایران و یک دوره تئوری هم در زمان مربیگری آقای اودولاتک(Udo Lattek) در شهر مونیخ و باشگاه بایرن‌مونیخ(Bayern Munich) دیدم.

- روز ازدواج و روزهای تولد دو فرزندم، به یادماندنی‌ترین روزهای من هستند. من دو دختر بالای 20 سال دارم که عاشق آن‌ها هستم.

- من در گزارش‌هایم همیشه گفته‌ام که وضعیت دفاعی فوتبال ایران بسیار افتضاح است. مهم‌ترین اصل دفاعی که عمق یا پوشش است در دفاع ما رعایت نمی‌شود.

- تیم‌های ملی و باشگاهی ما مفت‌باز هستند.

- من به احتمال زیاد در فصل آینده سرمربی یکی از تیم‌های لیگ برتر خواهم‌بود.

- این قول را هم می‌دهم که اگر در سال آینده سرمربی تیمی لیگ برتری بودم به جامعه فوتبال نشان می‌دهم که دفاع نیاز به عمق و پوشش دارد و آن را به تیم ملی تعمیم می‌دهم. تلاش می‌کنم هر کسی که سرمربی تیم ملی است، آن را بپذیرد تا وضعیت دفاعی تیم ملی سروسامان بگیرد.

- دفاع خطی را علیفر نگفته. هر کجا که صحبت از دفاع خطی می‌شود می‌گویند علیفر. دفاع خطی جزو اصول دفاعی فوتبال است که بزرگان فوتبال طی تحقیق و تدوین در سالیان دراز آن را منتشر کرده‌اند تا در همه جای دنیا استفاده بشود.

- چیزی در ذهن ندارم که اکنون قول بدهم و بخواهم اجرا کنم. (به شوخی) اما می‌توانم قول بدهم دیگر گزارش نکنم تا همه ایران خوشحال شوند. قول می‌دهم به مغازه‌دارهای محله‌مان یک هدیه ناقابل و یک شاخه گل ‌دهم.

- انواع و اقسام غذاهایی که با تخم‌مرغ درست می‌شود را بلد هستم. معمولا جمعه‌ها همسرم در خانه مادرش است. ایشان مقدمات کار را فراهم می‌کند و من در آن زمان مسئول نسوختن غذا هستم و نگهبان آشپزخانه می‌شوم.

- همیشه روی نتایج بایرن مونیخ در زمان گواردیولا(Pep Guardiola) بحث کرده‌ام. به این علت که یوپ هاینکس(Jupp Heynckes) در سال 2013 مظلوم واقع شد و در حالی که سه جام برده بود و قطعا می‌توانست جام‌های بعدی که سوپرجام‌های آلمان و اروپا و همچنین جام باشگاه‌های جهان بود را هم ببرد اما مدیران بایرن مونیخ ناجوانمردانه او را تعویض کردند و گواردیولا را آوردند.

- گواردیولا در 3 سال حضورش در بایرن مونیخ هرگز نتوانست خوب کار کند. در همین فصل گذشته بایرن مونیخ با این همه فوق ستاره که در هیچ نقطه‌ای ضعف نداشتند، فقط در بوندس‌لیگا اول شد. یعنی گواردیولا از 6 جام ممکن فقط یکی را به دست آورد.

- گواردیولا حالا می‌رود به منچسترسیتی(Manchester City) و 3 سال پول‌های مالک اماراتی را می‌گیرد و به خاطر همین پول‌ها موفق می‌شود.

- من به تیم کاری ندارم. زمانی که ویدال(Arturo Vidal) در یوونتوس(Juventus) بود هم من نظراتم همین بود. در بازی بایرن مونیخ برابر وردربرمن(Werder Bremen) به ویدال گفته‌بودم بنر خالکوبی متحرک در زمین!

- زلاتان(Zlatan Ibrahimović) را خیلی دوست داردم. بازیکن کم نظیری است. ولی در دورانی که در اوج بود مقداری از نظر اخلاقی ضعیف بود. ولی الان در سال‌های آخر فوتبالش بهتر شده.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isport.ir