وقتی گافهای داوران جوان باعث دردسر شد
این روزها داوران روی لبه تیغ راه می‌روند. فضای متشنج لیگ باعث شده تا این لبه برنده‌تر هم شود و هرچه که به روزهای پایانی لیگ نزدیک می‌شویم این لبه تیز و برنده داوران را بیشتر اذیت می‌کند.

 

سوت شهرآورد به فغانی می‌رسد

 این روزها داوران روی لبه تیغ راه می‌روند. فضای متشنج لیگ باعث شده تا این لبه برنده‌تر هم شود و هرچه که به روزهای پایانی لیگ نزدیک می‌شویم این لبه تیز و برنده داوران را بیشتر اذیت می‌کند. با این پیش زمینه اما باید داوری‌های فصل جاری و نحوه مدیریت مردی را بررسی کنیم که هنوز داوری را کنار نگذاشته به خاطر رزومه‌ای که داشت پشت میز ریاست نشست و حالا مهره‌های شطرنج داوری را او جابه‌جا می‌کند.آنهایی که از نزدیک با حسن کامرانی فر آشنا هستند و می‌دانند چطور به میز ریاست نزدیک شده می‌دانند که او برای اینکه به این پست برسد برنامه چند ساله خود در داوری را تحویل کفاشیان و تاج داد و آنها با توجه به اینکه احساس کردند این مرد جوان برنامه تازه‌ای برای داوری دارد میز ریاست را به او تعارف زدند.برنامه کامرانی فر این بود: «تزریق کردن داوران جوان به لیگ برای اینکه جانشین‌های مناسبی برای داوران بازنشسته شوند.»

اما وقتی گافهای  داوران جوان باعث دردسر شد  یکی از پروژه‌های مهم آقای کامرانی فر ناتمام ماند.او قصد داشت در شهرآورد 84 دست به یک شگفتی بزند. اینطور که گفته می‌شود از مدت‌ها قبل آقای رییس این بازی را برای بیژن حیدری کنار گذاشته بود و قصد داشت که چهره تازه‌ای را در این بازی حساس رو کند.تمام شواهد هم نشان می‌داد که کامرانی فر مصمم به اجرای این تصمیم است اما آنچه این برنامه کامرانی‌فر را به هم ریخت اعتراض تیم‌هایی بود که اشتباهات داوری را به دست‌های پشت پرده ربط می‌دادند. وقتی انگشت اتهام به طرف داوران نشانه رفت و کمیته داوران هم با بازبینی فیلم‌های بازی‌ها متوجه شد که اشتباه داوران نتیجه یکسری از بازی‌ها را تغییر داده است در نهایت کامرانی فر به این نتیجه رسید که دست به ریسک نزند و او هم در این شرایط حساس مغلوب جو حاکم شد و از اینکه گزینه جوان خود را برای شهرآورد رو کند منصرف شد. به این ترتیب  بیژن حیدری به خاطر اتفاقات اخیر در حالی که گزینه اول و آخر قضاوت بازی شهرآورد بود از گردونه کنار رفت و راه برای حضور داور با تجربه لیگ باز شد.

با این شرایط علیرضا فغانی به دلیل رزومه‌ای که دارد و در بین تیم‌ها نیز مقبولیت دارد این بار هم قضاوت شهرآورد را برعهده خواهد داشت. 

در عین حال ، اینطور که گفته می‌شود قضاوت بازی حساس پرسپولیس و تراکتور برعهده بیژن حیدری خواهد بود. بازی پرسپولیس وتراکتور که هر دو تیم برای قهرمانی می‌جنگند از نظر اهمیت دست کمی از بازی شهرآورد ندارد. خیلی‌ها حتی معتقد هستند که این بازی به لحاظ جدول از بازی شهرآورد هم مهم‌تر خواهد بود.

 

منبع: ایران ورزشی