ماجرای دختر ترانس سکشوالی که به ورزشگاه آزادی رفته بود!
دختری که گفته می شد در بازی استقلال و العین امارات در ورزشگاه آزادی حاضر بود, یک ترانس سکشوال بوده است!

ماجرای حضور یک دختر در بازی استقلال و العین

 شب بازی رفت استقلال و العین در آزادی بود که دستگیری دختری با پوشش پسرانه روی سکوهای آزادی به تیتر یک رسانه‌ها و فضای مجازی تبدیل شد. با عکس‌هایی که از تجمع ماموران دورتادور این فرد پخش شده بود گمانه‌زنی‌ها شروع شد و البته مطالبه‌گری‌ها و انتقادات جدی به چنین برخوردهایی. به خصوص که هنوز تب انتخابات فروکش نکرده و دولتی انتخاب شده بود که به باور مردم برای احیا و اجرای حقوق شهروندی رای بیش از بیست و سه میلیونی آورده.

در مصاحبه ‌بی‌پرده‌ای که این جوان 19 ساله با تی‌وی‌پلاس داشته صحبت‌های جالبی انجام شده که بخشی از آن‌ را می‌خوانید:

آیسان که برای اولین بار به ورزشگاه آزادی رفته بود به دلیل این که به هویت خود باور داشته فکر ایجاد چنین مشکلی را هم نمی‌کرد. به طور عادی در جایگاه حاضر شده بود و مشغول لذت بردن از جو پرشور آزادی بود که ماموران با جلب توجه بی‌مورد سعی در جوسازی داشتند. آنطور که آیسان گفته ماموران با داد و فریاد میگفتند که این دختر به ورزشگاه آمده. آیسان اما از آن‌ها خواست که با آرامش به محلی خلوت بروند تا هم عکس‌های بی‌دلیل گرفته و پخش نشود؛ و هم بتوانند حرف بزنند و توضیحات این فرد را هم بشنوند. بعد از آن بود که ماموران آیسان را همراه خود بردند و با ترس از لمس‌ کردنش، از او می‌خواستند که خودش بگوید دختر است یا پسر! آیسان به صدای کلفت و ته ریشی که داشته اشاره می‌کند.

بعد از توضیحات آیسان و دقایقی گفت و گو بین ماموران و مسئولان، او برای دیدن بازی به قسمتی جداگانه از وی‌آی‌پی ورزشگاه برده می‌شود. که البته باز هم آن آرامش مدنظر برای او فراهم نشد و باز هم بودند افرادی که با نگاهی متعجب و سوال برانگیز آیسان را تحت فشار قرار داده بودند. باز هم رد پای ماموران در این ماجرا پیدا بود و آن‌ها بودند که بی‌ یا با دلیل سعی در جلب توجه در اطراف آیسان داشتند. در پایان بازی هم قرار بر این شد که از خروجی مخصوص به بیرون از ورزشگاه هدایت شود اما در نهایت با اتومبیل یکی از بازیکنان استقلال از آزادی خارج شد تا شب پرالتهاب او نسبتا با آرامش به پایان برسد.

آنطور که آیسان گفته فقط عکس‌هایی از آن شب پخش شده که خود ماموران در زمان‌هایی خاص از او گرفته‌اند. این اتفاق و اتفاقاتی که در طول حضور آیسان در آزادی برایش افتاد به نطر او عادی نبود و نشان از یک حاشیه‌سازی ساختگی داشته.

حال آنکه چرا و به چه علت افرادی باید از حضور یک ترنس در آزادی چنین حاشیه‌ای بسازند و در تب و تاب انتخابات به عنوان دستگیری یک دختر در ورزشگاه به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل کنند، خود نیاز به بررسی جداگانه دارد.

مطالبه حضور زنان در ورزشگاه‌ها از مهمترین خواسته‌های زنان در طول همه این سال‌ها و به خصوص در زمان تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری بوده؛ و همواره هم مخالفانی در سطح کلان داشته که اجازه طی شدن روند قانونمند کردن این حضور را نداده‌اند. باید دید دولت دوازدهم در برابر این خواسته چه واکنش‌ها و چه عملکردی خواهد داشت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isport.ir