پدرِ نیمار یک دلال حرفه ای, در فكر ماهی گرفتن از آب گل آلود
در انتقال نیمار به تیم پاری سن ژرمن,  پدر او نقش پررنگی را ایفا می‌کند.

پدر نیمار در نقش مدیر برنامه های پسرش

«دست‌كم مؤدب باشید» این تنها پیغام پدر نیمار بود كه در بدو ورود به فرودگاه بارسلونا خطاب به خبرنگاران گفت. پدر نیمار كه مدیر برنامه‌های او نیز هست، همراه با پسرش در اردوی تابستانی بارسلونا در آمریكا به سر می‌برد و با چهره‌ای درهم و خسته از پروازی مستقیم از میامی به بارسلونا وارد شد. خبرنگاران زیادی در فرودگاه انتظار او را می‌كشیدند تا حرف تازه‌ای از زبانش بشنوند.

پدر نیمار در خاك آمریكا هم صحبتی در مورد آینده پسرش بر زبان نیاورده بود و در ورود به بارسلونا هم حرفی در این رابطه نزد.

این‌طور به نظر می‌رسد كه او ترجیح می‌دهد این روزها سكوت كند تا تكلیف انتقال پسرش به پاری‌سن‌ژرمن روشن شود. در صورتی كه نیمار به پی‌اس‌جی بپیوندد، بیش از 200 میلیون یورو به خزانه باشگاه بارسلونا تزریق خواهد شد و این می‌تواند به منزله ركوردی تاریخی در نقل و انتقالات فوتبال باشد و در این میان قطعاً پولی هم عاید پدر نیمار خواهد شد.

پدر نیمار تمایل خیلی زیادی دارد كه پسرش به این باشگاه پاریسی برود و در این میان قصد دارد 26 میلیون یورویی كه قرار بود سران بارسا در ازای تمدید قرارداد پسرش (‌كه كمتر از یك سال پیش انجام گرفت) به او بپردازند را نیز از آنها بگیرد. قرار بر این بود كه این مبلغ در 40 قسط پرداخت شود. در سال 2013 و در زمان انتقال نیمار به بارسلونا نیز پدر نیمار رقم مشابهی را از باشگاه بارسلونا دریافت كرده بود.

اما حالا سران باشگاه كاتالان قصد پرداخت این مبلغ را به پدر نیمار ندارند و در صورت جدایی او از تیم‌شان و انتقال به پاری‌سن‌ژرمن از پرداخت این رقم اجتناب خواهند كرد و تنها به شرطی كه نیمار در تیم‌شان بماند، حاضرند تا بقیه این مبلغ را بپردازند.

در صورت پیوستن نیمار به تیم پاریسی، پدر او رقم 40 میلیون یورو هم در قبال انتقال پسرش به پاری‌سن‌ژرمن دریافت خواهد كرد.

طبق اعلام سران باشگاه بارسلونا، پدر نیمار به علاوه مبلغ 7/2 میلیون یورو كمیسیون، 10 میلیون یورو پاداش انتقال و ارقام دیگری را برای حق تبلیغات پسرش، مسائل شبكه‌های اجتماعی و یافتن مهارت‌های فوتبال برزیل از این باشگاه گرفته است. با توافقات به عمل آمده بین پدر نیمار و سران باشگاه پاری‌سن‌ژرمن، پدر او قصد دارد مطمئن شود سران بارسا رقم 26 میلیون یوروی توافق شده برای تمدید قرارداد پسرش را به او پرداخت خواهند كرد.

توافق برای تمدید قرارداد نیمار كه كمتر از یك سال پیش انجام شد، در نتیجه فشارهای سران باشگاه پاری‌سن‌ژرمن برای به خدمت گرفتن نیمار بود و همین حالا و با تمدید قرارداد نیمار، مقامات باشگاه كاتالان گفته‌اند برای فروش نیمار، تمام مبلغ 222 میلیون یوروی ذكر شده در بند جدایی زودهنگام این بازیكن را می‌خواهند. پدر نیمار هم امیدوار است این انتقال صورت بگیرد. او از توافق سران دو باشگاه بر سر نیمار خوشحال می‌شود‌‌؛ اتفاقی كه در صورت اضافه نشدن نام وراتی به این معامله، سخت خواهد بود.

در این میان ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه پاری‌سن‌ژرمن خوشبینی زیادی برای به خدمت گرفتن نیمار دارد و در صحبت‌هایی به مدیران اجرایی تیمش گفته: «پروسه خرید نیمار خوب پیش می‌رود و من اطمینان زیادی دارم كه این اتفاق انجام پذیرد.»


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی