ارنستو والورده جادوگری که بارسلونا را متحول کرده است
ارنستو والورده با ورودش به بارسلونا موفق شده است که این تیم را متحول کند.

تحول بارسلونا با ورود ارنستو والورده

در دوران مربی‎گری ارنستو والورده در تیم فوتبال بارسلونا این تیم به یکی از موفق‎ترین تیم‎‌های تاریخش تبدیل شده و یکی از دستاوردهایش این است که تا اینجای کار ۱۳ بازیکن مختلف برای تیم گل زده‎اند.

به غیر از قدرتی که بارسا در خط حمله و فاز تهاجمی دارد، سرمربی سابق اتلتیک بیلبائو توانسته سازماندهی دفاعی تیم را هم مرتب کند و به وضوح می‎توان دید که جرار پیکه نسبت به فصل گذشته با اشتباهات کمتر کار می‌‎کند.

در گزارش موندو درباره این تیم آمده، در شرایطی که نیمار از بارسا جدا شده و به پاری‎سن ژرمن پیوسته است، دیگر بارسا برای گلزنی متکی به مهاجمان سه‌گانه‎‏اش نیست. حتی عثمانه دمبله که حساب ویژه‎ای روی او باز شده بود هم نتوانست به تیم کمک کند و خیلی زود مصدوم شد، اما باز هم بارسا برای گلزنی دچار مشکل نشد.

در این تیم نسبت به تیم فصل گذشته که انریکه هدایت آن را به عهده داشت، بازیکنان زیادی هستند که عملکردی بهتر دارند. بازیکنانی مانند اینیستا، راکیتیچ، آلبا، بوسکتس و .... که نام همه‏شان در لیست گلزنان بارسا هم ثبت شده است.

با وجود این قدرتی که تیم والورده دارد، قرار است در ژانویه برای خرید بازیکن جدید اقدام شود و عثمانه دمبله هم از مصدومیت بازگردد. از طرفی در تابستان هم احتمال اضافه شدن بازیکن جدید به تیم وجود دارد و اگر بارسا با همین روند ادامه دهد و با توجه به تقویت ترکیبی که در راه است، انتظار می‎رود این تیم دوباره به دوران اوج بازگردد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: mehrnews.com