دست ندادن بانوی جودوکار با نامحرم در مسابقات آسیایی
مریم بربط جودوکار نوجوان ایران وقتی مسئول اهدای مدال دستش را به سمت او دراز کرد دستش را به نشانه ادب و احترام بر سینه گذاشت و به وی گفت مسلمان هستم و از دست دادن معذورم.

دست ندادن مریم بربط با نامحرم:

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصار الحسین (ع) و مسئول امور بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: رنگ مدال مریم بربط در میدان اسلام و صیانت از حریم یک بانوی مسلمان طلایی است.

ستاری نوید مسئول بسیج جامعه زنان و مسئول امور بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای تقدیر از عمل اخلاقی و اسلامی مریم بربط به منزل وی رفتند.
در این دیدار ستاری نوید و هیئت همراه ضمن گفتگوی صمیمی با مریم بربط و خانواده وی از مادر این جودوکار نوجوان برای تعلیم اخلاق اسلامی در کنار دیگر ابعاد پرورشی تشکر کردند.

ستاری نوید خاطرنشان کرد: این رفتار سنجیده و به دور از شتابزدگی شایسته یک دختر مسلمان بود و تصمیم گیری درست بربط در آن لحظه قابل تقدیر است. اینکه یک دختر مسلمان وقتی در شرایطی قرار می گیرد که باید بین اخلاق دینی و پذیرفته شدن در جامعه بین الملل یکی را انتخاب کند و با تسلط بر شرایط، اخلاق دینی را بر مصلحت وقت ترجیح می دهد بسیار مسرت بخش است و نشان از تربیت اسلامی وی دارد.

وی افزود: مریم بربط هرچند مدال نقره بازی های آسیایی را کسب کرده است اما رنگ مدال او در میدان اسلام و صیانت از حریم یک بانوی مسلمان طلایی است و ما به وجود چنین دخترانی در کشور و شهرمان افتخار می کنیم. در این دیدار لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یادبود به این بانوی ورزشکار اهدا شد.

دست ندادن مریم بربط با نامحرمدست ندادن مریم بربط با نامحرم

بربط در مورد این کارش گفت: وقتی مسئول اهدای مدال دستش را به سمت من دراز کرد اولین چیزی که به ذهنم رسید رعایت ادب و احترام بود به همین جهت ابتدا دستم را بالا بردم و سپس به نشانه ادب و احترام به وی دست بر سینه گذاشتم و به وی گفتم من مسلمان هستم و از دادن دست معذورم و آن مسئول هندی نیز پس از این حرکت از من عذرخواهی کرد و گفت نمی دانستم شما مسلمان هستید.

دست ندادن بانوی جودوکار با نامحرمدست ندادن بانوی جودوکار با نامحرم

بربط افزود: در لحظه ای که دستم را بالا بردم تصور نمی کردم کسی متوجه این حرکت شده باشد. اما بعد متوجه شدم عکاس فدراسیون آن لحظه را ثبت کرده و عکس ها زودتر از من به ایران رسیده بود.

عکس دست ندادن بانوی جودوکار با نامحرمعکس دست ندادن بانوی جودوکار با نامحرم



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:payeshonline.com