محمد صلاح چگونه ستاره شد؟!
محمد صلاح که تبدیل به یکی از ستاره‌های لیورپول شده کارش را از تیمی باشگاهی در کشورش مصر آغاز کرده و حالا یکی از ستاره‌های لیورپول شده است.

مسیری که صلاح برای ستاره شدن طی کرد!

یکی از آخرین ستاره‌‎های دنیای فوتبال که به تازگی ظهور کرده بازیکنی است که کارش را در سن ۱۸ سالگی در تیم فوتبال موکالون العرب مصر آغاز کرده و نامش محمد صلاح است.

این آغاز مسیری بود که او داشته و فعلا در طول این مسیر به کفش طلا نزدیک شده است. او اولین بار در فصل ۱۰-۲۰۰۹ در تیم مصری بازی کرد و در تمام بازی‌های لیگ و جام حذفی ۵ بازی انجام داد و هیچ گلی نزد. اما در دو فصل بعد با سرعتی که داشت و همچنین ۱۲ گلی که زد برایش آغاز یک انقلاب شد.

او بعد از آن راهی سوییس شد و در ازای ۱.۵ میلیون یورو به بازل رفت و خیلی سریع با این تیم قهرمان لیگ شد. در آن تیم در دو فصل عملکردی عالی داشت و ۲۰ گل زد، همچنین در سال ۲۰۱۳ برنده جایزه بهترین بازیکن آفریقایی شد. عملکرد عالی‎اش در بازی مقابل چلسی در لیگ قهرمانان آبی‌های لندنی را متقاعد کرد تا برای خریدش ۸.۵ میلیون یورو هزینه کنند.

اما در تیم مورینیو برنامه‎ها آن طور که انتظار می‌‏رفت برای چلسی پیش نرفت و او در ۱۰ بازی تنها ۲ گل برای تیمش زد و فصل بعدش هم اوضاع بهتر نشد تا به طور قرضی از چلسی به فیورنتینا برود.

در ایتالیا صلاح سریع به هماهنگی رسید و در ۷ بازی اول ۶ گل زد و بازیکن مورد علاقه هواداران شد، اما دیگر گلی نزد تا قراردادش را با رم امضا کرد.

چلسی یک بار دیگر او را قرض داد، این بار به تیم پایتخت ایتالیا، اما با رقم ۵ میلیون یورویی و گزینه امکان خرید در پایان قرارداد در ازای ۱۵ میلیون یورو. فصل گذشته رم در لیگ ایتالیا دوم شد و تصمیم گرفت در ازای ۴۳ میلیون یورو وینگرش را به لیورپول بفروشد. او در تیم ایتالیایی در ۸۳ بازی ۳۴ گل زده و ۲۴ پاس گل داده بود.

در آنفیلد اما او همین حالا رکوردش در ایتالیا را شکسته است، او در ۴۷ بازی ۴۳ گل زده که از این تعداد ۱۰ گل در لیگ قهرمانان اروپا بوده است. این ستاره درخشش‎هایی با تیم ملی کشورش، مصر، هم داشته و به نظر هنوز هم مسیر رو به رشد او ادامه دارد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: mehrnews.com