نامسلمان ها در المپیک از ما مسلمان ترند!
باز هم باید در پایان یک المپیک دیگر به جدول توزیع مدال ها نگاه کنیم و دلمان از سهم ناچیز (تقربیا هیچ) کشورمان از رشته های مدال آور بسوزد.

ما مسلمانیم و اروپایی ها نامسلمان، اما طلاهای رشته های ورزشی آیینی و مذهبی ما، همان رشته هایی که در قرآن به مسلمانان توصیه شده است را آنها می برند!

از دومیدانی و ژیمناستیک که ورزش های مادر و پایه هستند و روی هم 65 طلا، 65 نقره و 65 برنز در المپیک دارند، می گذریم (در دوومیدانی 47 طلا توزیع می شود و در ژیمناستیک 18 طلا و صد البته به همین تعداد هم نقره و برنز) و توقع نداریم ناگهان ورزش ایران از سبد این دو رشته ورزشی مدال آور که اولی یعنی دوومیدانی ورزش مادر است و دومی یعنی ژیمناستیک ورزش پایه، صاحب ده ها مدال شود.

ما در تمام تاریخ المپیک تنها یک مدال نقره از دوومیدانی بردیم که آن هم نقره احسان حدادی در پرتاب دیسک المپیک لندن 2012 بود. بنابراین با این دو رشته کاری نداریم.

حتی با شنا هم که 34 طلا، 34 نقره و 34 برنز دارد و ما چنان از آن غافل هستیم که به زور وایلد کارت یک نماینده به استخرهای المپیک فرستادیم، فعلا کاری نداریم و با حسرت از کنار این رشته مدال آور که می تواند با سرمایه گذاری برای ایران هم جواب بدهد، می گذریم (بماند که ایران از لحاظ دریا و حتی استخر کمبودی ندارد) اما دل مان می گیرد وقتی می بینیم در دین ما به تیراندازی و سوارکاری توصیه اکید شده آن وقت نامسلمان ها مدال های این ورزش ها را می برند و ما که ناسلامتی مسلمان هم هستیم، تماشاگر می شویم.

در سوارکاری 6 طلا، 6 نقره و 6 برنز در المپیک توزیع می شود، در تیراندازی با کمان 4 طلا، 4 نقره و 4 برنز و در تیراندازی با تپانچه و تفنگ بادی هم در کلاس های مختلف، 15 طلا، 15 نقره و 15 برنز تقسیم می شود اما ما که مسلمان هستیم و در دین اسلام توصیه شده بچه های خودمان را به فراگیری فنون سوارکاری و تیراندازی ترغیب کنیم تا به حال هیچ سهمی از مدال های این رشته های دینی و مذهبی خود نداشته ایم.

مسئولان ورزش باید توزیع بدهند چرا در این رشته ها برنامه ریزی نمی کنند؟ اگر از همین حالا المپیک 2028 را هدف قرار بدهیم و دنبال تربیت ورزشکاران خردسال (6 تا 12 سال) در رشته های شنا، سوارکاری، تیراندازی، دومیدانی، ژیمناستیک و ... برویم و روی این رشته ها سرمایه گذاری کنیم و البته برنامه صحیحی داشته باشیم، می توانیم 12 سال بعد با به میدان فرستادن قهرمانان 18 تا 24 سال در این رشته های ورزشی ده ها مدال از ورزش های مادر، پایه و مذهبی، آیینی و ملی خودمان بگیریم.

آن وقت رسانه ها هم نمی نویسند نامسلمان ها از ما مسلمان تر هستند!


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:radnews.ir