واکنش مایکل جردن به درگیری‌های پلیس با سیاه‌پوستان
بهترین بسکتبالیست تاریخ جهان از رفتار خشونت آمیز پلیس آمریکا با سیاه پوستان انتقاد کرد.

پس از پیام ستارگان کنونی بسکتبال NBA (لبرون جیمز(LeBron James)، کارملو آنتونی(Carmelo Anthony)، کریس پل(Chris Paul) و دیان وید(Dwyane Wade)) در جریان مراسم جایزه ESPRS درباره پایان یافتن خشونت، نوبت به مایکل جردن(Michael Jordan) رسید.

بهترین بازیکن تاریخ بسکتبال آمریکا درباره درگیری‌های پلیس با سیاه‌پوستان و خشونت های به وجود آمده در این زمینه، به صحبت پرداخت و گفت: خیلی زیاد نگران مرگ سیاه‌پوستانی هستیم که در درگیری با پلیس کشته می‌شوند. از قتل‌های وحشیانه و نفرت انگیز پلیس عصبانی هستم. با خانواده‌هایی که عزیزانشان را از دست دادند ابراز همدردی می‌کنم چون به خوبی با این حس آشنا هستم.

جردن افزود: توسط پدر و مادری بزرگ شدم که به من عشق ورزیدن را آموختند. آنها به من یاد دادند بدون در نظر گرفتن نژاد هر انسانی، به آنها احترام بگذارم. به همین خاطر از خشونتی که اخیرا بیشتر شده است، ناراحت و نسبت به آن معترض هستم. می دانم که این کشور بهتر از این باید باشد. به همین خاطر دیگر نمی‌توانم سکوت کنم. باید راه حلی پیدا کنیم تا مردم رنگین پوست نیز رفتاری عادلانه داشته باشند. ماموران پلیسی که زندگی خود را برای حفاظت از دیگران می‌گذارند، باید به آنها احترام بگذارند و از آنها حمایت کنند.

بسکتبالیست‌ پیشین تیم ‌ملی آمریکا در ادامه اظهار کرد: در طول سه دهه اخیر مشاهده کردم که پلیس چگونه از من و خانواده‌ام حفاظت می‌کند. صمیمانه از آنها تشکر می‌کنم. با این حال می دانم که خیلی از مردم رنگین پوست، رفتار متفاوتی نسبت به من از پلیس دیدند. تصمیم گرفتم به امید اینکه دوباره بتوانیم با یکدیگر متحد شویم، کاری انجام بدهم و به همین خاطر می‌خواهم یک میلیون دلار به دو سازمان پلیس بین‌الملل و حمایت از حقوق شهروندان آفریقایی بدهم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir