آماری جالب از دربی: پرسپولیس چند دقیقه را با 11 بازیکن دفاع کرد؟
در یک سوم از زمان مفید دربی۸۵، هر یازده بازیکن پرسپولیس در زمین خودشان حضور داشتند که آماری عجیب از تیم هجومی برانکو است.

دفاعی بازی کردن پرسپولیس در دربی

استقلال و پرسپولیس در این دو فصل به واسطه حضور برانکو و منصوریان، سبک فوتبالی خاص‌شان را پیدا کرده بودند. پرسپولیس با برانکو تهاجمی‌تر از همیشه شده و استقلال هم هنوز توان تملک توپ را پیدا نکرده است.

کمتر رقیب آسیایی پیدا می‌شد که در بازی رو در رو مقابل پرسپولیس، مالکیتی بیشتر از تیم برانکو داشته باشد. در آن سو استقلال هم نمی‌توانست که فوتبالی با مالکیت بالا ارائه دهد و نتایج تیم منصوریان نشان می‌داد که تاکتیک ری‌اکتیو برای استقلال ثمره بهتری داشت.

ولی با حضور شفر، خیلی زود فلسفه استقلال عوض شد. تیمی که فقط سه هفته در اختیار سرمربی آلمانی قرار گرفته، کاری کرد که پرسپولیس در دربی ۸۵ کمتر از استقلال مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد. فوتبال نسبتا تهاجمی شفر مقابل پرسپولیس، تصمیم بزرگ استقلال در این هفته بود. استقلال در دربی ۸۵ که از موضع ضعف و رتبه بدتری مقابل پرسپولیس قرار گرفته بود، فوتبالی تهاجمی‌تر از حریف ارائه داد. البته گل زودهنگام پرسپولیس هم باعث شد که این تیم از زدن گل و حمله کردن بی‌نیاز شود.

نکته جالب این مسابقه، رخ دادن اتفاقی بود که تا به حال از تیم برانکو سر نزده بود. پرسپولیس در این مسابقه دقایق زیادی را با یازده بازیکن دفاع می‌کرد. پرسپولیس بیش از یک ربع از زمان مسابقه را با یازده بازیکن در زمین خودش حضور داشت. در این بازی تایم مفید مسابقه ۲۸۵۸ ثانیه بود. که ۹۲۴ ثانیه از تایم مفید بازی، هر یازده بازیکن پرسپولیس در زمین خودشان حضور داشتند.

به نوعی دیگر ۴۷،۶ دقیقه دربی ۸۵ تایم مفید داشت و بازی در جریان بود. که از این تایم، ۱۵،۴ دقیقه را پرسپولیس با یازده بازیکن در زمین خودش حضور داشت. اتفاقی عجیب از تیم برانکو که نشان می‌دهد بازی تیم شفر، آن‌ها را نگران کرده بود.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: 90tv.ir