کدام ورزش مناسب شماست؟
افراد مختلف شرایط زندگی متفاوتی دارند و روحیه آنها با هم فرق می‌کند. این مساله باعث می‌شود که هر نوع ورزشی برای همه مناسب نباشد.

اگر مطمئن نیستید که چه نوع ورزشی برای شما مناسب تر است، اما انگیزه لازم برای ورزش کردن را دارید، باید توجه کنید که از چه ورزشی بیشتر لذت می برید. لذت بردن از ورزش باعث افزایش پشتکار در ورزش می‌شود. ورزشی که انتخاب می کنید باید برای شما قابل انجام باشد و هیچ بهانه‌ای برای ترک آن نداشته باشید.

اگر فردی هستید که به راحتی خسته می شوید، بهتر است از ورزش‌های ترکیبی استفاده کنید. تنوع دادن به ورزش در طول هفته‌ برای این گونه افراد مهم است. یک برنامه ورزشی نسبتا سبک برای خود تنظیم کنید و در روزهای مختلف بر روی قسمت های مختلف بدن کار کنید.

اگر فردی هستید که هدف مدار است و با هدف‌گذاری به نتیجه‌ می‌رسد، برای خود در ورزش هدف‌گذاری کنید و به تدریج به هدف خود برسید. بهتر است هدف‌های شما غیر قابل دسترس نباشند. از برنامه ورزشی استفاده کنید که مناسب شیوه زندگی شما باشد.

اگر برنامه شما شلوغ است و نمی‌توانید به باشگاه ورزشی بروید در خانه ورزش کنید. چند وسیله ورزشی ساده مانند توپ، وزنه و غیره برای خود در خانه تهیه کنید و هر روز حداقل 30 دقیقه ورزش کنید.

اگر بسیار اجتماعی هستید در گروه های ورزشی و باشگاه‌ها عضو شوید. ورزش دسته جمعی انگیزه بیشتری به شما می‌دهد و رضایت خوبی ایجاد می‌کند. اگر اضطراب زیادی دارید می توانید از ورزش‌هایی همچون یوگا و پیلاتس استفاده کنید. بر روی تنفس خود تمرکز کنید و ارتباط بین جسم و روح را برقرار کنید. پیاده روی، کوهنوردی و شنا نیز برای این گونه افراد مناسب است.

افرادی که اضطراب دارند نباید ورزش خود را قطع کنند. بررسی‌ها نشان داده است که حتی پنج دقیقه انجام ایروبیک می‌تواند تاثیرات اضطراب را کاهش دهد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir