صحبت های جنجالی احمدرضا عابدزاده: در عروسی ام رقصیدم حالا محرومم کنید!
به مناسبت جشن تولد احمدرضا عابدزاده گفتگویی با وی صورت گرفته است که در ادامه خواهید خواند.

احمدرضا عابدزاده 52 ساله شد

احمدرضا عابدزاده یكی از خاص‌ترین روزهایش را پشت سر گذاشت. «این را خودش می‌گوید.»

گفت‌و‌گویی با عابدزاده را در ادامه خواهید خواند که به مناسبت تولد 52 سالگی اش می باشد.

* امروز وارد 52 سالگی‌تان شدید، چه احساسی دارید؟

شب گذشته مراسم داشتیم و به قولی در شادی هت‌تریك كردیم. روز آزادی خرمشهر بود كه برای همه  مردم كشور به ویژه خوزستانی‌ها و بنده‌ كه آبادانی هستم و فرودگاه این شهر بیشتر نزدیك خرمشهر بود تا آبادان، بسیار مهم است. دیشب مراسم ازدواج دخترم برگزار شد كه به عنوان یك پدر طبیعتاً خوشحالم و همچنین شب تولدم بود و خانواده، دوستان و اطرافم بودند و محبت داشتند.

* امیدواریم به زودی مراسم ازدواج پسرتان را هم جشن بگیرید.

(خنده) برای امیر زود است بخواهد ازدواج كند.

* ولی خودتان هم‌سن و سال امیر بودید كه متأهل شدید.

زمانه ما فرق می‌كرد و شرایط مثل الان نبود. من در اصفهان پرورش یافتم و امیر نوجوانی‌اش را در انگلیس و آمریكا سپری كرده و سلایق و دیدگاه‌های ما متفاوت هستند. البته اگر بخواهد همین امسال هم ازدواج كند، ما استقبال می‌كنیم ولی خودش برای زندگی‌اش باید تصمیم بگیرد.

* هرچه زمان می‌گذرد، سن ازدواج افزایش می‌یابد، دلیلش فرهنگی است یا اقتصادی؟

هر جوانی دوست دارد زود سر و سامان بگیرد و صاحب فرزند شود. آنهایی كه به دلیل فرهنگی دوست ندارند ازدواج كنند خیلی كم هستند ولی مشكل اصلی هزینه‌های بالاست. خود من 18/12/68 در یك سالن شیك اصفهان مراسم ازدواجم را برگزار كردم. 120 نفر مهمان داشتیم با همه مخلفات مثل شیرینی، میوه، شام، تاج گل و... فكر می‌كنید تمام هزینه‌های مرتبط با ازدواجم چقدر شد؟

* خودتان باید بگویید.

همه هزینه‌هایم شد 25 هزار تومان. آیا حالا می‌توان نظیر همان مراسم را با 50 میلیون تومان برگزار كرد؟ درآمد جوان‌ها بالا نیست و سؤال كنید ببینید اگر بخواهید یك آپارتمان 60 متری بگیرید، چقدر باید در ماه اجاره بدهید؟ حالا هزینه‌های سرسام‌آور زندگی هم هست، به این ترتیب آمار ازدواج كاهش و متأسفانه طلاق‌ها افزایش یافته است. برخی مسئولان هم به جای رسیدگی به این امور دنبال این هستند كه ببینند كجا شغل یك نفر مثلاً مانكن است!

* بخش آخر حرف‌تان اشاره به حكم فدراسیون فوتبال برای یك درواز‌ه‌بان نیست؟

در این فوتبال همه یكدیگر را می‌شناسیم و از گذشته‌های هم باخبر هستیم. من عابدزاده می‌دانم كدام فوتبالی در كار میلگرد و ساختمان‌سازی بوده است. الان روی صحبتم با مسئولان فدراسیون مخصوصاً آنهایی كه به عنوان مسئولان فوتبال باید تمركز و انرژی‌شان را به مسائل فوتبالی بگذارند، است. برای تیم‌های ملی بهترین‌ها را فراهم آورند و لیگ را به بهترین شكل برگزار كنند. مگر فوتبالیست به كت و شلوار پوشیدن آنها كاری دارد؟ زندگی خصوصی هر فردی به خودش تعلق دارد و به فدراسیون مربوط نیست و دست آخر هركس را داخل قبر خودش می‌گذارند و در آن دنیا هم خودش پاسخگوی اعمالش است. امیدوارم همه كمك كنیم منشور حقوق شهروندی به صورت قانونی و عادلانه در كشورمان اجرایی و نهادینه شود. اگر فدراسیون فوتبال محق است به همه چیز ورود كند، اصلاً چرا مرا بابت انجام حركات موزون در عروسی‌ام محروم نكردند؟! (خنده)

* پس شما هم بله؟

حدود 28 سال گذشته است. البته رقصیدن بلد نیستم ولی شب عروسی‌ام بود و یك دست و پایی تكان دادم تا مجلس شاد بماند. (خنده)

* در مراسم ازدواج فرزندتان چطور؟ دستی تكان ندادید؟

نه! انرژی‌ام بماند برای مراسم امیر. (خنده)

* بازی پرسپولیس و لخویا را دیدید؟

نیمه اول را دیدم و نیمه دوم را نتوانستم ببینم چون درگیر انجام كارها بودم. خالی بودن استادیوم باعث شده بود حتی من پرسپولیسی پای تلویزیون توی ذوقم بخورد و دمغ شوم. فوتبال بدون تماشاگر یك رشته ورزشی مرده محسوب می‌شود. بازیكنان تیم‌های پرطرفدار باید افتخار كنند در تیمی نظیر پرسپولیس، استقلال، تراكتور، سپاهان، صنعت‌نفت، ملوان، سپیدرود، نساجی و... بازی می‌كنند.

* می‌دانیم سرتان شلوغ است خودتان هر مطلبی باقی ‌مانده مطرح بفرمایید.

امیدوارم همه ایرانی‌ها قدر وطن و هموطن را بدانند و از امنیت كشور لذت ببرند و قدردان آن باشند چون می‌بینید در دنیا چه خبر است. درباره بحرین و یمن یا سوریه و عراق نیازی به توضیح نیست اما ببینیم در تركیه، فرانسه، انگلیس و... چه فاجعه‌هایی در حال رخ دادن است. امنیت و آزادی خیلی اهمیت دارد و دیروز بارها یاد سوم خرداد و حماسه آزادی خرمشهر می‌افتادم. در آن روز 16 ساله بودم اما اعلام خبر آزادی خرمشهر تمام ایران را غرق در شادی كرد. امیدوارم همه جوان‌ها خوشبخت و خوشحال باشند. امیدوارم همه دستگاه‌ها به دولت برای پیشرفت مملكت كمك كنند، مهم نیست دوستدار كدام جناح و حزب هستیم، اكنون فقط باید ایرانی باشیم و دنبال موفقیت كشور. جا دارد از همه دوستانی كه تولدم را تبریك گفتند تشكر و در پایان با توجه به سالگرد پرواز آسمانی ناصرخان حجازی یادی كنم از ایشان كه انسانی درستكار و صادق بودند و می‌بینید كه درستكار بودن باعث شد ناصرخان ماندگار باشند، محبوب و ضرب‌المثلی برای درستی.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی